Onko teillä tuttuja joiden on pakko aina sanoa kuinka omaan elämään ei joku asia kuulu? "mul ei oo telkkaria" "en juo kahvia" Ooh, olen kuullut tästä vain 1M kertaa...
Puhutaan jostain televisio-ohjelmasta, "meil ei oo telkkaria". Ok no näätte sen saman ohjelman Areenasta kyllä (ja usein katsovatkin) ja kuulin just eilen saman asian ja 10v ollaan tunnettu...
Ja sitten eräällä ihmisellä aivan hirveä korostus siitä ettei osaa keittää kahvia kun ei juo kahvia. Tämä on vielä ihminen joka neuvoo koko ajan kaikille ihmisille kysymättä ihan mitä vaan (lastenkasvatusta, ruokavaliota, kokkausta, remontointia jne jne.) on ollut kahvilassa töissä.. mutta kahvitarjoilu kotona tapahtuu niin, että "minä en juo kahvia en tiedä miten sitä keitetään en koske"
Taustalla siis se että pitää kahvia lähes jonain huumeena ja sairas tarve korostaa asiaa...
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Yksi erittäin lihava tuttu mainitsee aina, jos esimerkiksi törmäämme kahvilassa ja syön jotakin (asumme lähekkäin) "Mä en koskaan syö mitään ennen kello viittä illalla" Itse olen normaalipainoinen.
Mitä jos hänkin olisi normaalipainoinen. Olisiko sitten ok sanoa noin?
Mä muistutan kahviasiasta siksi, että en ole oikeasti koskaan juonut kahvia ja osaan keittää vain ns. miehen makuun sopivaa, mutten yhtään tiedä, onko se vahvaa, mietoa, tönkköä, pahaa, hyvää vai mitä. Siksi yleensä sanon, että voisiko joku muu keittää, kun en itse juo kahvia.
Minulla ei ole telkkaria ja katson Areenasta vain tietyt sarjat. Esimerkiksi uutisia en ole katsonut vuosiin. Silloin ku vielä omistin telkkarin, tuli katsottua kaikenlaista ainakin sivusilmällä. Mielestäni on siis aivan eri asia katsomalla katsoa Areenasta jotakin kuin omistaa telkkari.
Joka härjillä ajaa se härjistä puhuu.
En koskaan notku nettipalstoilla työaikana enkä varsinkaan kirjoittele niille. Hups..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sellaisia jotka kääntävät tällä tavalla kaiken itseensä.
Minä: multa irtosi eilen jalka, kauheaa
Toinen: mulla ei ole koskaan irronnut jalkaaM: tuo Pirjon poika on kuulemma buddhalainen/vegaani
T: jaa minä en siitä tiedä mitään minä en ole vegaani koska...M: kävin X:n konsertissa eilen
T: minä en kuuntele sitä bändiäRaskaita ja tylsiä keskustelijoita.
Eikö oman näkökulman esiintuominen ole juuri keskustelua?
Ei. Näitä välittömästi asian itseensä kääntäjiä ei kiinnosta keskusteltava aihe tai ihminen muuten yhtään eivätkä he halua tai osaa keskustella asiasta muuten tai tuoda siihen mitään uutta näkökantaa tai osoittaa kiinnostusta toiseen. Jos menet näiden kanssa syömään saat kuulla monologin heidän inhoamistaan ruoka-aineista. Jos mummosi kuoli juuri he alkavat kertomaan omasta mummostaan. Facebook on täynnä persoonallusuustestejä tai syväluotausta omasta luonteesta.
"MÄ EN LUKIS IKIPÄIVÄNÄ SEISKAA!"
No kas kumma kun ne jotka tuota toitottaa lukee sen aina kampaajalla tai tuttavalla ja tietävät ne Seiskan juorut tarkemmin kuin muut.
Itse tilaan enkä häpeä sanoa sitä, ja kansainvälinen, hyvinkoulutettu ja erittäin hyvässä työssä olen. Sehän on pelkkä lehti, hyvänen aika sentään. Hyvät telkkarisivutkin on leffauutuuksista ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muuten en juo kahvia juuri ikinä, eikä mulla oo telkkaria. :D
Kahvinjuontia ja telkkarin omistamista pidetään jotenkin niin normeina, että niistä on pakko välillä muistuttaa sellaisiakin ihmisiä, jotka on tuntenut pitkään. Jos kaveri kysyy taas, olenko seurannut jotain tosi-tv-ohjelmaa, sanon ettei mulla oo telkkaria. Jos hän sen jo tietää, luulen hänen myös pystyvän päättelemään, että en ole kiinnostunut Ensitreffeistä alttarilla. Jos hän kuitenkin kysyy, minusta vastaukseni on ihan asiallinen. Samoin jos kaveri pyytää luonani kahvia, ojennan paketin hänelle ja hän saa keittää sen, koska en oikeasti osaa. Haluan, että hän saa juomakelpoista kahvia.
Ei lestoillakaan ole telkkaria, mutta kyllä ne kaikkia sarjoja seuraa, etenkin Ensitreffejä!
vanhoillislestoilla ei ole, kyllä muilla on :)
No eipä sinänsä tuollaisia tuttuja ole, jotka koko ajan asiaa korostaisivat. Kai sitä nyt voi kertoa, ettei omista telkkaria, jos toinen jauhaa jostain tv-sarjoista, joista ei itse sen tv:n puutteen takia mitään tiedä eikä varmaan välitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sanon että en katso telkkaria niin tarkoitan että en katso myöskään Yle Areenaa yms. käytännössä koskaan, joten mun kanssa on ihan turha puhua "ootko nähnyt sitä ja tätä" aiheista. En ole 99% varmuudella. Jos toistuvasti puhuu telkassa hiljattain nähdystä, saatan todeta, että tosiaan en tiedä kun en katso.
Myönnän kyllä käyttäväni YouTubea ja Netflixiä päivittäin, eli sarjoista tai tubekanavista jos on jotain puhuttavaa niin se toimii paremmin.Yle Areenassa on esim. HBOn sarjoja, lisäksi dokumentteja joita on kaikissa suoratoistopalveluissa jne.
No ihan yhtä rasittavaa on tämä.
"En kato kuin Netflixiä ja Youtubea." "Joo mutta Areenassa on myös dokkareita ja HBO:n sarjoja."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muuten en juo kahvia juuri ikinä, eikä mulla oo telkkaria. :D
Kahvinjuontia ja telkkarin omistamista pidetään jotenkin niin normeina, että niistä on pakko välillä muistuttaa sellaisiakin ihmisiä, jotka on tuntenut pitkään. Jos kaveri kysyy taas, olenko seurannut jotain tosi-tv-ohjelmaa, sanon ettei mulla oo telkkaria. Jos hän sen jo tietää, luulen hänen myös pystyvän päättelemään, että en ole kiinnostunut Ensitreffeistä alttarilla. Jos hän kuitenkin kysyy, minusta vastaukseni on ihan asiallinen. Samoin jos kaveri pyytää luonani kahvia, ojennan paketin hänelle ja hän saa keittää sen, koska en oikeasti osaa. Haluan, että hän saa juomakelpoista kahvia.
Ei lestoillakaan ole telkkaria, mutta kyllä ne kaikkia sarjoja seuraa, etenkin Ensitreffejä!
vanhoillislestoilla ei ole, kyllä muilla on :)
Mä en muuten ole vanhoillislesta.
Internetissä eniten törmää "mulla ei ole älypuhelinta", vielä siihen sävyyn että se olisi joku meriitti.
On yksi noin tekevä tuttu ja täällä palstallahan se vasta oudointa on, että joku tulee johonkin ketjuun kertomaan, ettei välitä ko. asiasta, kun olisi satoja muitakin keskusteluita valittavissa.
Tuon kahvijutun kyllä ymmärrän, kun en itsekään juo kahvia. Ja vieraisilla hauduttelen itse mielellään omat teeni, niin tulee sopivaa.
Joskus olen kuullut miten jotkut ylpeilevät kuinka eivät lue kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi erittäin lihava tuttu mainitsee aina, jos esimerkiksi törmäämme kahvilassa ja syön jotakin (asumme lähekkäin) "Mä en koskaan syö mitään ennen kello viittä illalla" Itse olen normaalipainoinen.
Mitä jos hänkin olisi normaalipainoinen. Olisiko sitten ok sanoa noin?
Olen eri mutta mitä se mulle kuuluu mihin aikaan vuorokaudesta joku syö? Tai milloin minä syön? Täysin turha kommentoida tuolla tavalla oli sitten hoikka tai lihava. Kai lihava itsekin tietää että vaikka söisi vain yhden tunnin ajan koko vuorokaudessa mutta mättää silti yli kulutuksen niin paino on ja pysyy ylhäällä.
Ei mullakaan ole telkkaa. Katson silti sarjoja ja ohjelmia, joita tulee kaikilta telkkarikanavilta. Temppareita, salkkareita, Emmerdalea, dokkareita, Ylen sarjoja ja uutisiakin joka päivä... Suoria lähetyksiä viikottain.. miksi näihin telkkaria tarvitsisi?