Aso-asunto 80nelilötä 1300e kk onko teistä kova vastike?
Kommentit (99)
Noh, mulle tuo olisi. Meillä on vajaan 80 neliön kolmio Hasolta hitusen päälle 800 kuussa. Mutta kaipa tuo 1300 halvempi on kuin vastaavan vuokra olisi.
Minusta on kallis. Sijainti toki vähän määrittää. Muta ASOn alkuperäinen ajatus oli että vastike on huomattavasti edullisempi kuin vastaavan asunnon vuokra.
On. 100-200 euroa lisää ja saatte 110 m2 Ason Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Noh, mulle tuo olisi. Meillä on vajaan 80 neliön kolmio Hasolta hitusen päälle 800 kuussa. Mutta kaipa tuo 1300 halvempi on kuin vastaavan vuokra olisi.
no mulla oli kaupungin 80neliötä,himppua vaille 900
nyt 60neliötä vaille 800!
Mitä järkeä tuollaisessa on? Samalla rahalla maksaisi oman asunnon lainan ja vastikkeen.
En ole koskaan tajunnut tuota, että ostetaan kämppä kerrostalosta ja maksetaan siitä "omasta" asunnosta valtavaa "vuokraa".
Oma asunto niin joutuisi ottaa lainaa yksin 200 000e. Ja kuitenkin korkea vastike.
Kerro nyt sijainti, jotta hintaan voi ottaa kantaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut tuota, että ostetaan kämppä kerrostalosta ja maksetaan siitä "omasta" asunnosta valtavaa "vuokraa".
Mutta ideahan onkin, että ei tarvitse sijoittaa kuin muutama kymmenentuhatta asuntoon ja loppu maksetassaan tossa vastikkeessa. Tokihan järkevämpää olisi ostaa oma ja maksaa sitä.
Ihan sairas!
Uusi okt 120m2 asumiskulut lainakuoletuksineen ja korkoineen 1200e.
Aso on kullä huonoin vaihtoehto ikinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ideahan onkin, että ei tarvitse sijoittaa kuin muutama kymmenentuhatta asuntoon ja loppu maksetassaan tossa vastikkeessa. Tokihan järkevämpää olisi ostaa oma ja maksaa sitä.
Itseasiassa ei ole. Maksat vain sen asomaksun ja kaikki muu menee taloyhtiön omistajan taskuun. Siis vaan vuokrakämppä. Saat takaisin vain sen mitä investoit
Aikoinaan oli osaomistusasuno jossa maksoit kynnysrahan kuten asossa ja sen jälkeen vastikkeessa ja muutaman vuoden välein kuoletuksia ja asunto oli lopulta kokonaan oma. Harmi ettei sitä enää ole.
On kova vastike ja tuohan nousee joka vuosi. Onko siihen lävään tulossa paljonkin remontteja? Arvaa, kuka ne maksaa?
Aika kovalta vaikuttaa. Itse asun Helsingissä 200 neliön uudehkossa omakotitalossa omalla tontilla ja kaikki asumiskulut + lainanlyhennys korkoineen yhteensä 1300 euroa kuussa.
Turha tulla leveilemään omilla lainakuluilla. Ei kai kukaan asoa ostaisi, jos olisi mahdollista saada se 200-300 t lainaa.
MUTTA KUN SE OMISTUSASUNTO EI OLE VAIHTOEHTO!!!!!! En ole ap, mutta itsekin täytyy asossa asua koska mulla ei ole niin paljon säästöjä ja takaajia, että saisin lainan tuon kokoiseen asuntoon pääkaupunkiseudulla. Joka ikinen kerta näihin ketjuihin tulee joku jankkaamaan, että tuolla summalla lyhentäisit jo omaa plaa plaa plaa... Lainaatko mulle sen puuttuvan oman osuuden niin pääsen siihen omistuasuntoon?
Siis mä oon ymmärtäny et koko vastike on kusetusta. Exä maksoi talostaan. Vastiketta mut sitkun tuli putki remppa joutu kyllä ihan maksaa omasta pussistaan. Mihin noi vastike rahat sitten menee?.
Missä päin Helsinkiä sijaitsee? Kerrostalo? Ok-talo? Uusi vai vanha? Vaikea pelkästään noilla tiedoilla sanoa.