Onko sinua seurattu kadulla kävellessäsi koti-ovelle asti?
Kaverini oli menossa kotiin ja joku mies seurasi kuulemma noin 15 minuutin ajan, välillä pyshtyikin mutta sitten lähti perään. Kaverini pääsi lopulta juosten kotiin kun äijä oli enää muutaman metrin päässä.
Mikä tuollaisia oikein riivaa? Ryöstöaikeet vai mikä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
No mua oltiin vastassa tossa vähän ennen kun käännytään meidän pihalle. Ikinä en ollut nähnyt yhtä villiintyneitä silmiä mitä tällä. Ainoa minkä äkkäsin oli hiuslakka jonka otin käteeni. Tyyppi lähti menemään.
Edelleenkin hirvittää. Niistä silmistä näki ettei tullut pelkästään kysymään tietä.
Mäkin oon kerran nähnyt tuollaiset hullut silmät. Olin iltatöissä ja tyyppi seurasi työpaikalle. Seurasi rappukäytävään, mutta onneksi sain oven nopeasti auki. Käännyin katsomaan ja ilme oli tyypillä aivan psykoottinen.
Vierailija kirjoitti:
On seurattu moneen kertaan ja olen seurannut itse toista. Joskus ollaan tungettu oviaukosta yhtäaikaa. Sellaista se pariskunnan elämä on🥰
Olipa huonoa tilannetajua kommenttisi.
Vierailija kirjoitti:
On seurattu, nuorena tyttönä Pariisissa se ei ollut harvinaista. Opin eksyttämään tehokkaasti sillä en todellakaan halunnut että joku sekopää saa selville missä asun. Pysyin ihmisten ilmoilla ja mahdollisimman valoisilla kaduilla, mutta paras eksytyskeino oli hypätä metroon, ja kun ovien sulkemisen äänimerkki soi rynnätä ulos niin että tyyppi ei enää ehtinyt perään, sitten Silke voi vilkuttaa laiturilta kun metro kiitää ohi.
Hyi, tuli mieleen se Taken leffa.
Vierailija kirjoitti:
No käytännössä jos on harjoitustilanne ja näitä on välillä ja tehtävänä on seurata jotain henkilöä. Henkilö valitaan ihan randomisti. Vaikeimmt on selaisia jotka ottaa auton tai menee julkiseen ja pitää tavalla tai toisella tietää mihin se menee, koska harjoituksen luonne on sellainen.
Pitää seurata kohdetta ja jos sinut huomataan, niin hävisit.
Yksinkertainen harjoitus vain ja kohteella ei ole mitään vaaraa. Taitavimmat hyppii aitojen yli ja seuraa kohdetta rakennusten katoilla, jos maasto antaa myöten sille. Se tosin herättää kyllä takulla huomion jos joku muu näkee ja harjoitustilanne tai tehtävä on pilalla. Nää on erikoisjuttuja lähinnä, kun joskus seuraajasta tuleekin se seurattu tai jahdattu, niin on parempi liikkua nopeasti erilaisissa kaupunkiolosuhteissa.
Älypuhelinten myötä homma on tullut helpommaksi. Vielä 2000-luvun alussa piti opetella koko kaupungin kartta lyhyessä ajassa mieleen.
MItä ihmettä oikein horajat?
Mikä "harjoitustilanne"?
Muutenkin viestisi oli erittäin sekava.
Nuorena jatkuvasti, kun tulin yöllä töistä kotiin kaupungin halki. Usein miehet sanoivat lopulta, että vahtivat, että pääsen turvallisesti kotiin. Usein sanoivat, että haluavat katsoa, että pääsen varmasti asuntooni asti. Kauhea valitus, kun en suostunut päästämään sisään alaovesta, että haluavat vain vahtia että ei tapahdu mitään.
On seurattu moneen kertaan ja olen seurannut itse toista. Joskus ollaan tungettu oviaukosta yhtäaikaa. Sellaista se pariskunnan elämä on🥰