Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinua seurattu kadulla kävellessäsi koti-ovelle asti?

Vierailija
07.02.2021 |

Kaverini oli menossa kotiin ja joku mies seurasi kuulemma noin 15 minuutin ajan, välillä pyshtyikin mutta sitten lähti perään. Kaverini pääsi lopulta juosten kotiin kun äijä oli enää muutaman metrin päässä.

Mikä tuollaisia oikein riivaa? Ryöstöaikeet vai mikä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 15-vuotiaana kun oltiin kaverin kanssa tulossa kaupungilta kotiin otettiin vahingossa väärä bussi ja jouduttiin kävelemään vähän pidempi matka, kello oli jotain 23-00. Käveltiin alueen päätien laidan kävelytietä, kun ohitsemme ajoi klassinen amisauto, sellainen vanha hörskä. Seuraavassa risteyksessä auto pysähtyi ja teki U-käännöksen. Tässä vaiheessa alkoi pelottaa, joten lähdettiin kävelemään reippaasti ja sivutielle, jonne auto ei pääsisi niin helposti. No, kun palasimme sivutieltä takaisin päätielle, oli auto siellä jo meitä odottamassa. Lähdettiin juoksemaan minkä jaloista päästiin ja auto seurasi. Lopulta saatiin onneksi sen verran etumatkaa, että ehdittiin piiloutua lähimmän talon pihaan. Kuultiin, kuinka joku nousi autosta ja etsi meitä. Tuli jopa pihan puolelle, mutta ei onneksi huomannut meitä kun oltiin piilouduttu sen verran hyvin. Ehkä 10 minuutin päästä hän jatkoi sitten matkaa, ja mekin pääsimme juoksemaan koko loppumatkan kotiin.

Vierailija
42/55 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla joku irakilainen seurasi ja tunki kerrostalon ala-aulaan pakolla. Halasi pakolla ja yritti suudella ym. Pääsin pälkähästä kun valehtelin että tosi mustasukkainen mies odottaa minua kotona. Siinä ei voinut muuta tehdä. Uskoi lopulta ja lähti. Tämä on tosi. Ikävä kyllä.

Miksi alapeukut?

Tämä on tosielämässä tapahtunut ja ilmoitettu eteenpäin.

Siksi, koska tälläkin palstalla on ihmisiä, joiden todellisuuskäsitys on erilainen kuin sinun tai minun. Heidän todellisuudessaan kuvailemasi skenaario ei yksinkertaisesti voi olla totta, sillä se on niin suuressa ristiriidassa sen kanssa, mitä he itse kanssaihmisistään ajattelevat ja olettavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti.

M48

Vierailija
44/55 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Olin käynyt lasillisella ystäväni kanssa ja lähdettiin kotiin aikaiseen. Kaveri meni bussille ja minä kävelin kotiin, asuin alle 1 km päässä. Baarin ulko-oven tuntumasta joku ikäiseni mies lyöttäytyi seuraan ja roikkui mukana kotiin asti. Sanoin hänelle aivan selkeästi, että en ole kiinnostunut hänen seurastaan ja minulla on myös puoliso, joka on tälläkin hetkellä kotona. Tämä ei vaikuttanut häneen mitenkään. Asuimme tuolloin talossa, jossa oli lukittu portti sisäpihalle. Mies yritti tunkea mukanani siitä portista. Tuuppasin tyypin kauemmas ja livahdin portista vetäisten sen takanani lukkoon, siihen tyyppi jäi inisemään portin taakse. Vähän aikaa pelkäsin, että se alkaa kiivetä yli, mutta onneksi alaovelle oli lyhyt matka.

Kyseessä oli ihan tavallisen näköinen, suomalainen mies, ei ollut edes humalassa, ainakaan havaittavasti. 

Kerran myös asuessani kauempana keskustasta erehdyin menemään kotiin samalla taksilla jonkun samalle suunnalle menevän tyypin kanssa, koska taksijonot olivat valtaisat eikä olisi huvittanut jonottaa tuntia. Hän asui jossain kauempana, mutta jäikin pois yhtäaikaa minun kanssani. Siinä vaiheessa tajusin tehneeni virheen. Löin alaoven kiinni nenän edestä ja sen jälkeen päätin etten enää ikinä mene tuntemattomien kanssa samalla taksilla. Tämäkin tapaus vaikutti aluksi aivan normaalilta, oli jopa sellainen "perheenisämäinen", joten ei näistä koskaan voi tietää.

Minullakin on käynyt vähän samanlainen taksijuttu. Taksijonossa mies vaikutti todella fiksulta (vaikkakin humalassa) ja ruuhkan vuoksi keskusteltiin, että mennään samaan suuntaan. Mies tuli kanssani takapenkille ja alkoi ehdottelemaan kaikenlaista ja käsi alkoi käymään reisilläni. Taksikuskikin seurasi koko ajan taustapeilistä, kun varmasti näki tuskastumiseni. Pyysin miestä lopettamaan ja lopettikin, kun taksikuski komppasi minua, että "ymmärrätkö tai lennät ulos".

Kun jäin määränpäähäni ja maksoin matkani, niin miehenkin ovi aukesi ja yritti singahtaa perääni. Taksikuski viittoi miehen takaisin autoon, ettei määränpääsi ole vielä tässä ja kiitin taksikuskia ja juoksin nopeasti kotiini. Onneksi oli tuo aivan huippu taksikuski, joka selvästi ymmärsi tilanteen!

Vierailija
45/55 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seuraa, ei silloin kotiin kannata mennä ettei saa tietää missä asut.

Vierailija
46/55 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Naapuri seuraa muka huomaamattomasti. Kerrankin oli mäennyppylän takana "piilossa". Naurettava.

Vierailija
47/55 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua oltiin vastassa tossa vähän ennen kun käännytään meidän pihalle. Ikinä en ollut nähnyt yhtä villiintyneitä silmiä mitä tällä. Ainoa minkä äkkäsin oli hiuslakka jonka otin käteeni. Tyyppi lähti menemään.

Edelleenkin hirvittää. Niistä silmistä näki ettei tullut pelkästään kysymään tietä.

Vierailija
48/55 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seuraa, ei silloin kotiin kannata mennä ettei saa tietää missä asut.

No, ei kai siinä muuta ole mielessä, kuin se, että pääsisi kotiin turvaan. Toki, jos joku sellainen paikka on lähistöllä, jossa on ihmisiä, niin pyrkii sinne ja soittaa vaikka taksin kotiinsa. Jos taas jossain keskellä ei mitään joku lähtee seuraamaan, niin kotiin vaan nopsaan.

Vierailija
49/55 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli aikoinaan lähtenyt baarista johonkin jatkoille, minua ei huvittanut joten menin taksitolpalle odottelemaan kyytiä kotiin ja harmikseni siinä oli jo jonoa, vaikka kello oli vasta jotain 2 ja luulin suurimman osan vielä bilettävän. Monesti näissä taksijonoissa kysellään onko samaan suuntaan menijöitä ja niin nytkin, siistin ja suhteellisen selvän oloinen mies kysyi onko kukaan menossa "tupikseen" ja vastasin myöntävästi, taksi tuli ja hypättiin siihen. Mies ei tuntunut edes huomaavan minua kunnes nousin kyydistä ja mies yllättäen nousi myös.  Kävi kiinni perseeseen ja huohotti, oli ihan eri tyyppi kuin se harmiton neutraali heppu jonka kanssa olin taksin jakanut!  Koetti väkisin tunkea asuntooni mutta pelästyi koiraani joka onneksi sattuu olemaan iso ja musta, baskervillen koiran oloinen vaikka on itse lempeys joka varmaan murtovarkaillekin heiluttaisi vaan häntää.

Nykyään en jaa taksia vastakkaista sukupuolta olevien vieraiden  kanssa. En kyllä toisaalta paljon enää biletäkään.

Vierailija
50/55 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla joku irakilainen seurasi ja tunki kerrostalon ala-aulaan pakolla. Halasi pakolla ja yritti suudella ym. Pääsin pälkähästä kun valehtelin että tosi mustasukkainen mies odottaa minua kotona. Siinä ei voinut muuta tehdä. Uskoi lopulta ja lähti. Tämä on tosi. Ikävä kyllä.

Mulle on käynyt täysin sama juttu ja se oli kans joku irakilainen. :/

Vierailija
51/55 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/55 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on paljon. Mutta myös huumejengit varkaat seuraa että voi varastaa. Virolaiset. Sekä arabimiehet. Kuin naiset. Niillä on bordelleja tyrmäystippaa.  Varastavat vaatteita romanitkin.  Enemmistö muumaalaisia.  Niillä on asuntoja mm.virossa.  Ne myy varastetut usein kirppiksillä.  On voi tulla asuntoon sisälle kun nukutaan joten ovet ikkunat pitää tarkastaa ja tila.  Kun heillä on työvälineet ovien lukkoihin. Mitä suutarit käyttää. Lukkomiehet.  Myös parvekkeiden ovet. Yhdessä talossa metalli oven lukon kohta väännetty kieroon ja avattu . Kerran oli meillä parvekkeen lukko rikottu. Säästöt viety. Takki naulakosta. Yhdet oli ryhmä leikkiuskovia venäjä viro oikea porukka . Varkaissa. Lähiöissä tiedetään. Älä anna osoitetta ikinä kun pyytävät . Millekään uskonnoille. Eikä puhelinta lainaksi. 

Vierailija
53/55 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne käyttää turisteja huumekuriineina !!!    Ulkomailta Suomeen.   

Vierailija
54/55 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytännössä jos on harjoitustilanne ja näitä on välillä ja tehtävänä on seurata jotain henkilöä. Henkilö valitaan ihan randomisti. Vaikeimmt on selaisia jotka ottaa auton tai menee julkiseen ja pitää tavalla tai toisella tietää mihin se menee, koska harjoituksen luonne on sellainen. 

Pitää seurata kohdetta ja jos sinut huomataan, niin hävisit. 

Yksinkertainen harjoitus vain ja kohteella ei ole mitään vaaraa. Taitavimmat hyppii aitojen yli ja seuraa kohdetta rakennusten katoilla, jos maasto antaa myöten sille. Se tosin herättää kyllä takulla huomion jos joku muu näkee ja harjoitustilanne tai tehtävä on pilalla. Nää on erikoisjuttuja lähinnä, kun joskus seuraajasta tuleekin se seurattu tai jahdattu, niin on parempi liikkua nopeasti erilaisissa kaupunkiolosuhteissa. 

Älypuhelinten myötä homma on tullut helpommaksi. Vielä 2000-luvun alussa piti opetella koko kaupungin kartta lyhyessä ajassa mieleen. Huonoille suunnistajile vaikeaa muutenkin. 

Vierailija
55/55 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Olin laulamassa karaokea yksin ja join limsaa, joku ukko koetti tarjota väkisin olutta ja kerjäsi seuraukseen ulos tupakalle, tuhisi pilkallisesti kun sanoin etten juo enkä polta.

Lähtiessäni kävelemään kotiin tämä sama mies juoksi perääni ja ilmoitti panevansa minua kunnolla, etten olisi enää niin tiukkapipoinen. Onnistuin livahtamaan ulko-ovesta rappuun jolloin potki lasin rikki. Pakenin asuntooni ja soitin poliisit. Siihen loppuivat karaoken lauleluni :(

Miksi kieltäydyit jos siitä"seksistä" jota nainen"saa" on jotain iloa?