Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisiin tutustuminen on todella vaikeaa

Vierailija
07.02.2021 |

Työpaikalla oli nainen jonka kanssa tultiin hyvin juttuun. Ikinä ei tullut sellaista oloa, että hänen kanssakäymisensä olisi jotenkin väkinäistä kanssani. En tosiaan ollut hänestä muuten kiinnostunut kuin kaverina niin uskomattomalta kuin se saattaa kuullostaa. Hänen työsuhteensa oli loppumassa joten kysyin häneltä kiinnostaisiko joskus viettää aikaa yhdessä työpaikan ulkopuolella. Hän vastasi, että emmä ku mulla on miesystävä. Vastasin hänelle, että en mä sillä tarkoittanut. Siihen nainen vastasi "no emmä nyt kuiteskaan." No ei hänellä mitään miesystävää oikeasti ollut.

Toinen nainen johon minulla oli vastaavanlainen suhde kuin tuohon aikaisemmin mainitsemaani puolestaan sanoi ensin, että ei kiitos kun kysyin vietettäisiinkö aikaa yhdessä. Sanoin etten pyytänyt häntä treffeille vaan vain juttelemaan kaverina. Nainen sanoi ettei hänellä ole aikaa. Okei.

Missä vika? Jos pelkän kaverisuhteen muodostaminen suominaisen kanssa on näin jumalattoman vaikeaa niin en yhtään ihmettele ettei suomalaiset juuri lisäänny. Missä vika?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakaan ei ole aikaa viettää aikaa randomien työkaverien kanssa. Minulla on ihan tarpeeksi omia kavereita, joita en heitäkään ennätä tarpeeksi huomioimaan.

Vierailija
42/67 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttelisitko samalla tavalla, jos miespuoliset työkaverit eivät olisi heti innoissaan ajan viettämisestä yhdessä työajan ulkopuolella? Jotenkin viestistäsi saa sellaisen kuvan, että naisten puolelta tämä on sinua kohtaan suurikin loukkaus. Ihan kuin komeana ja wotevör muuna upeana miehenä lähtökohtaisesti ansaitsisit heidän seuraansa myös ystävinä. Kukin saa valita kaverinsa itse ja ihan omista syistään.

Suhtaudun miehiin ja naisiin sekä heidän myöntymisiinsä ja kieltäytymisiinsä samalla tavalla. Miksi? Olen biseksuaali. Naisten kanssa ystävystyminen nyt vain on hankalempaa näin miehelle. Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/67 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei tosiaan ole luontevaa ottaa kontaktia naiseen. Naiset eivät myöskään Suomesssa käytä luontaista flirttailua, johon törmää helpoisti ulkomailla.  Mikä naiset on saanut Suomessa näin kipsiin ja epäsosiaalisiksi?

Minä olen saanut miehistä niin tarpeekseni, etten tarvitse tai hakua enää yhtään uutta sellaista elämääni. En kaverina, en rakastettuna. Hoidan sosiaalisuuteni luotettujen ystävieni ja perheeni kanssa. Minua on petetty, minulle on valehdeltu, minua on hyväksikäytetty, lähennelty, kohdeltu epäkunnioittavasti parisuhteessa, mielipiteitä dissattu, kohdeltu kuin lasten- ja kodinhoitajaa, vedätetty, lupauksia petetty. Ei kiitos enää. Pärjään ilman miehiä oikein hyvin, vaikka työpaikalla olen tietysti kaikille kollegoille perusystävällinen.

Vierailija
45/67 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttelisitko samalla tavalla, jos miespuoliset työkaverit eivät olisi heti innoissaan ajan viettämisestä yhdessä työajan ulkopuolella? Jotenkin viestistäsi saa sellaisen kuvan, että naisten puolelta tämä on sinua kohtaan suurikin loukkaus. Ihan kuin komeana ja wotevör muuna upeana miehenä lähtökohtaisesti ansaitsisit heidän seuraansa myös ystävinä. Kukin saa valita kaverinsa itse ja ihan omista syistään.

Suhtaudun miehiin ja naisiin sekä heidän myöntymisiinsä ja kieltäytymisiinsä samalla tavalla. Miksi? Olen biseksuaali. Naisten kanssa ystävystyminen nyt vain on hankalempaa näin miehelle. Sori.

Suosi miehiä

Vierailija
46/67 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ”suominaisen” ”ystävyyden” torjuminen työpaikalla liittyy lisääntymiseen? 🤯

Vierailija
47/67 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sekoita työtä ja vapaa-aikaa. Siksi työkavereita en tapaa vapaalla.

Vierailija
48/67 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei tosiaan ole luontevaa ottaa kontaktia naiseen. Naiset eivät myöskään Suomesssa käytä luontaista flirttailua, johon törmää helpoisti ulkomailla.  Mikä naiset on saanut Suomessa näin kipsiin ja epäsosiaalisiksi?

Suomessa ollaan asiallisia eikä tarvitse miellyttää randomeja ihmisiä.

Vierailija
49/67 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tultiin hyvin juttuun"

Tämä oli sinun näkökulma. Oletko varma, että naiset koki samoin? Saattavat olla perusystävällisiä ja jutella normaalisti takaisin ja olla ehkä hieman keskivertoa mukavampia kohteliaisuudesta. Olettehan sentään samalla työpaikalla. Et vain ole heille työtoveria kummempi tyyppi. Voi olla myös, että haluavat pitää työihmiset erillään vapaa-ajasta. Olisit tyytyväinen, että sulla on mukavia työkavereita. Työkaveruudesta ei koskaan kannata odottaa mitään oikeaa kaveruutta, koska työpaikalla kaikilla on soaiaalinenmaski.

Jos nainen itse pyytää tulemaan kanssaan samaa matkaa paikasta x paikkaan y ja odottaa sinua kunnes olet valmis lähtemään vaikka mikään työasia ei velvoita niin tekemään niin kyllä se on ainaskin mulle on merkki siitä, että emmä nyt aivan berberistä ole. En mä pyytäisi ketään josta en tykkää taivaltaa matkaa samaa matkaa. En edes työkaveria. Mutjoo aivan sama. Tää on vähän sama kuin baarissa annetaan ymmärtää, mut oikeesti oltiinkin vaan nukkumapaikkaa vailla. Nähty ja koettu.

Vierailija
50/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tultiin hyvin juttuun"

Tämä oli sinun näkökulma. Oletko varma, että naiset koki samoin? Saattavat olla perusystävällisiä ja jutella normaalisti takaisin ja olla ehkä hieman keskivertoa mukavampia kohteliaisuudesta. Olettehan sentään samalla työpaikalla. Et vain ole heille työtoveria kummempi tyyppi. Voi olla myös, että haluavat pitää työihmiset erillään vapaa-ajasta. Olisit tyytyväinen, että sulla on mukavia työkavereita. Työkaveruudesta ei koskaan kannata odottaa mitään oikeaa kaveruutta, koska työpaikalla kaikilla on soaiaalinenmaski.

Jos nainen itse pyytää tulemaan kanssaan samaa matkaa paikasta x paikkaan y ja odottaa sinua kunnes olet valmis lähtemään vaikka mikään työasia ei velvoita niin tekemään niin kyllä se on ainaskin mulle on merkki siitä, että emmä nyt aivan berberistä ole. En mä pyytäisi ketään josta en tykkää taivaltaa matkaa samaa matkaa. En edes työkaveria. Mutjoo aivan sama. Tää on vähän sama kuin baarissa annetaan ymmärtää, mut oikeesti oltiinkin vaan nukkumapaikkaa vailla. Nähty ja koettu.

Naisten ongelma on usein ylianalysointi ja tulkinta. Mutta kyllä tässä ap on niin vahvaa ylitulkintaa yhden ystävällisen tilanteen takia. Että oikein annettu ymmärtää..Miksi kaikki palstamiehet on näin vi..un reppanoita😂

Vierailija
51/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeraa. Kuulenko ulinaa tuulessa.

Vierailija
52/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua nyt on tuollainen puusilmäinen jankuttaja. Kohtelias sille voi työkuvioissa olla mutta että vapaalla... Ei kiitos.

Vierailija
53/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä kaveeraa naisen kanssa.

M

Vierailija
54/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta ei selvästi tykätä.

Enkä tekstisi perusteella sitä ihmettele.

Tosi kiusallista jos joku urvelo yrittää

väkisin uida liiveihin eikä suostu tajuamaan

että ei kiinnosta.

Vierailija
55/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]En edes tiedä miksi vaivaudun vastaamaan noin vähä-älyiseen kommentiin. Ensinnäkin minä en halua naista vaan naisesta kaverin. Toisekseen minulle ei pidä antaa naista. Nainen ei ole mikään kiertopalkinto.

No minä en ole rikas enkä koulutettu. Sen nuo kaksi naista tiesivät. Komeaksi kutsuttu läpi koko elämän. Kouluttamaton, mutta sivistynyt. Soitan instrumenttia jonka soittamisen opettelin itse. Teen kappaleita toistaiseksi pöytälaatikkoon. Olen ajatteleva, keskustelutaitoinen ja empaattinen ihminen. On se kumma kun ei seura kelpaa.[/quote]

Kuulostat todella ihanalta ja fiksulta ihmiseltä. En yhtään ymmärrä miksi sinulle kävi nyt näin.

Vierailija
56/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän pakkomielle apllä on kaveerata nimenomaan naisten kanssa?

Sosiaaliset taidot eivät kuitenkaan riitä edes erottamaan työkaverikohteliaisuutta ja halukkuutta ystävystyä toisistaan.

En helkkarissa mäkään lähtisi helposti jonkun pyytelijän kanssa "jonnekin", en varsinkaan kahdestaan.

Mitä sä työkavereita kiusaat?

Eikö sulla ole oikeita kavereita?

Vierailija
57/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ei osaa olla miehelle vain kaveri. Ja sitten jollain voi olla niin mustasukkainen mies, että nainen ei voi sen takia tavata miespuolista työkaveria työajan ulkopuolella.

Minä olen juuri tuollainen mustasukkainen mies. Mutta kysynkin, kuinka moni mies olisi ok sen kanssa, että vaimo viettää kahden aikaa miespuolisen työkaverin kanssa? Entä toisinpäin, että mies viettää aikaa naispuolisen työkavrin kanssa kahden. Taitaa olla Suomi täynnä NIIN mustasukkaista väkeä.

Vierailija
58/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä miehiä kavereina, vastaan kaikille ei kiitos. Tällä hetkellä en halua uusia naispuolisiakaan kavereita. Älä ota niin henkilökohtaisesti.

Minusta on myöskin ahdistavaa jos töissä tuolla tavalla tyrkytetään, oli mies tai nainen, saattaisin vastata vähemmän kauniisti. En halua sotkea omaa henk.koht. elämää ja töitä.

Minä ottaisin mielelläni miehiä kavereiksi. Ihanaa että ap esittää sellaista.

Vierailija
59/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kahvikutsu koetaan deittikutsuksi.

Niinpä. Ärsyttävää. Pitääkö olla homomies että ymmärtää että kahvittelu on kahvittelua ja juttelua, ei mikään romanssin yritys.

Vierailija
60/67 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tultiin hyvin juttuun"

Mä olen tehnyt tällaista odotusjuttua monellekin työkaverille, naisille ja miehille, kaikenikäisille, useammallekin samaan aikaan. Se on työyhteisöä vahvistavaa peruskohteliaisuutta. Se että livistäisi äkkiä ulos kun huomaa että toinen tekee lähtöä tai oltaisiin naulakoilla samaan aikaan tuntuisi tylyltä ja epäkohteliaalta. Jos en jaksa olla sosiaalinen yritän ajoittaa lähtöni niin etten lähde samaan aikaan kuin muut. Jos taas on sosiaalinen olo, matka menee kivemmin työkaverille jutellessa. En silti haluaisi tavata työkavereita työn ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi