Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku mainos mielestäsi hyvän maun vastainen?

Vierailija
07.02.2021 |

Pitäisi koulutehtävää varten käsitellä jotain hyvän maun vastaista mainosta, joka pitäisi pystyä linkittämään esim. Youtubesta opettajan nähtäväksi. En katso itse telkkaria eikä mieleen tule mitään järkyttävää mainosta, tuleeko teille mitään mieleen?

Mainoksen pitäisi siis olla suomalainen ja jollain tavalla hyvän maun vastainen, esim. sopimaton alaikäisille, sisältää väkivaltaa, pelottavia elementtejä tai seksuaalisuutta tms.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukira. Kuvahaulla löytyy.

Vierailija
62/65 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan kysynyt että mikä mainos ärsyttää! Silti pakko tulla kertomaan.

Mainitsemani ärsyttävä mainos on mielestäni hyvän maun vastainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitotuotteiden mainokset joissa voiteita käyttävät tummaihoiset. Yritetäänkö tästä saada uutta normaalia että ois normaalia suomalaisuutta olla Afrikkalainen iho?

No mitä hittoa nyt taas? Ei kai sillä voiteella ole väliä, minkä väriselle iholle se levitetään? Nillitätkö myös, jos shampoomainoksessa on tummahiuksinen nainen, kun sinulla on vaaleat hiukset? Ajatteletko, että tuote ei kelpaa sinun hiuksillesi ja että sinun hiustenvärissäsi on jotain vikaa? 

Kyllä minua haittaa, jos vaikkapa Lumenen seerumia mainostaa joku, jolla on täysin päinvastainen iho kuin minulla. Minulla on vaalea, ohut, herkästi reagoiva ja ärtyvä iho. Tummaihoisen naisen iholle sopiva tuote ei siis luultavasti sopisi ollenkaan minulle.

En myöskään ostaisi sampoota, joka on tarkoitettu karkeille ja luonnonkiharille hiuksille, koska omat hiukseni ovat ohuet ja liukkaat. Käyttäisimme aivan erilaisia sampoita.

Vai onko mainoksen nainen laitettu mainostamaan tuotteita, jotka eivät sovi hänelle? Jos, niin miksi ihmeessä?

Siksi se ei ole yksi lysti.

No siis... sinuako loukkaa, jos telkkarissa mainostetaan tuotetta, jonka et ajattele sopivan sinulle? 

Vaatteet, meikit tai ihonhoitotuotteet on sellaisia, joissa asialla on väliä. Vastaavasti vaikkapa auto- tai ruokamainoksen kohdalla mainoskasvon ihonvärillä ei ole merkitystä. En siis loukkaannu, mutta totean, etten ilmeisesti kuulu ko. ihonhoitotuotteen kohderyhmään.

Etkö ymmärrä, että mainoksen mauttomuus on hieman eri asia kuin se, ettet kuulu kohderyhmään. Minäkin voisin tähän nyt kertoa tuhansia mainoksia, joiden kohderyhmää en ole. Mutta kun sitä ei kukaan kysynyt. 

Kyllä periaatteessa joku vois sanoa hyvän maun vastaiseksi jos jonkin kolmannen maan kylän telkkarista tulee "lokalisoitu" mainos missä valkoihoiset ottavat aurinkoa Thaimaan rannoilla. 

Vierailija
64/65 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin häiritsee se että kaikissa mainoksissa on nykyään tummaihoisia. Se tuntuu niin päälleliimatulta vaikkei olekaan mielestäni hyvän maun vastainen, mutta tuntuu tosi vieraalta katsella kotimaassaan tällaisia mainoksia yhtäkkiä joka tuutista. 

Vierailija
65/65 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jokin kuukautissuojamerkki, joka mainosti tuotteitaan "kohdullisille". Naisia alentavaa hyvin pienen vähemmistön takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi