Onko joku mainos mielestäsi hyvän maun vastainen?
Pitäisi koulutehtävää varten käsitellä jotain hyvän maun vastaista mainosta, joka pitäisi pystyä linkittämään esim. Youtubesta opettajan nähtäväksi. En katso itse telkkaria eikä mieleen tule mitään järkyttävää mainosta, tuleeko teille mitään mieleen?
Mainoksen pitäisi siis olla suomalainen ja jollain tavalla hyvän maun vastainen, esim. sopimaton alaikäisille, sisältää väkivaltaa, pelottavia elementtejä tai seksuaalisuutta tms.
Kommentit (65)
Vanhoiista veikkauksen mainoksista löytyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoitotuotteiden mainokset joissa voiteita käyttävät tummaihoiset. Yritetäänkö tästä saada uutta normaalia että ois normaalia suomalaisuutta olla Afrikkalainen iho?
No mitä hittoa nyt taas? Ei kai sillä voiteella ole väliä, minkä väriselle iholle se levitetään? Nillitätkö myös, jos shampoomainoksessa on tummahiuksinen nainen, kun sinulla on vaaleat hiukset? Ajatteletko, että tuote ei kelpaa sinun hiuksillesi ja että sinun hiustenvärissäsi on jotain vikaa?
Kyllä minua haittaa, jos vaikkapa Lumenen seerumia mainostaa joku, jolla on täysin päinvastainen iho kuin minulla. Minulla on vaalea, ohut, herkästi reagoiva ja ärtyvä iho. Tummaihoisen naisen iholle sopiva tuote ei siis luultavasti sopisi ollenkaan minulle.
En myöskään ostaisi sampoota, joka on tarkoitettu karkeille ja luonnonkiharille hiuksille, koska omat hiukseni ovat ohuet ja liukkaat. Käyttäisimme aivan erilaisia sampoita.
Vai onko mainoksen nainen laitettu mainostamaan tuotteita, jotka eivät sovi hänelle? Jos, niin miksi ihmeessä?
Siksi se ei ole yksi lysti.
Suomessa on varmasti hyvin monta ihmistä, joilla on erilainen iho- tai hiustyyppi kuin sinulla. Miksi kaiken mainonnan pitäisi olla JUURI SINULLE suunnattua?
Oletetaan, että mainokset on suunnattu sen näköisille ihmisille, kuin mitä mainoksissa näyttäytyy. Mitä tapahtuisi vaikkapa naistenvaateteollisuudessa? Yhtäkkiä kaupan hyllyille alkaisi ilmestyä valtavasti puhtaanvalkoisia ja kirkkaankeltaisia vaatteita, koska ne sopivat erityisen hyvin tummaihoisen naisen päälle.
Mitä pukisimme me kaikki taikinanaamaiset k-suomalaiset naiset siitä eteenpäin? Niitä samoja valkoisia ja keltaisia vaatteita, joissa näyttäisimme kaikki mahatautisilta.
Mainoksilla on toki kohderyhmänsä. Viet kyllä spekulaatiosi aikamoisiin sfääreihin. Ihanko oikeasti kuvittelet, että tuo skenaario olisi mahdollinen?
Kohderyhmä on juuri se, mitä ajattelen. Jos mainoksissa on vain tummaihoisia, he ovat tuotteen ensisijainen kohderyhmä. En kuulu heihin, joten tuote ei ole suunnattu minulle eikä minunlaisilleni.
suomessa taitaa olla elin johon voi valittaa hyvän maun vastaisista mainoksista. en ole kuullut että viime vuosina kukaan olisi valittanut mainoksista.
Ihan kuin tumma iho ei voisi olla herkkä ja ärtyvä?
Ne ikean mainokset missä lihavat tumma ihoiset tanssii.
On se kyllä hienoo kun ne onnistuvat olemaan rasisteja kaikkia rotuja kohtaan yhdessä ja samassa mainoksessa.
Joku radio mainos missä naiset juttelee ja ”mies on oppinut puristamaan hammastahnatuubia oikein” ja siihen naurut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoitotuotteiden mainokset joissa voiteita käyttävät tummaihoiset. Yritetäänkö tästä saada uutta normaalia että ois normaalia suomalaisuutta olla Afrikkalainen iho?
No mitä hittoa nyt taas? Ei kai sillä voiteella ole väliä, minkä väriselle iholle se levitetään? Nillitätkö myös, jos shampoomainoksessa on tummahiuksinen nainen, kun sinulla on vaaleat hiukset? Ajatteletko, että tuote ei kelpaa sinun hiuksillesi ja että sinun hiustenvärissäsi on jotain vikaa?
Kyllä minua haittaa, jos vaikkapa Lumenen seerumia mainostaa joku, jolla on täysin päinvastainen iho kuin minulla. Minulla on vaalea, ohut, herkästi reagoiva ja ärtyvä iho. Tummaihoisen naisen iholle sopiva tuote ei siis luultavasti sopisi ollenkaan minulle.
En myöskään ostaisi sampoota, joka on tarkoitettu karkeille ja luonnonkiharille hiuksille, koska omat hiukseni ovat ohuet ja liukkaat. Käyttäisimme aivan erilaisia sampoita.
Vai onko mainoksen nainen laitettu mainostamaan tuotteita, jotka eivät sovi hänelle? Jos, niin miksi ihmeessä?
Suomessa on varmasti hyvin monta ihmistä, joilla on erilainen iho- tai hiustyyppi kuin sinulla. Miksi kaiken mainonnan pitäisi olla JUURI SINULLE suunnattua?
Oletetaan, että mainokset on suunnattu sen näköisille ihmisille, kuin mitä mainoksissa näyttäytyy. Mitä tapahtuisi vaikkapa naistenvaateteollisuudessa? Yhtäkkiä kaupan hyllyille alkaisi ilmestyä valtavasti puhtaanvalkoisia ja kirkkaankeltaisia vaatteita, koska ne sopivat erityisen hyvin tummaihoisen naisen päälle.
Mitä pukisimme me kaikki taikinanaamaiset k-suomalaiset naiset siitä eteenpäin? Niitä samoja valkoisia ja keltaisia vaatteita, joissa näyttäisimme kaikki mahatautisilta.
Mainoksilla on toki kohderyhmänsä. Viet kyllä spekulaatiosi aikamoisiin sfääreihin. Ihanko oikeasti kuvittelet, että tuo skenaario olisi mahdollinen?
Kohderyhmä on juuri se, mitä ajattelen. Jos mainoksissa on vain tummaihoisia, he ovat tuotteen ensisijainen kohderyhmä. En kuulu heihin, joten tuote ei ole suunnattu minulle eikä minunlaisilleni.
Missä vedät rajasi? Jos siellä on yksi vaaleaihoinen, onko se ok? Jos olet vaaleahiuksinen ja mainoksessa on lähinnä tummahiuksisia, onko se ok? Jos mainoksessa ei ole yhtään suomalaista, ajatteletko silti että olet kohderyhmää, jos siinä kuitenkin on vaaleaihoisia? Jos japanilaisessa automainoksessa ei ole yhtään vaaleaihoista, koetko ettet ole kohderyhmää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis... sinuako loukkaa, jos telkkarissa mainostetaan tuotetta, jonka et ajattele sopivan sinulle?
Vaatteet, meikit tai ihonhoitotuotteet on sellaisia, joissa asialla on väliä. Vastaavasti vaikkapa auto- tai ruokamainoksen kohdalla mainoskasvon ihonvärillä ei ole merkitystä. En siis loukkaannu, mutta totean, etten ilmeisesti kuulu ko. ihonhoitotuotteen kohderyhmään.
Etkö ymmärrä, että mainoksen mauttomuus on hieman eri asia kuin se, ettet kuulu kohderyhmään. Minäkin voisin tähän nyt kertoa tuhansia mainoksia, joiden kohderyhmää en ole. Mutta kun sitä ei kukaan kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja päätit sitten tulla kertomaan, ettet kuulu jonkin mainoksen kohderyhmään? Ketjuun, jossa kysyttiin mauttomia mainoksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis... sinuako loukkaa, jos telkkarissa mainostetaan tuotetta, jonka et ajattele sopivan sinulle?
Vaatteet, meikit tai ihonhoitotuotteet on sellaisia, joissa asialla on väliä. Vastaavasti vaikkapa auto- tai ruokamainoksen kohdalla mainoskasvon ihonvärillä ei ole merkitystä. En siis loukkaannu, mutta totean, etten ilmeisesti kuulu ko. ihonhoitotuotteen kohderyhmään.
Etkö ymmärrä, että mainoksen mauttomuus on hieman eri asia kuin se, ettet kuulu kohderyhmään. Minäkin voisin tähän nyt kertoa tuhansia mainoksia, joiden kohderyhmää en ole. Mutta kun sitä ei kukaan kysynyt.
No jouduinpas nyt tikunnokkaan.... En ollut se, joka aloitti aiheesta "tummat ja etniset ihmiset mainoksissa", mutta kommentoin siihen, koska minusta ihonhoitomainoksissa olisi asiallista olla lähinnä sellaisia naisia, joilla on sentyyppinen iho kuin suomalaisnaisilla yleensä ja keskimäärin ja todennäköisesti on. Se ei ollut ketjun aihe. Sori siitä. Ole hyvä ja jatka aiheesta "mauttomat mainokset". Heippa.
Mua ärsyttää ku theotherdanishguyn kaösarimainoksisaa hilluu lihavia miehiä ja lyhytkasvuinenkin mies, mutta nyt kun ne on alkaneet mainostaa naisille, nainen edustaa kuitenkin nykyistä kauneusihannetta. Eli miehet saavat olla reilusti erilaisia, mutta naiset wi.
Periaatteen vuoksi en osta heidän tuotteitaan.
Ärsytys mainonseen on myös syynä etten osta Magnumin jäätelöitä tai libressen siteitä.
Jonkun kipugeelin (Voltaren?) mainos, jossa pilaillaan mainostamalla tuotetta luustoltaan ja hengityselimistöltään vaikeasti sairaaksi jalostetulla koirarodulla. Iljettävää! Ei ole lainkaan hauskaa, että vaikeavammainen mopsi on liikuntahaluton ja - kyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun kipugeelin (Voltaren?) mainos, jossa pilaillaan mainostamalla tuotetta luustoltaan ja hengityselimistöltään vaikeasti sairaaksi jalostetulla koirarodulla. Iljettävää! Ei ole lainkaan hauskaa, että vaikeavammainen mopsi on liikuntahaluton ja - kyvytön.
Joo tämä sairaalla koirarodulla mainostaminen on törkeää. Ihmeellistä että vielä nykyaikana tehdään tällaista.
Viimejouluinen Lidlin mainos, jossa vanginvartija päästää parrakkaan, vanhemman miesvangin karkuun ja käymään Lislissä. Tuli vahvat Jammu-fibat. Mitä vanki oli tehnyt? Miksi hemmetissä vartija päästi mahdollisen pedarimurhaajan kaupungille. Tekikö vanki pikku reissullaan muutakin, kuin kävi kaupassa?
No, minua ärsyttää mainos, joka ei varsinaisesti ole sopimaton. Puhun Tenan mustien pikkuhousunsuojien mainoksesta.
Ärsyttää ihan täpöllä ääninäyttelijän sössäävä s-äänne.
Vattenfall-mainos, jossa se onnettoman näköinen nälkiintynyt teini. Karmea. Antakaa sille nyt ruokaa ja masennuslääkkeitä.
No se ärsyttää, että mainosten perusteella lähes puolet Suomen populaatiosta on muista kuin suomalais-ugrilaisten etnisestä kansanryhmästä.
Kysehän on siedätyshoidosta.
En ole tiukkis pihtari, mutta ärsyttää seksivälineiden mainokset päiväsaikaan tavallisilla kanavilla. Erityisesti silloin, kun taglinet on puettu humoristiseen tai söpöilevään muotoon:
"Mihinkäs tytöt on matkalla?"
"SaUvAkÄveLylLe! HIH HIH"
Kiinnostuisin seksivälineestä enemmän, jos mainos olisi luokkaa "osta tämä hier ova vi br aatt ori niin org asmi on taattu!" Nuo pikkusöpöt mainokset aiheuttavat vain vastenmielisyyttä.
Eihän kukaan kysynyt että mikä mainos ärsyttää! Silti pakko tulla kertomaan.
Ärsyttävin mainos pitkään aikaan on yhdemmäisyys... Voi vitt.., lakatkaa keksimästä sanoja. Loukkaa hyvää makua sattumalla korvaan.