Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitajana tienaan keskimäärin 3 900 euroa kuussa, en ymmärrä sitä ainaista valitusta palkoista

Vierailija
07.02.2021 |

Peruspalkka on mikä on, mutta lisillä se nousee helposti lähemmäs 4 000 euroon. Mielestäni sekin on vähän liikaa, koska nämä maksetaan valtion velkarahalla, ja lapsiemme tulevaisuus pilataan.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä nämä palkat aina revitään? 😂

Minun palkkani on 2300 kuussa. Kertokaa miten ja missä moisiin palkkoihin pääsee!

Niin. Peruspalkka. Tuohon sitten lisät. Tonni min.

Vierailija
42/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan arkkitehtina kunnalla 3900 viidentoista vuoden kokemuksella. Siinä on kaikki lisät mukana, mitään muuta ei tule. Nettona tuosta jää n. 2600 käteen.

Koulutus oli kahdeksan vuotta, ja todella vaikea päästä sisään. Eli peruskoulu ja lukiokin piti vetää aika lailla pelkkiä kymppejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun palkkani on 2300 kuussa. Kertokaa miten ja missä moisiin palkkoihin pääsee!

Vaimollani oli tuo sama päivätyössä terveysasemalla. Nyt kaksivuorotyössä yksityisellä ja liksa noin 3300.

Vierailija
44/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivätyössä 2300 taitaakin olla ihan normi julkisella. Joko ne revitään vuorotyöstä tai yksityiseltä.

Pk-seudulla peruspalkka julkisella keskimäärin 2500-2700e/kk.

Vierailija
45/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan parhaiten palkattu amk-tutkinto jossa on täysin varma työllistyminen.

No tuohan ei ole mikään tae 3.900€:n kk-palkasta!

Vierailija
46/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ammatteja jossa voi tienata vähän vai paljon. Kannattaa katsoa mitä tekee ja missä. Avoimia työpaikkoja kyllä on.

Vierailija
47/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siitä tarpeeksi hyvin makseta kun niin moni vaihtaa jossain vaiheessa alaa. Raha motivoi. Itselläkin hoitoalalla paperit, tiettyjä ns. "Kevyempiä" hommia suostun tekemään, mutta esim. Teholle tai vastaaviin hommiin en missään nimessä sillä peruspalkalla menisi mikä se on. Nostan hattua heille ja toivon lisää palkkaa heille.

En siis sano, että palkka olisi huono. Enemmänkin työnkuvan mukaan pitäisi katsoa palkkaa, jossain se on tosi huono työnkuvaan nähden, jossain ihan ok ja jossain jopa hyvä. Riippuu niin paljon työnkuvasta! Sairaanhoitaja voi työskennellä todella erilaisissa työtehtävissä.

Vierailija
48/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja teen 3-vuorotyötä muistiyksikössä kunnallisella. Kaikilla asukkailla on käytöshäiriöitä eli ovat aggressiivisia sekä hoitajia että toisia asukkaita kohtaan. Joka ikinen työvuoro olen fyysisen ja henkisen väkivallan kohteena. Minulta on mm. katkennut kaksi etuhammasta turpaan saadessani.

Aamu- ja iltavuorossa on kaksi hoitajaa 9 asukasta kohden. Yövuorossa ollaan yksin. Päivävuorolle kuuluu asukkaiden hoidon lisäksi asukashuoneiden siivous viikottain. Yövuorolainen pesee pyykit (työvaatteet, asukkaiden vaatteet, pyyhkeet, lakanapyykin jne., mitään ei mene pesulaan).

Teen 3 viikon listassa 7 yövuoroa. Ei ole toive, vaan pakko. Viikonloppuvapaa on joko joka listassa 1kpl tai joka toisessa listassa 1kpl. Juhlapyhät kiertää, eli joka toinen vuosi töissä/vapaalla.

2020 tienasin 39800e.

Vierailija
50/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija 49 lisää vielä:

Saan kaksi ikälisää ja yhden henk.koht. lisän, koska hoidan työn ohella tilaukset yms. Palkallisesti olen urani huipulla ja työvuosia jäljellä vielä 30v.

Vierailija
51/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin helposta ja kevyestä hommasta joku 1800€ olisi sopiva palkka.

Tämä kommentti kertoo kaiken alan arvostuksesta. Ei ihme kun niin moni vaihtaa alaa.

Minusta myös sairaanhoitaja jo saa sen palkan mitä siitä työstä kuuluu saada. Tulijoita kyllä on.