Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMPERE: Miksi menette ruuhkabusseihin ilman maskia ja istutte maskillisen viereen, vaikka turvavälit?

Vierailija
07.02.2021 |

Yskitte ja röhitte vielä, aivastatte käteenne ja painatte stop- nappia? Saatatte istua sairaalassa tai muussa hoitotyössä olevan viereen, vaikka ei saisi. Miten tällaista voi tapahtua? Bussikuski ei puutu näköjään ja bussiin otetaan täysi määrä ihmisiä?? Miksi ei lisätä vuoroja?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mä olen ihminen, en porsas.

Minä en röhi.

Vierailija
2/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä muilta kysyt joiden on pakko bussia käyttää? Tottakai viereen saa istua jos siinä on vapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä pidän kassia vieressä, ei nyt korona-aikaan tarvitse änkeä kenenkään viereen istumaan. Itse jään seisomaan jos en saa omaa penkkiriviä. Ehkä voin heltyä maskilliselle ottamaan kassin pois mutta maskittomalle en ikinä, heidän pitäisi tajuta pysyä koko bussista pois.

Vierailija
4/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän merkiihän tuo on. Ei tajuta käyttää maskia kun ollaan tyhmiä, eikä edes sen vertaa tajuta että huomioisi sen että muut käyttävät, ja siis mitä ilmeisimmin haluavat suojautua tartunnalta ja vaikuttaa sen leviämisen estämiseen. Jotkut vaan on ihan käsittämättömän yksinkertaisia. On niitä täällä pk-seudullakin. Saisi tosiaan olla ihan omat bussit noille urpoille.

Vierailija
5/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä muilta kysyt joiden on pakko bussia käyttää? Tottakai viereen saa istua jos siinä on vapaata.

Alapeukutatte, miksi? Miksi tyhjälle paikalle ei saisi istua bussissa, mihin itse sitten menette istumaan kun kyytiin on noustava ja muuta paikkaa ei ole? Miten se liittyy muihin matkustajiin että vuoroja ei ole joidenkin makuun tarpeeksi? Yhtä lailla teiltä voi saada tauteja vieressänne istuessa. Maskin hyöty on olematon jos turvaväliä ei ole, sama vaikka istuisi edessä tai takananne niin tartutatte silti yhtä lailla.

Vierailija
6/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä pidän kassia vieressä, ei nyt korona-aikaan tarvitse änkeä kenenkään viereen istumaan. Itse jään seisomaan jos en saa omaa penkkiriviä. Ehkä voin heltyä maskilliselle ottamaan kassin pois mutta maskittomalle en ikinä, heidän pitäisi tajuta pysyä koko bussista pois.

OMA PENKKIRIVI?? Voi helvetti. Bussiin mahtuisi 15 ihmistä jos jokaisella tulisi olla oma rivi.

Vierailija
7/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, istu käytävän puoleiselle penkille.

Vierailija
8/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki auto niin ei tarvitse valittaa että sinun arvokkuutesi bussissa on muita ihmisiä jotka eivät suostu tekemään kuten haluat.

Vierailija
9/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
10/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vaikka turvavälit? Turvavälithän juuri pitäisi olla, mutta ei ihan vieressä onnistu sekään.

Vierailija
11/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutatte, miksi? Miksi tyhjälle paikalle ei saisi istua bussissa, mihin itse sitten menette istumaan kun kyytiin on noustava ja muuta paikkaa ei ole? Miten se liittyy muihin matkustajiin että vuoroja ei ole joidenkin makuun tarpeeksi? Yhtä lailla teiltä voi saada tauteja vieressänne istuessa. Maskin hyöty on olematon jos turvaväliä ei ole, sama vaikka istuisi edessä tai takananne niin tartutatte silti yhtä lailla.

Tajua edes jäädä sitten seisomaan mahdollisimman kauas muista jos on niin ylipääsemättömän vaikeaa käyttää maskia!

Vierailija
12/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OMA PENKKIRIVI?? Voi helvetti. Bussiin mahtuisi 15 ihmistä jos jokaisella tulisi olla oma rivi.

Ihan perusteltua korona aikana että istutaan väljästi. Hyvin voisi tehdä niin että bussi on ”täynnä” kun vapaita rivejä ei ole, eikä enempää matkustajia otettaisi kyytiin,

Vierailija
13/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista ettei edes julkiseen liikenteeseen saada maskipakkoa?! Riskiryhmäläistenkin on pakko käydä töissä koronasta huolimatta! Miksi idiootit saa terrorisoida? Saisivat kävellä jos se maskin käyttö on niin vaikeaa!

Vierailija
14/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa ilman maskia! Ei ainakaan mun viereen!

Vierailija
15/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en saa omaa kahden penkin paikkaa jään seisomaan. Jos taas bussi näyttää pysäkille tullessaan tosi täydeltä tai sisään on menossa iso porukka, jään odottelemaan seuraavaa bussia.

Vierailija
16/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tiesitte että se maski ohjaa hengityksen sivuille eli juuri vieressä istuvalle? Jos ette usko, kokeilkaa laittaa käsi vaikka sivuille tai sitten pakkasessa katsoa höyryänne. Kirurgitkin käyttävät maskeja, jotta hengitys ei ohjautuisi suoraan avoimeen elimistöön.

Vierailija
17/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te tiesitte että se maski ohjaa hengityksen sivuille eli juuri vieressä istuvalle? Jos ette usko, kokeilkaa laittaa käsi vaikka sivuille tai sitten pakkasessa katsoa höyryänne. Kirurgitkin käyttävät maskeja, jotta hengitys ei ohjautuisi suoraan avoimeen elimistöön.

Varsinkin kun nyt kaikki on fiksuina keksiny pitää niitä naruja korvan takaa silleen ristissä, että siihen maskin ja ihon väliin jää reunoissa iso aukko mistä suukin näkyy.. En tiedä onko se melkein sama kun ei ois koko maskia.

Vierailija
18/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että Tampereella asukkaita 241000, joista viimeisen 14 päivän aikana on todettu "positiivisia" noin 15 ihmistä/ päivä. Sitten päättelen, että on äärimmäisen epätodennnäköistä, että kukaan noista 15:sta ihmisestä on samaan aikaan bussissani. Seuraavaksi ajattelen, että näin se on, eikä IS/IL hysteerisistä otsikoista "Korona rypäs todettu siellä täällä, nyt on tosi kyseessä!!!" tarvitse välittää peen vertaa, sillä 15 positiivista tapausta per päivä on täysin marginaalinen osuus tampereen asujaimistosta.

15/241000=0,00062 = 0,0062% mahdollisuus

En ryhdy idiotismiin, koska voin päätellä asiaa numeroiden avulla IS ja IL lööppeihin uskomisen sijaan.

Vierailija
19/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kun nyt kaikki on fiksuina keksiny pitää niitä naruja korvan takaa silleen ristissä, että siihen maskin ja ihon väliin jää reunoissa iso aukko mistä suukin näkyy.. En tiedä onko se melkein sama kun ei ois koko maskia.

Maskin tehtävänä on siis estää syljen/rään lentäminen eteenpäin puhuessa/yskiessä/aivastaessa. Se myös estää hengityksen höyryn kulkemasta eteenpäin. Mutta korona on sitoutunut myös pieniin vesipisaroihin eli aerosoleihin, jotka kulkevat siellä missä hengitysilmakin. Maskilla johon jää edes pieni rako mihin tahansa, ei tätä höyryä suodateta. Kirurgisten maskien tehtävä on estää materian eritys suoraan eteen.

Vierailija
20/24 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmän merkiihän tuo on. Ei tajuta käyttää maskia kun ollaan tyhmiä, eikä edes sen vertaa tajuta että huomioisi sen että muut käyttävät, ja siis mitä ilmeisimmin haluavat suojautua tartunnalta ja vaikuttaa sen leviämisen estämiseen. Jotkut vaan on ihan käsittämättömän yksinkertaisia. On niitä täällä pk-seudullakin. Saisi tosiaan olla ihan omat bussit noille urpoille.

Muista välittäminen loppui minulla kutakuinkin siihen, kun 30 vuoteen minusta ei kukaan välittänyt. Haluaisin esittää, että minua kiinnostaisi muiden hyvinvointi, mutta haluan olla itselleni rehellinen.

Lisäksi maskittomuus ei ole paha juttu, jos pitää turvavälit ja pesee kätensä. Toki muut pitäkööt maskia, jos kokevat sen hyödyttävän itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä