Paljonko autossa kannattaa olla tehoa? Kiista miehen kanssa...olenko ihan väärässä?
Me katseltiin käytettyä autoa ja mies haluaa että ostetaan kalliimpi malli.
Rahat on tiukalla koska olen ollut kotiäitinä ja mies oli lomautettuna. Se kalliimpi malli käytettynä maksaisi yli kolmasosan enemmän ja miehen mielestä se kannattaa maksaa koska halvemmassa ei kuulemma riitä tehot että pääsee turvallisesti ohi kun on monta ihmistä kyydissä.
Farmariautosta on kyse, sellainen perheelle sopiva.
Copy&pastella tietoja joista en ymmärrä mitään.
Halvempi malli:
2.4
168 hv / 125 kW @ 5900 rpm
230 Nm @ 4500 rpm
Kalliimpi malli:
2.4
247 hv / 184 kW @ 5200 rpm
330 Nm @ 2400 rpm
Kiitos!
Kommentit (311)
Halvempi malli riittää, mies haluaa vain egonsa takia tehokkaamman auton. Perheellisen joutuu tehdä kompromisseja, poikamies voi laittaa rahansa sporttiautoon 😄
Vierailija kirjoitti:
Paljonko niillä on ajettu?
Tuolla jälkimmäisellä on ajettu 50 000 enemmän ja se on vuotta vanhempi mutta silti kolmasosan kalliimpi.
ap
Tuossa halvemmassa teho riittää jo mainiosti. Siitäkin voisi pudottaa kolmanneksen tehoista pois ja vielä olisi helppo ohittaa.
Jos rahkeet riittää niin totta kai tehokkaampi. Voimaa ei ole koskaan liikaa.
Onhan se tehokkaammalla autolla kivempi ajaa lainanantajaa pakoon, kun maksun aika tulee... Itse nyt kyllä miettisin ihan sitä, mistä kaikesta pitää luopua jos kalliimman valitsee... Jos se tarjoittaa makaronilinjaa, niin kiitos ei.
Jälkimmäinen varmaan dieseli? Ainakin väännöstä päätellen. Ehkä se olis parempi.
Vierailija kirjoitti:
Jälkimmäinen varmaan dieseli? Ainakin väännöstä päätellen. Ehkä se olis parempi.
Molemmat ovat bensiiniautoja. Jälkimmäisessä on kuulemma turbo.
Minä olen käsittänyt että 2.4 on iso moottorikoko, vanhassa autossani oli 1.6, että onko se turbo nyt ihan välttämätön.
ap
Halvempi malli:
2.4
168 hv
Tuo riittää.
Meillä perheen autona Golf Farmari 1.5 ja 150 hv.
Riittävän hyvin pääsee vielä 4-hengen kuormalla ohi. Ei tietenkään ole mikään raketti, mutta riittävä.
Alle 125 hv ei mielestäni kannata ostaa mitään perheautoa. Yhden hengen kauppakassi ehkä. Se sellainen kauppakassi jolla itse ajan on 1.2 ja 120 hv ja siihen kun laitetaan 4-henkeä, niin eipä paljoa tee mieli ohitella
M49
Noissa tehoissa kannattaa katsoa vääntöä, jos ohituskiihtyvyys on tärkeä.
Toi 230 nm vääntö on ihan jo perusluokkaa, mutta raskaalla lastilla ja ilmeisen painavalla autolla se on siinä rajoilla. Moottoritilavuudesta 2.4 ltr arvelisin kyseessä olevan joku Volvon vanhemmista malleista.
100 heppasillakin farkuilla painellaan ihan nätisti ohi. Tuo melkein kolmesataa heppaa on kuin ralliauto jo.
Halvempi riittää vallan mainiosti.
Halvemmassa on aivan riittävästi mihin tahansa ohitukseen.
Ei kukaan niitä hevosvoimia Prisman parkissa saa selville.
Vierailija kirjoitti:
100 heppasillakin farkuilla painellaan ihan nätisti ohi. Tuo melkein kolmesataa heppaa on kuin ralliauto jo.
Kovimmissa WRC-luokan ralliautoissa on n. 380 hevosvoimaa.
Taitaa olla kyse Renultista tuo halvempi malli riittää koska perheauto.
Niiin paljon että se mooottori kyllästyy siihen kuljettajaan ja pääsee keveästi pakenemaan perässä juoksevaaa vtuuntunutta ja ajotaidotonta kuljettajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälkimmäinen varmaan dieseli? Ainakin väännöstä päätellen. Ehkä se olis parempi.
Molemmat ovat bensiiniautoja. Jälkimmäisessä on kuulemma turbo.
Minä olen käsittänyt että 2.4 on iso moottorikoko, vanhassa autossani oli 1.6, että onko se turbo nyt ihan välttämätön.
ap
Se on vähän siitä kiinni mihin on tottunut. Aika perus joku 2.4. Ihan hyvin jälkimmäisessä alavääntöä. Itse ottaisin sen jos rahasta ei olisi tiukkaa.
Jos on painava auto niin kyllä tuo jälkimmäinen kuulostaa paremmalta ettei ole koko ajan muiden jaloissa.