Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Kollega saattoi läpsäistä peniksellä poskeen” – Ravintola-alalla työskentelevät naiset kertovat nyt kokemuksistaan

Vierailija
06.02.2021 |

Härskiä vitsailua, lääppimistä, takapuolelle läimäyttelyä, kehon kommentointia ja suoraa ehdottelua. Ravintola-alalla työskentelevät naiset kertovat, millaista kohtelua he joutuvat sietämään töissä.
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000007785115.html

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään yllätä, kun katsoo alalla pyöriiä junttimiehiä. Äo ei yleensä ole juuri kengännumeroa suurempi.

Vierailija
2/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua. Ihan hirveä ala, nähty on. Tein töitä nuorena parikymppisenä alalla ja never again.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetään pistetään peniksellä poskeen, kissauweera kissauweera

Vierailija
4/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kuljetusalalle, meno on vielä hurjempaa...

Vierailija
5/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "saattoi läpsäistä"? Oliko niin kännissä, ettei ole tarkempaa muistikuvaa?

Vierailija
6/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kokkipojilla on yleensä enemmän egoa kuin älyä.

Vierailija
7/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään ainutta ahdistelua en kokenut tai huomannut ollessani ravintola-alalla. Tämä ei toki tarkoita sitä, etteikö sitä tapahtuisi.

Vierailija
8/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”OLIN ravintolan ainoa naispuolinen baarimestari. Kollegoideni mielestä oli valtavan hauskaa pitää minua yhtenä pojista, ja jos kumarruin esimerkiksi ottamaan tiskin takaa jääkaapista olutta, saattoi kollega läpsäistä minua peniksellä poskeen asiakkaan näkemättä. Kaikki piti kestää, koska pojat tekivät näitä asioita toisilleenkin, ja olinhan kuin yksi kundeista.” Nainen, 36

Siis tekivät mitä? Pojat läpsivät baaritiskin takana toisiaan poskille pippeleillään? En tiedä mitä ajatella...

Vierailija
9/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä pitäisi tietää missä tilanteessa näin voi käydä?

Vierailija
10/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "saattoi läpsäistä"? Oliko niin kännissä, ettei ole tarkempaa muistikuvaa?

Niin no tuo sana taitaa paljastaa feikin keksityn "metoo" uhriutumisen. Ikävä kyllä.

Vähän värikynää, koska värikynällä tehdään rahaa ja uhriutumalla tehdään mainetta.

Ei saattoi, ettei tietäisi varmaksi, vaan saattoi siten, että kun kummarrut, et koskaan voinut tietää onko viereen tullut penis.

Vierailija
11/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”OLIN ravintolan ainoa naispuolinen baarimestari. Kollegoideni mielestä oli valtavan hauskaa pitää minua yhtenä pojista, ja jos kumarruin esimerkiksi ottamaan tiskin takaa jääkaapista olutta, saattoi kollega läpsäistä minua peniksellä poskeen asiakkaan näkemättä. Kaikki piti kestää, koska pojat tekivät näitä asioita toisilleenkin, ja olinhan kuin yksi kundeista.” Nainen, 36

Siis tekivät mitä? Pojat läpsivät baaritiskin takana toisiaan poskille pippeleillään? En tiedä mitä ajatella...

Miten alaikäiset voivat myydä alkoholia?

Vierailija
12/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mua kiihotti tuo tarina peniksellä läpsäisystä. Tapahtuisipa tuo minulle.

Vierailija
13/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No naisethan ovat huutamalla huutaneet viime vuodet sitä tasa-arvoa.

Tässä sitä tasa-arvoa miehiltä, tasa-arvoista kohtelua sukupuolesta huolimatta, kohdellaan "yhtenä jätkistä".

Eikö kelpaakaan? No miksi sitten olette vaatineet sitä? Älkää vaatiko asioita, joita ette todellisuudessa haluakaan.

Tasa-arvo vaatimukset nopeasti unohtuvat, kun naisetkin laitetaan pakolla armeijaan tai sivariin. Ette tainneetkaan haluta tasa-arvoa, vaan erityiskohtelua ja etuoikeuksia?

Vierailija
14/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli baarimestareilla on tiskin takana julppi auki ja vesi kielellä odottavat koska epäonninen työkaveri joutuu kumartumaan helikopterin ulottuville? Uskooko tuon jutun kertonut tuota itsekään?

Ei ihme että ahdistelusyytöksiin ei vielä tänäkään päivänä uskota kun niitä väritetään näin vahvasti.

Vierailija
15/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikea kuvitella tuota tapahtuvaksi.

Vierailija
16/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin mua kiihotti tuo tarina peniksellä läpsäisystä. Tapahtuisipa tuo minulle.

Moro Tuure.

Vierailija
17/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osunut suuhun...😁

Vierailija
18/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastat kehnon kielitajusi. Tässä lauseessa "saattoi" tehdä jotain viittaa siihen, että näin tapahtui toisinaan. Eli vähitellen tiesit, että kun esim kumarrut jääkaapin luo, tiesit että tämmöiset käytöstä on toisinaan odotettavissa. Joskus, harvakseltaan. Koska niin oli käynyt ennenkin.

Vierailija
19/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-ala on ihan järkyttävää paskaa. Läpsimistä ja ehdottelua oli jo opiskeluaikana ensimmäisessä työssäoppimispaikassa kun olin 16v, kyseessä vieläpä yksi erittäin arvostettu ja perinteinen vanha ravintola Helsingin keskustassa. Vielä porskuttaa toki.

Palkattomista ylitöistä yms päivänvaloa kestämättömistä "alan yleisistä käytännöistä" en edes aloita.

Vierailija
20/112 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkin hakea suurennuslasi mikäs siinä vilahti