Miksi vanhuksia rokotetaan ennen Hoitohenkilökuntaa?
Tartuntaketjuja alkaa tarpeettomasti lääköriasemilta ja terveyskeskuksista. Hoitohenkilökunnan rokotuksia odotetaan nuorten osalta syksyyn muiden tapaan. Eikö meillä ole oikeutta turvalliseen hoitoon?
Kommentit (79)
Terveydenhuollon parissa olevasta reilusta puolesta miljoonasta rokotettu noin 100000, vanhuksia uutisten mukaan 65000..
Asevelvolliset rokotusjonon kärkeen. Puolustusvoimat on hyvä paikka rokottaa ja sotilaiden pitää olla iskukunnossa jos sota alkaa. Jo espanjantauti levisi sotajoukoissa.
Miksi vanhuksille ja yleissairaille ensimmäisenä? Koska heille se tauti tulee paljon todennäköisemmin vakavana ja vanhukset kuolevat siihen. Nuoret eivät tarvitse sitä ensimmäisenä, koska he sairastavat sen lievänä.
Hoitajat eivät halua rokotetta
Osa vanhuksista taas on dementoituneita joten heidät voidaan pakottaa tai huijata ottamaan rokote
Paljonkohan armeijan ym huoltovarmuuden osuus on rokotetuista? Ei varmaan julkista tietoa.. onko kantahenkilökuntaan kuuluvia rokotettu jo?
Jos nuo koronamielenosoitukset leviävät tännekin, niin kyllä rynnäkköpoliisit ja sotilaat pitäisi olla rokotettuna, kun joutuvat maskittomien kapinallisten kanssa painimaan.
Miksei ne vanhukset voisi odottaa että tätä maailmaa pyörittävä osa saa asiansa kuntoon ja yhteiskunnan taas pyörimään.
Mielestäni tupakoitsijat pitäisi rokottaa ensimmäiseksi koska kuuluvat riskiryhmään.
Ammattihenkilöt voi itse typerän kyselyn perusteella saada itsensä rokotettavien listalle. Joo-o, rehellisiä ei sitten rokotetakaan
Koronarokotteella (=lopunajan lääkemyrkky) halutaan ihan ensimmäisenä eliminoida eliitille kaikkein hyödyttömimmät ihmiset.
Ruorsin malliin olis saatu luonnollista poistumaa
Meidänkään syöpäklinikalla ei ole rokotettu henkilökuntaa. Ei ole edes mitään etukäteistietoa millon saataisiin.
Meille sanottiin että rokotteet tulee niinkun taviksillekin. Sit noita flunssaoireisia lappaa vastaanotolla kuitekin. Törkeetä.
Eli yksiköissä joissa ei hoideta oireisia niin kukaan ei ei saa rokotetta?
Vierailija kirjoitti:
Eli yksiköissä joissa ei hoideta oireisia niin kukaan ei ei saa rokotetta?
Jep, ei ainakaan vielä ole tietoakaan annettu milloin me henkilökunta saadaan.
No ne hoitohenkilökunnasta jotka haluavat. Muistakaa ettei ketään "rokoteta" vaan rokotetta TARJOTAAN. Rokotteet on ihan vapaaehtoisia kaikille.
Mun puolesta saa antaa iäkkäille ensin. En itse ole vielä ottanut. Iäkkäille näen rokotteesta suurimman edun: suojaa taudin vakavalta muodolta. On todennäköisempää, että iäkäs sairastuu koronasta vakavasti kuin minä nuori perusterve ihminen. Näen rokotteen nimenomaan riskiryhmille kaikista tärkeimpänä. Tottakai sellaiset hoitajat/lääkärit jotka pelkäävät koronaa niin ilman muuta toivon, että heille rokotetta nopeasti tarjotaan.
T. Hoitaja
Eikö se rokote nimenomaan suojaa ottajaa itseään? Eli näin ollen olisi riskiryhmille hyödyllisin? Eikös siitä ole epäselvyyttä, voiko rokotettu silti tartuttaa edelleen virusta eteenpäin? Eli rokotetulta voisi edelleen saada tartunnan kuten tähänkin asti. Tämä on se käsitys jossa itse olen, joko se on taas muuttunut. Eihän näissä pysy enää perässä.
Vierailija kirjoitti:
No ne hoitohenkilökunnasta jotka haluavat. Muistakaa ettei ketään "rokoteta" vaan rokotetta TARJOTAAN. Rokotteet on ihan vapaaehtoisia kaikille.
Ei meillä kellekään ole tarjottu. Yks lääkäri viran puolesta rokotettu.
Aika karua ettei niitä rokotteita nyt tullutkaan hoitajille. Mikäköhän THL:ää vaivaa ohjeistusten kanssa