1. Minkä kokoinen asunto sinulla on nyt (ja montako henkilö asuu taloudessasi)? - ja 2. Minkä kokoinen asunnon pitäisi minimissään olla (siinä tapauksessa jos asuisit yksin)?
Mielenkiinnosta kyselen.
Itse vastaan:
1. 140 neliötä, 3 henkilöä
2. 36 neliötä
Kommentit (75)
100 neliötä ja yksin asun.
Riittäisi varmaan noin 80 neliötä.
N. 50 neliötä ja yksin asun. Alle 40 neliöiseen tuskin lähtisin.
48 ja kaksi henkeä
Yksin riittäisi 30
80 m2 ja asun avomieheni kanssa.
Voisin asua 50 m2 yksin.
Kaksi aikuista.
60 neliön kaksio.
Aivan riittävä.
Vierailija kirjoitti:
1. 46 neliö, 1
2. 30 neliö
Miksiköhän tätäkin oli joku alapeukuttanut?
Minulla aika sama: nyt 48 m², yksin asun, ja miniminä voisin pitää 30-35 m².
Riippuu niin paljon siitä, millainen asunto on, millainen ympäristö on jne.
Pelkkä neliömäärä ei kerro kaikkea.
24 nel.
2 h:löä.
Tuskin tarvitsee olla pienempi.
-Lapsuudessa oli 22 nel. ja 4 h:löä ja ulkovessa.
60 neliöä, 4 henkilöä. Tämä on nyt toisen lapsen myötä liian ahdas mutta yksin mahduin aikanaan ihan hyvin 20 neliön yksiöön.
Tällä hetkellä on 95 neliötä ja yhden hengen talous. Tämä riittää oikein mainiosti, mutta toki vähemmälläkin neliömäärällä pärjäisi.
Opiskelijana asuin vuosia 30 neliön yksiössä, joka oli kompakti ja täysin riittävän kokoinen.
1. 40 neliötä, minä yksin plus lemmikki
2. 35 neliötä (olettaen että mukana yhä tuo lemmikki)
57 neliötä. Yksin asun. 45 neliötä minimit.
Nykyinen on aika sopivan kokoinen.
1. n. 90 neliötä, 3 henkeä ja koira. Liian pieni, isompaa etsitään.
2. Saman kokoinen.
65 neliötä suomessa, kolme henkilöä asuu. Italiassa 90 neliötä.
1. Noin 100 neliötä. En tiedä tarkkaan. Nyt täällä on vielä kolme ihmistä. Pian tulee neljäs. Nyt tuntuu vähän tarpeettoman isolta, mutta kohta on kaikelle tilalle käyttöä.
2. Yksin jos asuisin, niin joku 30 neliötä riittäisi. Mieluummin 35-50. En tykkää liian isosta myöskään.
Noin 90 neliötä nyt, 2 aikuista ja 2 koiraa.
Jos asuisin yksin, tai varmaankin yhden koiran kanssa, niin ehdoton minimi varmaankin olisi joku 40 neliötä, mihin mahtuisi jo tupakeittiö sauna ja nukkumiseen alkovi tms. Toisaalta sitten voisi harkita myös kesäpaikan laittamista ympärivuotiseen kuntoon, silloin olisi n. 60 neliötä + rantasaunan yhteydessä 30 neliön vierastupa.
1. Iso kaksio, 57 neliötä ja yksin asun.
2. 30 neliötä
Meillä on 200m2 ja 2 henkeä.
WHOn suositus taitaa olla 26m2 /hlö ja kyllä minä siinä toimeen tulisin. Mutta mukavampi on kun on enemmän tilaa ja näin etänä ollessa esim työhuone erikseen.
39 neliötä, yksi henkilö.
Voisin periaatteessa asua 25 neliössä jos olisi pakko. Kunhan olisi hyvä pohjaratkaisu, hyvät näköalat, ullakkovarasto kausitavaroille ja pesutupa. Asun tavarapaljouden keskellä ja joka päivä mietin että murto-osa tästä roinasta on tarpeen. Mökistä en luopuisi.
548 neliöä ja 2 henkilöä
115 neliöä, jos asuisin yksin