Sivut

Kommentit (1102)

Vierailija

Ei luoja millaista itsesääliä ketju täynnä, vaikka hyvänmielen ketjuksi tehtiin -_-

Itse luulin pitkään, että aseksuaaleilla ei ole minkäänlaisia seksuaalisia tarpeita. Tämän jos olisin tajunnut heti, olisin tajunnut aiemmin myös mikä itse olen. Onneksi vielä ei ole kuitenkaan mitään hävitty!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei luoja millaista itsesääliä ketju täynnä, vaikka hyvänmielen ketjuksi tehtiin -_-

Itse luulin pitkään, että aseksuaaleilla ei ole minkäänlaisia seksuaalisia tarpeita. Tämän jos olisin tajunnut heti, olisin tajunnut aiemmin myös mikä itse olen. Onneksi vielä ei ole kuitenkaan mitään hävitty!

Lapsena lisäksi luulin, että ilmaus "harmillista" on harmin lista" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Isä opetti, kun oltiin pieniä lapsia, että miten toimitaan eri hätätilanteissa. Olin sitten sekoittanut ne päässäni ja luulin varmaan 15 vuotiaaksi, että jos syttyy kotona tulipalo, pitää avata radio ja kuunnella ohjeita. Välillä aina mietin, että kuka siellä radiossa tietää antaa ne ohjeet, mutta luotin isän sanaan. Teininä vasta syttyi lamppu päässä, että olin vaan sekoittanut eri tilanteet keskenään. Onneksi en lapsena ollut tulipalossa...

• ylös 42
  • alas 0
Autisti

Se, että minulla ei tule koskaan olemaan ystäviä eikä muitakaan kovin läheisiä ihmissuhteita koska autismini takia minulla on niin huonot sosiaaliset taidot, että minä en pysty luomaan saati ylläpitämään ystävyyssuhteita tai muita läheisiä ihmissuhteita. Olen testien mukaan ns. "normasliälyinen" vaikka autismiin saattaa liittyä kehitysvammaisuutta mutta sosiaaliset taitoni eivät ole kovin kehittyneet. Kohtaloni on siis yksinäisyys.

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain tietää, että koirillakin on uhma-ikä.
Seitsemän vuotiaasta asti itselläni on ollut koiria ja nyt kun on kaksi kerralla niin olivat tosi aggressiivisia toisilleen. Eräs sitten pihelimitse ilmoitti, että tuo käyttäytyminen kuuluu uhma-ikään.

Joku koira soitti sulle ja kertoi?

Ei, kun eräs koira kasvattaja

Vierailija

Sen että meidän leivänpaahtimessa on tyhjennettävä murutarjotin. Opin internetistä ja hämmennyin miksi se on niinkin puhdas kaikkien vuosien jälkeen. Mies kertoi putsanneensa sitä aina säännöllisesti :)

• ylös 56
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uskoin 23-vuotiaaksi, että valtaosa ihmisistä on uskollisia puolisoilleen.

Eivät olleet, vaan oli vauvaa odottava puoliso kotona tai "työparin" naisella naista pettänyt miesystävä.

Minun tuttavapiirissäni on vain uskollisia kumppaneita. Mutta olenkin piireissä mitä te ihmiset ette ymmärrä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Että parisuhteessa on pakko antaa vaikka ei aina haluta. Miks ei voipuolin ja toisin sanoa suoraan että nyt ei tartte turhaan silitellä. Toisen mieliksi rakastelu on ihan helvetillistä.

Olen mies ja kyllä annan vaimolle vaikka ei pätkääkään just sillä hetkellä kiinnostaisi. Ei se silti "helvetillistä" ole. Miksi naisilla usein näin on?
Makaa vaan siinä ja antaa miehen tehdä työn, jos kumppani ei fyysisesti ole jotenkin ällöttävä niin mikä siinä on niin kauheaa??

• ylös 9
  • alas 21
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se päivä kun silmät aukesi totuudelle jota koululaitoksessa ja mediassa on yritetty vuosikymmeniä manipuloida peitellä pienestä lapsesta alkaen.

Että suomi olisi rikas onnellinen hyvinvoiva hyvinvointivaltio länsimaa.

Todellisuudessa täällä ollaan euroopan p-koreassa, jota kansa ei edes näe muuta kuin nyt vasta voi uutisista asiaa alkaa lukemaan. Hyvinvointi ja onnellisuus on ihan pelkkää höpöhöpöä. Valtio kiusaa kansaa päivät pitkät. Kansa kiusaa toisiaan. Suomalainen ryhti ja laatu, luottamus on pelkkä vitsi. Kaikki vedättää vasemmalta ja oikealta. Ikivanhat puolihävitetyt neuvostoliiton satelliittivaltiotkin on vetänyt ohi jo vasemmalta ja oikealta. Koko maa on pelkkää huijausta, oli se sitten kunnantalo koulu tai sairaala. Ihan kuin sielä aasian nurkillakin.

Ollaan ihan kaikessa ja aina - euroopan ja pikkuhiljaa jopa koko maapallon surkeimpia.

Ihmiset on niin aivopestyjä että ne ei kykene ymmärtämään tosiasioita.
Pieni anekdootti: eräs Aasiassa asuva ystävä tuli Suomeen muutamaksi kuukaudeksi. Hän kirjaimellisesti järkyttyi sen propagandan määrää mitä media suoltaa: vuodesta toiseen on Suomi maailman paras maa. Jep jep hän kysyi minulta että eikö täällä ihmiset tajua että nuo on masinoituja kyselyjä?
Pudistelin vaan päätäni surullisena.

• ylös 10
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihminen voi oppia uusia taitoja harjoittelemalla. Luulin tosi pitkään, että sitä joko osaa, tai ei osaa. Vaikka tietysti ihmiset ovat luonnostaan taitavia eri asioissa,  ja vaikka esim. matematiikka olisi vaikeaa, voi sitä silti oppia. Tosin tää ajatusmaailma tuli vanhemmilta, jotka tuntuvat edelleen ajattelevan näin. 

Mulla (meillä) oli ihan tämä sama ajatusmalli. Kaikki siis myös piti osata heti ekalla kerralla täysin moitteettomasti eikä virheitä saanut tehdä ja tämä päti siis koulunkäyntiinkin eli jotenkin hassusti koulussa ei käyty jotta oppisi uusia asioita vaan läksyt ja kaikki piti osata ilman opiskelua. Luulin siis olevani täydellisen kelvoton kaikessa on en tietenkään ollut huipputaitava missään täysin kylmiltään.

Oli oikeasti melko järkytys tajuta reilusti aikuisikäisenä että ihminen saa tehdä virheitä ja erehtyäkin ja se on täysin ok, koska niistä oppii eikä maailma siihen kaadu. Ettei kukaan ole seppä syntyessään. vaan tavallaan virhe onkin lahja koska se on opiksi. Samalla oli myös hurjaa ymmärtää, että itselle mieluisaa harrastusta tosiaan tarvitse jättää ja unohtaa kertakokeilun jälkeen vaan sitä saa harrastaa vaikka olisi aluksi ihan umpisurkeakin.

Edelleen on silti vaikea ymmärtää kuinka nykylapset/nuoret uskaltaa tavoitella unelmiaan ja kuinka ajatusmallina on lyttäyksen sijaan jopa hieman ylikin toiseen äärilaitaan mennyt tsemppi kuinka kuka vaan voi olla mitä vaan jos vain haluaa. Että ihan omalla tahdonvoimalla voi olla vaikka ammattilaiskoripalloilija 160 senttisenä.. :-)

Ei varmaan tarvitse erikseen tätä mainita, että olen täydellisen alisuoriutunut oikeastaan kaikessa elämässäni, koska mikään ei ikinä riittänyt silloin kun se pohja loppuelämää varten olisi pitänyt rakentaa.

N40+

Olitko koulussa helposti hyviä numeroita saavaa sorttia? Ennenhän tuntui olevan tyylinä yrittää pitää kaikki oppilaat samassa tahdissa. Toisille se oli aikaa tuhlaavaa puolijoutilaana istuskelua, jossa ei ainakaan hyviä opiskelutaitoja ja tosissaan yrittämistä oppinut, kun kaikki sujui ilmankin. Samaan aikaan oli opettajan tehtävänä estää, että nopeampi oppimiskyky "nousisi hattuun". Eli siinä missä keskiverto-oppilas sai kehuja edistymisestään, huomautettiin sille nopealle oppilaalle jostakin pikkuasiasta, koskapa jokaisella on aina varaa parantaa. Eli saamaasi palaute ei ole verrannollinen siihen, miten paljon teet oikein. Samalla haastetta oli niin vähän, ettei nopeasti oppivalla oppilaalla ollut oikein mahdollisuutta saada ansaittuja kehuja kaikkensa tekemisestä. Se koepaperissa näkyvä kiitettävä numero ei mitenkään itsestäänselvästi tehnyt oppilaalle selväksi, että hyvin menee, varsinkin, kun se oli helpolla saatu. Sanokaa, jos olen väärässä, mutta minun mielikuvani on, että niissä entisissä nopeasti oppivissa koululaisissa on aikuisena paljon huonoitsetuntoisia, epäonnistumista pelkääviä, neuroottisia perfektionisteja. Ja alisuorittajia, tietenkin.

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

Olenkin ihan normaali ja tavallinen ihminen kaikkien muiden tavallisten ihmisten joukossa, enkä mikään huussin alta kaivettu kökkäre, jollaisena sisarukseni minut mielellään muille esittelivät.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies 39v kirjoitti:
Että minua ei tule koskaan rakastamaan kukaan muu nainen kuin oma äitini.

Ketään ei kiinnosta kiltit miehet, joten vaihtakaa aihetta. Ole hiukan röyhkeä niin et ole leimattu kiltiksi mieheksi.

Tälläkin palstalla niin 35+ miehet kuin naisetkin ovat varmoja siitä, ettei paria enää voi löytyä. Missäs te voisitte tavata toisenne? (Eikä kannata ryhtyä röyhkeäksi, ehkä ennemminkin napakaksi.)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Että autossa bensamittariin on nuolella merkitty kummalla puolella tankki on. Ei tarttekaan muistaa, eikä laina-autoa tankatessa käydä erikseen katsomassa 🙈

Tämä oli uutta mulle...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että soivaan puhelimeen ei tarvitse aina vastata, oli soittaja kuka tahansa. Mulla on varasto tekosyitä jos kysytään miksi et vastannut puhelimeen: jäi töihin, oli taskussa, oli äänettömällä, unohtui autoon, huomasin vasta nukkumaan mennessä että olit yrittänyt soittaa, olin ulkona, olin koiran kanssa lenkillä, tv oli kovalla, kuuntelin musiikkia jne. Elämä muuttuu helpommaksi kun ei anna puhelimen määrätä millon pitää sinkoilla mihinkin suuntaan!

Itselleni on tullut yllätyksenä miten selkiönä useat ihmiset pitävät valehtelua.

Kymmenen vuotta yrittäjänä, aina tavoitettavissa, burnout ja neljä vuotta itsetuhoisia ajatuksia. Sen jälkeen annoin itselleni luvan sanoa valkoisen valheen jos joku yrittää kontrolloida minua puhelimen välityksellä. Onko parempi sanoa totuus, että tarvitsen nyt omaa aikaa enkä jaksa sun ainaista valitustasi tänään? Luuletko tosiaan että kaikki läheisesi kertovat sinulle aina totuuden, vaikka se loukkaisikin sinua? Oisko ihmisellä oikeus kertoa valkoinen valhe, että ei loukkaisi toista ihmistä? Vai oletko sinä niitä narsisteja, joiden mielestä sun puheluihin pitää aina vastata, eli yrität hallita kaikkia ympärilläsi?

Minulta kesti kauan tajuta, että "en voi tulla lauantaina, koska silloin on käytävä ostoksilla" ei tarkoita, että kyseisellä ihmisellä on hyvin joustamaton aikataulu vaan että häntä ei huvita tavata minua.

• ylös 25
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että autossa bensamittariin on nuolella merkitty kummalla puolella tankki on. Ei tarttekaan muistaa, eikä laina-autoa tankatessa käydä erikseen katsomassa 🙈

Tämä oli uutta mulle...

Ei minun autoissa ole ainakaan ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen vasta ymmärtänyt, että saattaa olla hämmentävää jos on avoin näin tuttujen kesken. Myös jos kertoo tavallisenkin kuulumisen toisesta tutusta, saattaa olla juoruilua.
Julkisuuden henkilön tai tosi-tv tähden intiimitkin avautumiset ovat normaalia, puhumattakaan niistä juoruista. Ne on ihan ok. Ja saa vaikka mässäillä.
Minua kiinnostaisi enemmän tavallisen ihmisen asiat.

Ja mitä tahansa kerrot tekemisistäsi, se on jonkun mielestä leveilyä. Kun taas toisten tekemisistä kysyminen on utelua ja tenttaamista. Tai toisten asioihin puuttumista. Vaikeaa on, puhukaamme vain säästä.

Vierailija

Eläinten jälkeläiset. Koiran pennut, lehmän vasikat jne voivat olla naaraita tai uroita, ok?

Miksi linnuilla on POIKAset? Ei kai kaikki oo uroita???

Tämän hoksasin ihan äsken, korjatkaa jos en jotain tässä ymmärrä.

• ylös 3
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä oli uutta mulle...

Kaikissa autoissa ei ole, mutta uudemmissa kyllä. Kaikissa jenkkiautoissa on.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.