Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
981/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin hyvin pitkään, että politiikassa on ideana keskustella yhdessä asioista niin kauan että löytyy sellainen oikeasti järkevä ja paras ratkaisu joka sitten toteutetaan.

Jos olisin jo nuorena ymmärtänyt että kaikki valehtelevat kaikesta koko ajan, jopa omat vanhemmat, niin olisin päässyt elämässä paljon pitemmälle.

Vierailija
982/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

spopeye kirjoitti:

Että ahkera töiden teko aikaa myöten palkitaan palkankorotuksina. Ei se niin mene vaan omaa työtään pitää jatkuvasti mainostaa ja pyytää/vaatia siihen vedoten ylennyksiä ja lisää palkkaa.

Tämä on yksi suurimpia ongelmia, suomalaisessa työkulttuurissa.

Jos on kova tekijä, ja saa paljon aikaan, sekä omaa korkea työmoraalin,

Niin eikös se olisi niin työnantajan, kuin tekijän etu, että siitä hyvästä suoritustasosta palkitaan.

Aivan liian monessa puljussa mennään kommunistisellä " kaikille sama TES", joka on mielestäni aivan absurdia.

Jos 2 työntekijää kantaa 20 kg laastisäkkejä 4:teen kerrokseen portaita pitkin, ja toinen vie päivän aikana 160 säkkiä ylös, ja toinen 95 säkkiä.

Niin millä perusteella molemmat saa siitä 8:san tunnin päivästä 100 euroa bruttona palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että suurin osa ihmisistä on epärehellisiä ja kyvyttömiä kertomaan todelliset ajatuksensa - teeskentelevät koko ajan, eikä siitä muuta seuraa kuin huonoja asioita. Selän takana puhutaan pahaa, eikä omaa osuutta ongelmiin myönnetä. Sitten vielä puhutaan yhteisöllisyydestä jne.!

Vierailija
984/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan sen järkytyksen, kun 12-vuotiaana tajusin, että opettajatkin voivat polttaa tupakkaa. Olin pitänyt itsestään selvyytenä, ettei opettaja voi tehdä mitään paheellista, mutta sitten näin ala-asteen luokanopettajani tupakalla ja järkytyin perin juurin. :D

Koulussa myös meillä valistettiin tupakan vaaroista, mutta kun jouduin käymään op. huoneessa, tupakansavua oli kuin savustamossa.

Muistan edelleen ne karseat kuvat ihmisen keuhkoista, mitä valistustunnilla näytettiin. Seuraavan välkän tupakointi jäi. Isäni poltti punaista norttia niin kauan, että isovarvas amputoitiin.

Kansakoulun open mies lopetti tupakan ja säästyneillä rahoilla osti kirjahyllyn. Valistusta tämäkin. Harva tuttu nykyään polttaa.

Vierailija
985/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että korona-rokotus on turha ja koko vauhkoaminen koronasta on turhaa.

Vierailija
986/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta lukiossa organismin ja orgasmin eron. No mitäpä tuosta kun en niistä siihen mennessä edes puhunut juuri kellekään.

Vierailija
987/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että laskuja ei ole mikään pakko maksaa ajallaan ja puolen vuoden eräpäivän myöhästymisetkään ei kaada maailmaa.  Olisi omat talousasiat paljon paremmassa jamassa tällä hetkellä jos sen olisi ymmärtänyt jo vuosia sitten. Mutta aina toitotetaan, että laskut on maksettava ajallaan.

Mutta myöhästymisestä joutuu maksaa korkoa.

Mitä pidemmälle lykkää maksamista sitä korkeammat korotkin ovat.

Vierailija
988/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta keski-ikäisenä tajusin, että kukaan ei oikeasti tiedä miten tämä elämä pitäisi elää. Kaikki ollaan täällä ensimmäistä kertaa ja yritetään pärjätä parhaamme mukaan. Jotkut vaan tykkäävät neuvoa, tai sanella toisille miten kuuluu elää.

"Ei niin voi elää että asuu tuommoisessa asunnossa eikä osta sellaisia ja tällaisia tavaroita.'

"Ei niin voi elää, että tekee vain etätöitä."

"Ei niin voi elää että matkustelemalla siellä ja täällä / ei matkustele siellä ja täällä."

"Jokaisen kuuluu ostaa oma koti ja kukkaruukku ja käydä keskiviikkoisin kaupassa."

Jne jne...

Jokainen voi elää juuri niinkuin itse haluaa, kunhan huomioi yhteiskunnan lait. On erilaisia tapoja olla ja elää ja jokainen voi määritellä oman hyvän elämänsä niinkuin itse tahtoo.

En tiedä onko omalle tielle sattunut tavallista enemmän neuvojia ja päällepäsmäreitä ja ei-toivottujen tarpeettomien neuvojen jakelijoita. Joka tapauksessa olen heihin aika kyllästynyt.

Vierailija
989/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sanat vaan ne teot.

Vierailija
990/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että parisuhteessa on pakko antaa vaikka ei aina haluta. Miks ei voipuolin ja toisin sanoa suoraan että nyt ei tartte turhaan silitellä. Toisen mieliksi rakastelu on ihan helvetillistä.

Herranjestas eikä ole pakko antaa.

Vierailija
991/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 vuotiaana aloin soittaa omin päin kitaraa ja siitä pari vuotta myähemmin tajusin miten siinä ääni kulkee matalemmasta korkeammalle. Ikinä en ole opiskellut musiikkia, mutta aikaa siinä meni, kunnes hahmotin soittimen miten se soi kokonais ulotteisesti.

Soinnut mulla on edelleen hakusessa.

Itse tykkään soitella vain selviä melodioita.

M28

Vierailija
992/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minua ei tule koskaan rakastamaan kukaan muu nainen kuin oma äitini.

Vierailija
993/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yllätti, että on niin paljon ihmisiä joilta puuttuu sydämensivistys.Ollaan kateellisia jopa omille siskoille ja veljille, puhumattakaan naapureista tai muista ihmisistä. Ja pidetään koulutusta, ammattia, titteleitä, rahaa tärkeimpinä asioina elämässä.

Vierailija
994/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies 39v kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta kiltit miehet, joten vaihtakaa aihetta. Ole hiukan röyhkeä niin et ole leimattu kiltiksi mieheksi.

Vierailija
995/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskoin yli kaksikymppiseksi asti, että maailmassa olisi hyviä ihmisiä. Oikeasti kaikki ihmiset ovat pahoja ja tahtovat minulle vain pahaa.

Tuskin, suurin osa ei välitä vittuakaan suuntaan taikka toiseen.

Harva pahantahtoisena pitämäsi ihminen on oikeasti pahantahtoinen. On harhaanjohtavaa jakaa ihmiset hyviin ja pahoihin, koska on täysin mahdollista joutua "hyvän" ihmisen hyväksikäyttämäksi. Yleensä kysymys on siitä että muut ihmiset haluavat hyvää itselleen ja joko eivät ymmärrä tai pidä riittävän arvokkaina sinun motiivejasi.

Vierailija
996/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies 39v kirjoitti:

Oletko sillä tavalla kiltti, ettei sinulla ole itseluottamusta ja annat muiden määräillä itseäsi, kuten vaikka äitisi. Voin sanoa, ettei mammanpoika voi sytyttää ketään naista. Sehän kertoo jo senkin, että äitisi tulee olemaan aina sinulle se ykkönen ja vaimo jää kakkoseksi. Kukaan ei halua sitä kohtaloa tieten tahtoen.

Vierailija
997/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset voivat olla vielä monessa asiassa kuin teinejä. "Kumpi on kauniimpi/komeampi...?" Ei hyvää päivää sentään.

Vierailija
998/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin vasta viime vaaleissa, että vasemmistolaisia poliitikkoja kiinnostaa vain oma peppu. He tekevät epärealistisia lupauksia päästäkseen valtaan ja ajaakseen omia henkilökohtaisia etuja.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Julkisen_valinnan_teoria

Vierailija
999/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kuinka paljon pärstäkerroin vaikuttaa työpaikalla ja kuinka esimies on valmis muuttamaan vaikka mustan valkoiseksi puolustaessaan suosikkiaan. Ei ole mitään merkitystä sillä, että kuinka paljon teet työtä tai miten kohtelet muita ihmisiä. Tämän tajuttuani olen vähentänyt työtäni ja alkanut välittää enemmän omasta hyvinvoinnistani.

Vierailija
1000/1226 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei vieläkään tajua, että puskutraktorimerkki on Caterpillar eikä Catepillar.