Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalaa katsoa, kun joillain lapsilla ei ole kunnollisia talvivaatteita näillä keleillä!

Vierailija
06.02.2021 |

Asumme ns. paremmalla alueella. Valtaosalla lapsista on kunnolliset lämmittävät talvivaatteet päällä. Mutta sitten on pieni joukko lapsia, jotka ovat kamalissa kaihtuneissa ja vähän liian pienissä vaatteissa tuolla ulkona yli kymmenen asteen pakkasessa. Pipona on joku liian iso riepu, joka hädin tuskin pysyy päässä ja hanskojen ja takin välissä näkyy kaistale ihoa.

En tajua näiden lasten vanhempia. Miksi niille lapsille ei voi ostaa kunnollisia ulkovaatteita, kun niille olisi oikeasti tarve tänä vuonna? Joka kerta, kun käymme luistelemassa tai pulkkamäessä, on siellä muutama tällainen lapsi, joka jo hetken perästä alkaa hytistä kylmyyttään. Jos vanhempi on mukana, on se yleensä paksussa untuvatakissa marmattamassa, että ”ei me nyt vielä lähdetä, kun vasta tultiin”.

Tuntuu kyllä pahalta näiden lasten puolesta.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näet vanhemman seisovan vieressä untuvatakissa niin kannattaisko sille vanhemmalle sanoa ystävällisesti, että lapsikin ehkä tarvitsee untuvatakin, että pärjää näillä keleillä. Kyse ei kuvailemasi perusteella ole mistään rahallisesti köyhistä vaan pikemminkin henkisesti köyhistä.

Jos selkeästi köyhä perhe, voithan aina tarjota omista vanhoista tavaroista jos noin paljon harmittaa niiden lasten puolesta. Ei täällä palstalla avautuminen niitä lapsia auta.

Mitenhän köyhä vanhempi reagoisi, jos täysin tuntematon tulisi kyselemään, että voinko antaa meidän lapsen vaatteita teille, kun teidän lapsilla näyttää olevan niin huonot vaatteet?

Jos on oikeasti avun tarpeessa niin ottaa varmaan kiitollisena vastaan jos tavara on oikeasti hyvää eikä mitään reikäistä vanhaa. Miten itse luulet että reagoi? Ei se nyt varmaan sua hauku, että toteat faktan ääneen.

Minulle kelpaisi ehjät puhtaat lisävaatteet pojalle. Mutta olen oikeasti saanut sellaista kulahtanutta, nukkaista ja reikäistä lumppua mitä en omalla käytöllä saisi ikinä niin huonoon kuntoon. Siivousliinaksi meni.

Vierailija
22/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koko juttu alkaa lauseella: ”Asumme ns. paremmalla alueella.” Miten se liittyy aiheeseen? Onko ilmiö yleinen siis nimenomaan näillä paremilla alueilla, vai mitä ihmettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta rupesi naurattaan että mun lapsuudessa olisi elämä ollut yhtä mulkoilua  :D  Ei ollut olemassa toppavaatteita, ei goretexia ei untuvaa. Kun kattoo valokuvia lapsuudesta niin kyllä tässä ihmettelee kuinka sitä on tarjennut, rasat oli lumipaakkuja täynnä ja pipo vinossa, villahousut jalassa. Kummasti tarjettiin eikä oo tarvinnut flunssassa kärvistellä. Kai sitä sai niin hyvän vastustuskyvyn.

Mutta se ei tarkoita ettei mua olisi puettu silti hyvin, niillä resusseilla mitä oli. Ymmärrän mitä ap tarkoittaa, puoli alastomia lapsia jotka hytisee vilusta. Ei hyvä.

Vierailija
24/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFF kirpputorilla on usein 2€ 3€ 4€ päiviä ja ehkä kannattaa ostaa lapsille nuorille kaulahuivit pipot toppatakkia toppahousut sieltä jos on puute rahasta ja villahanskoja saa h ja m 2 kpl 3€ paketti.Myös villapaitoja 3€.

Vierailija
25/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä alkaa alet kun talvi aatteet myydään pois kaupoista ,kannattaa ostaa ensi talven vaatteet niistä valmiiksi puoleen hintaan.

Vierailija
26/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lapsiperheköyhyyttä ja 120 000 lasta elää köyhyysrajan alapuolella. Silti esim. Kokoomus haluaa tiukentaa näiden perheiden elämää. Hauska nähdä, mitä tästä seuraa!

Vierailija
27/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut. Moni varakkaammankin perheen lapsi ulkoilee vanhoissa rievuissa, joista näkee jo kauas ettei ole tältä vuosikymmeneltä.... pesty varmasti sataan kertaan ja voi vain kuvitella kuinka ohentuneita ja kulahtaneita ovat.

Mutta tärkeämpi laittaa se raha siihen Audin maasturiin.

Tekee kuten minä, että pesee tosi harvoin, eihän ne lumessa sotkeennu, vaan puhdistuvat.

Vierailija
28/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarit jalkaan kirjoitti:

UFF kirpputorilla on usein 2€ 3€ 4€ päiviä ja ehkä kannattaa ostaa lapsille nuorille kaulahuivit pipot toppatakkia toppahousut sieltä jos on puute rahasta ja villahanskoja saa h ja m 2 kpl 3€ paketti.Myös villapaitoja 3€.

juupa juu. Muilla kavereille on merkkivaatteet. Kiitos ideasta!

Vierailija
29/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa lapsiperheköyhyyttä ja 120 000 lasta elää köyhyysrajan alapuolella. Silti esim. Kokoomus haluaa tiukentaa näiden perheiden elämää. Hauska nähdä, mitä tästä seuraa!

Koronan myötä lasten määrä on kasvanut: 150 000- 200 000.

Vierailija
30/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas on mietityttänyt nuoret (lähinnä pojat), kun toisinaan näkyy ilman käsineitä pyöräilevän/kävelevän. Oletan menevän läheiseen amikseen.

Onko käsineet unohtuneet vai eikö niitä ole ollenkaan?

Eivät suostu käyttämään. Ei auta mikään.

Hupparin huppu päässä, lenkkarit, ei käsineitä. Paksu toppis ehdoton ei.

Kunnon kapinaa. Edes talvi ei ole mitään, kohta juostaan junaakin vastaan. Tekee ne sitäkin.

Vierailija
31/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt miksi jotkut teinit eivät halua tai voi pukeutua lämpimästi...

Vierailija
32/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini tuli vastaan eilen, pakkasta seitsemäntoista astetta, merkkilaukku ja ripsienpidennykset ainakin, ja nilkat paljaana . Vuosien saatossa voi kostautua .

Vierailija
33/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ja jotain alle parivuotias lapsi ilman käsineitä pulkassa. pakkasta oli n. 20.kysyin missä lapsen käsineet. ulkomaalaistaustainen äiti vastasi että lapsi ottaa pois. eli olkoon sitten ilman.

Vierailija
34/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla ei varmasti ole rahaa. Tiedän pojan, joka kulki samassa t-paidassa kesällä ja talvella. Talvitakkia ei ollut koskaan. Viime vuonna pääsi ysiltä.

Siksi mun ei pitäis sanoa mitään, mut sanon kuitenkin: itseäni hävettää, kun oma 12-vuotias poikani menee lokakuussa vesisateessa t-paidassa kouluun (muut asianmukaisissa sadevaatteissa).

Ja nyt 10-15 asteen pakkasilla kesätakissa ja kesölenkkareilla. Hänelle olisi tarjolla kunnon talvivaatteet, .mutta ei kelpaa. Tulee kuulemma kuuma. On ollut pienestä pitäen tuollainen. Päiväkodissa jossakin eskarivaiheessa lopettivat sen, että pakottivat pojan pukemaan lämpimästi päälle.

Mutta silti minua edelleen hävettää. Poika on vielä alakoulussa ja opettajat luultavasti katsovat säälien välitunnilla poikaani.

Vierailija
35/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Nro 6 selventää: poika liikkuu välitunnilla aktiivisesti. Ei muutenkaan ulkona yleensä seisoskele paikallaan vaan usein löytyy jotakin tekemistä.)

Vierailija
36/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Englannissa nollakelit tällä hetkellä ja puistoissa näkyy pikkulapsia ilman pipoa tai hanskoja, tytöillä sukkahousut ja hame. T-paitojakin joillakin. Mulle tekee pahaa katsoakin kun itseä paleltaa vaikka monta kerrosta päällä. Omalla puolitoistavuotiaalla kolme kerrosta plus vedenpitävä kuorivaate...

Vierailija
37/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahousut farkkujen alla, villasukat, villapaita ja takki, rukkaset ja myssy, hupullinen tuultapitävä takki. Olipa hyvä olla parinkymmenenasteen pakkasessa pitempikin aika.

Vierailija
38/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin omalle teinilleni alkutalvesta omasta mielestäni hyvän untuvatakin, jota on käyttänyt kerran. Oli kuulemma liian kuuma. Joten on vetänyt pahimmatkin pakkaset ohuella välikausitakilla. Sori, olen huono ihminen.

Vierailija
39/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö että lapsille täytyy joka vuosi hommata yhdet ehkä jopa kahdetkin talvivaateet eikä se ole halpaa lystiä. Oma takki on kirppikseltä ostettu 5 vuotta sitten, mutta vaikka koitan suosia kirpputoria, kaikkea ei löydy vaikka ajoissa tutkii tori.fi:t ja oikeat kirpputorit. Uutena kuomat tarjouksessa 40e, haalari 50e, pipo 20e ja hanskat vähintään 10e eli 120e meni jo päälli vaatteisiin, villa ja merinovilla ja muut vaatteet vielä päälle.

Vierailija
40/49 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Englannissa nollakelit tällä hetkellä ja puistoissa näkyy pikkulapsia ilman pipoa tai hanskoja, tytöillä sukkahousut ja hame. T-paitojakin joillakin. Mulle tekee pahaa katsoakin kun itseä paleltaa vaikka monta kerrosta päällä. Omalla puolitoistavuotiaalla kolme kerrosta plus vedenpitävä kuorivaate...

Minun brittimies teki minuun lähtemättömän vaikutuksen ensimmäisenä talvenaan Suomessa, kun kävi pikkupakkasella t-paidassa lähikauppareissun (matkaa muutama sata metriä suuntaansa). Little did I know, suomalaisen toppatakkisää on pohjoisenglantilaisen rantakeli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän