Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissa hoidossa ja se tuhoaa kaiken

Vierailija
06.02.2021 |

Siinäpä se otsikossa tulikin. Minulla on siis kissa hoidossa ollut jo reilu viikon. Kissa on ennestään tuttu ja se on ollut muutaman kerran aikaisemminkin hoidossa eli kyseessä on tuttu paikka ja hoitaja.

Kissalla on täällä mukana raapimispuu, oma peti, kipot, oma kantokoppa ja leluja. Kissa ei niinkään osoita halua erityisesti olla omien tuttujen tavaroiden kanssa vaan esimerkiksi nukkuu kyllä sohvalla tai minun sängyssäni ja päiväsaikaan on paljon jaloissa ja tulee viereen päikkäreille.

Ongelma kuitenkin on että öisin kissa on yleensä todella rauhaton. Naukuu minkä ehtii, repii verhoja ja sohvaa, raapii ovia ja seiniä, hyppii päälläni ja nyt alkanut myös pureskelemaan ja syömään kasviani.
Olen parhaani mukaan pyrkinyt leikittämään iltaisin, ruokaa on aina tarjolla ja pyrkinyt olemaan huomioimatta sen menoa öisin.

En ole kuitenkaan valmis uhraamaan verhoja ja kasvia sekä yöuniani niin kuin se olisi ihan normaalia (ei tässä metelissä voi nukkua ja saa aina pelätä että mitä se päättää tuhota seuraavaksi). Kotonaan ei kuulemma näin käyttäydy eli jonkinlaista stressin purkua tuo varmaan on.

Nukkumaton yö tällä hetkellä takana ja nyt meni niin hermot kun ei jättänyt kasvia rauhaan useasta kiellosta ja pois siirtämisestä huolimatta (siirsin aina kisssnpuuhun josko olisi ymmärtänyt että mikä on sallittua) ja nyt suljin kissan vessaan vesikipon kanssa jotta voin huoletta nukkua edes pari tuntia. Olenko nyt aivan kamala ja mitä tälle voi tehdä?

En keksi mitään millä voisin kokonaan estää kasvin tai verhojen luo pääsyn.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat vain yösi kantokoppaan ja parvekkeella. Tai metrin naruun ja pihalle (niim ettei pääse tekemään tuhoja). Eipä tuo ollut vaikea ratkaistava. Oliko vielä muita ongelmia?

Haha, hauska. Sä keräät varmaan paljon ihmisiä ympärilles kekkereissä.

Lähinnä olen looginen, älykäs ja nopea ongelmanratkaisija.

En nuo kekkerit tuohon kissaongelmaan liitty, mutta kyllä yleensä joo kerään. Tai oon vaan kohtuu sosiaalinen henkilö.

Uskallan epäillä voimakkaasti, jos läpän taso on tuota luokkaa.

Vierailija
62/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat lakanan tai ohuen verhon sen kasvin ruukun alle ja vedät sieltä ylöspäin ja sidot jollain löysästi, edes koko kasvia ei tarvitse peittää, tuskin se sinne latvaan hyppii. Ja jos kasvi on lyhyt niin koko härpäkkeen voi yöajaksi pussittaa noin. Ja ne verhot voi tosiaan solmia ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa kasvia siirrettyä turvaan, niin suojaa se tai ansoita se jollain karkottimilla. Kääri vaikka folioreuna ympärille ettei pääse käpälöimään tai ota vesisuihkepullo avuksi. Appelsiininkuoria voi myös kokeilla. Verhot on helppo nostaa ylemmäs ja muut huonekalut suojata. Kissa kaipaa omistajaa, ei se pahuuttaan sitä tee. Feliway on myös hyvä.

Kissatalouksissa ei yleensä ole "saavutettavia" viherkasveja tietystä syystä.

Vierailija
64/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospas ne sen omat kamat on se, mikä aiheuttaa tuon levottomuuden. Laita sille jostain sun omista tavaroista pesä ja ruokakuppi, jos se sitten luulisi, että tämä on sen uusi koti ja rauhoittuisi.

Eipä tullut mieleenkään että sen omat tavarat aiheuttaisi stressiä. Ei se kyllä tosiaan esim. nuku tuossa sängyssään ollenkaan vaikka kotonaan ei kuulemma muualla nuku kuin tuossa omassa pedissään.

Ap

eri. Olen hieman toista mieltä. Kissan omat tavarat voivat  tuoda kissalle turvallisuuden tunnetta. Niissä on tuttu ja turvallinen tuoksu. Ajattelen että kaikessa on kyse siitä, että kissa kaipaa hoitajansa huomiota, yhteistä tekemistä, mutta hoitajansa kannalta hieman väärään aikaan. Kissa voisi leikkiä heittelemällä kissanhiirtä tai vaikka jahtaamalla palloa, mutta joskus leikkiminen on kivempaa ihmisen kanssa. Tuo kissa selvästi pitää hoitajastaan.

Kun se kissa on ennenkin ollut hoidossa eikä nin skitso ole ollut, jos oikein olen ymmärtänyt. Luulee, että on joutunut pysyvästi uuteen kotiin, kun on kaikki omat kamat siellä.

Vierailija
65/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat vain yösi kantokoppaan ja parvekkeella. Tai metrin naruun ja pihalle (niim ettei pääse tekemään tuhoja). Eipä tuo ollut vaikea ratkaistava. Oliko vielä muita ongelmia?

Juu, tuo parveke puuttuu :::))))

Kannattaisi lukea ketju ennen kuin kommentoi ja sisäkissaa ei voi pitää pakkasessa sen nyt sanoo järkikin. Ja asun kerrostalossa.

Ap

Vierailija
66/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa kissankarkotussuihketta. Ei maksa kauheesti. Sitä kasville. Sohvaan en suihkuttaisi suoraan mahd. tahraamisen takia mutta vaikka johonkin kankaaseen minkä sitten teippaisin kriittisimpien kohtien suojaksi.

Vierailija
67/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa vessaan yoksi.

Se on turvallinen paikka myos, koska se on pienempi paikka. 

Sinne tavaroidensa kanssa. 

Ei ole kiusaamista, eika karsi, ehka painvastoin kokee turvalliseksi olonsa. 

Kissan pitaa voida itse rauhoittua ja sinun pitaa voida nukkua.

Vierailija
68/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kissaa ja matkojemme ajaksi kissat jäävät kotiin jossa hoitaja käy kahdesti päivässä. Muualle hoitoon viennin lopputuloksena olisi hermoromahduksen saanut hoitaja ja tuhottu asunto, sen verran stressaisivat ja osoittaisivat mieltään vaikka kilttejä muuten ovatkin

Vierailija
69/69 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vessaan yöksi nukkumaan niin kissa ei stressaa, kissa saa nukkua sängyssä.