Päässäni soi Hoosianna Daavidin poika - laulu enkä saa sitä loppumaan mikä avuksi?
Kommentit (51)
Minä pääsen "korvamadosta" eroon kuuntelemalla juuri kyseisen kappaleen muutamaan kertaan. Siis todella kuuntelemalla, ajatuksen kanssa säveltä ja sanoja seuraten. Yleensä päässä soiva kappale on tavallaan "jäänyt jumiin". Toisin sanoen en muista, miten se siitä jumikohdasta eteen päin jatkuu. Kappaleen kuuntelemalla pääsen jumikohdan yli ja samalla se kipale voi taas painua aivojeni syvempiin syövereihin.
Voimia ap! Minulla jäi soimaan Jääkärimarssi itsenäisyyspäivän jälkeen.
Kamalinta on se, kun on stressiä ja jostain kumman syystä joku ala-aste aikainen renkutus alkaa soimaan päässä taukoamatta. Siis joku sellainen minkä olemassaoloakaan ei ollut muistanut kymmeniin vuosiin.
Ja miten ihmeessä HOOSIANNA? Mikä poika? Oliko jo ennakkolähtöä tulevaan sukupuoli hömppään?
kiitti vaan ap. kärsin ite samasta vaivasta n 10v sitten, ja nyt toit muistot tulvien takaisin mieleen
Mä heräsin aamulla siihen, että mulla soi päässä SIGin Ludvig van Beethoven.
Olkaa hyvät:
https://www.youtube.com/watch?v=viX43mPGf7w&ab_channel=-Julz26-
Vierailija kirjoitti:
Paras kohta se "tittidii"
Heh, kun ala-asteella laulettiin, yksi vitsiniekka lauloi tuossa kohdasa "töttöröö"
Ap, voisit säestää päässääsi soivaa laulua laulamalla niitä välisoittoja.
Mä vihaan tätä rakkauden rodeoo, päästäkää mut pois - renkutus piinannut täällä jo pidempään. Vaihtuispa ees tuohon Hoosiannaan.
Kuulokkeista täysillä kirkonpolttoheviä niin eiköhän hoosiannat edes hetkeksi unohdu
Aina välillä alkaa päässä soida 80-luvulla radiosta kuultu makkaratehtaan mainoslaulu. Kyseinen firma meni kanttulivei 90-luvun alussa, joten hyvin aivot säilöö kaikkea kuultua. Mitä mahtaa muistisairaiden päässä soida? Mikä melodia jää jumiin, jos itselle iän myötä joku dementia iskee?
Pahempi hoosianna-korvamato tilalle:
Hoosianna hoosianna
Hoosianna hoosianna
Saavu jo kuningas luoksemme
Täyttämään toivomme
Vierailija kirjoitti:
Jos biisi soi päässä siitä on maksettava teostomaksut, joten kohta tulee lasku!
...joo mulla soi Pääsiäisenä Rukalla Laura Närhen "Teepannu herättää äänelläs sun" biisi niin ettei kukaan saanut mökissä nukuttua, eli yleisellä paikalle ei kannata mennä, sillä esim jostain torilta missä on voinut käydä 10 000 hlöä lasku on tähtitieteellinen.
Korvamatojen aatelia