Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA Tammikuussa 09, onko muita..

14.05.2008 |

Monen monen kipean lapsettomuus vuoden jalkeen ja ongelmien jalkeen plussasimme. Plussamme sai alkunsa IVF tuoresiirrosta. Nyt mennaan Rv 4+2 ja laskettuaika menisi ilmeisesti tuonne 19.1.Olisi mukava kuulla onko meita tulevia tammikuu mameja muita ja miten teilla on alku alkanut. Aikaistahan tama on viela, mutta pakko hieman hihkua..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös plussaa tuoresiirrosta....neljäs icsi tehtiin huhtikuussa, yks top-alkio siirrettiin ja 7 alkiota meni pakkaseen. Meillä lapsettomuutta 7 vuotta, joista hoidoissa oltu vuodesta 2003, kaks iui:ta tehty, neljä ivf/icsi hoitoa ja niistä myös pakastesiirrot....yhteensä siirtoja 11. Aikaisemmin vain kaks kemiallista. Testasin 9.5 ja 11.5 plussaa....eka ultra on 30.5. Laskettu aika on 14.1.

Vierailija
2/24 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ronjakasperi, mukavaa saada seuraa tanne tammikuun puolelle. Teilla onkin jannat paikat pian, kun eka ultra on jo parin viikon paasta. Onko sun vointi ok? Mulla kovasti nippailua vatsassa juuri siina kohdassa mihin solut siirrettiin. Laakari sanoi etta siella se tekee verisuoni yhteytta... ja ei hataa siis. Ma olen huomannut jo viikko ennen plussaani etta maku ja hajuaistit ovat teravoityneet ja muutamat entiset lampiruokani kuten kala on taysin "ei ei" listalla, haju ja maku etoo kovasti. Yoisin nukkumisesta ei tule mitaan kun rinnat on kipeat. Mies sanoo koko ajan etta kaikki noi oireet on tosi hyvia, ja tietaa vaan hyvaa, hih.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavin eilen laakarissa, kaikki ok. Sanoi ettei verikoetta tai pissakoetta tarvitse varmistamaan raskautta, jos olen kerta tehnyt kotitestin. Sanoi etta luottaa siihen. Nyt odotan aikaa ultraan , joka pitais olla 3 viikon paasta. Hammastyttaa vain miksi raskautta ei varmisteta...?? Tai no varmistuuhan se ultrassa sitten, mutta outoa silti.

Missa vaiheessa te ootte ajatelleet kertoa muille raskaudestanne, vai oletteko jo kertoneet?

Vierailija
4/24 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuaika on 9.1.09.

Pakastealkiosiirrolla ja nyt on menossa siis kahdeksas viikko. Ultrassa kävimme tänään ja parin viikon päästä uudelleen.

Olemme yrittäneet lasta vuosia ja nyt reilut kaksi vuotta olemme olleet lapsettomuushoidoissa. Ivf-hoito minunkohdallani ainoa vaihtoehto.

Mukana ollaan siis tässä tammikuun porukassa ja toivottavasti kaikki menee hyvin niin omalla kuin muidenkin kohdalla.

Vierailija
5/24 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaan. Toivottavasti ultrassa oli kaikki hyvin? Miten te muut olette jakselleet? Mulla aivan kamala kokopaivan (04-20)kestava pahoinvointi ja oksentelu. Mitaan ei tekis mieli syoda..pakastemarjat ja jaapalat ovat melkoinen pelastus.

Monta kertaa olen jo miettinyt onko tama kaikki taman arvoista..vaikea valilla uskoa et on. Myonnan.

Ensi viikolla olisi omat haat ja kamala pelko et joudun menemaan sairaalan kautta kirkkoon...vahan enemman haastetta!

Wintsu & Valo rv 6+4

Vierailija
6/24 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljän vuoden odottelun jälkeen vihdoin plussat ekan ICSI:n jälkeen! Raskaustesti tehtiin verikokeesta ja sen jälkeen oli sitten kolme tuskaista viikkoa odotella ekaa ultraa - onneksi masussa oli kaikki hyvin, sydän sykki vaikka pienellä oli mittaa vasta 9,3mm. Nyt odotellaan ekaa neuvolaa, aika saatiin vasta rv 11. Edelleen vaan vaan jännittää että onko kaikki ok... Nyt menossa rv 8+3.

Vierailija
7/24 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis malttaa mielensä ja odotella rauhassa... eilen illalla alkoivat massiiviset vatsakivut ja tänään jatkuivat. Kävin tänään ultrassa "epävirallisesti" eikä sykettä enää näkynyt. Olo on aivan kamala, mahaan koskee ja nyt sitten vaan odotellaan vuotoa :( . Seuraava yritys lienee vasta ensi syksynä, onneksi pakkaseen jäi kolme alkiota.

Vierailija
8/24 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Varovainen kurkistus tänne puolelle, en oikeastaan tiedä kuulunko tammikuiseen vai helmikuiseen, siirto tehtiin 12.5. ja puolitoista viikkoa sitten plussasin. Ultraa vielä odotellaan reilu viikon päähän, joten nähdään onko masussa ketään.

Winterangel; tuosta pahoinvoinnista, täälläkin on voitu huonosti, jatkuvasti kuvottaa ja yöt nukun huonosti kuvotuksen ja vessarumban takia. Pitäisi olla iloinen, että on oireita.. mutta kuvotus ei tunnu kivalta. Meillä tosi pitkä hoitorumba takana, joten toivoisin että tämä vihdoin onnistuisi.

Vierailija
9/24 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tosi varovainen kurkistus plussanneiden puolelle. Ollaan suunnilleen samassa aikataulussa Satumarikan kanssa, eli meillä ensimmäisen IVF:n tuoresiirto tehtiin to 15.5 ja hcg oli viime viikon torstain veritestissä reilut 300. Täällä odotellaan ekaa ultraa juhannusviikolle.

Olo on varsin epäuskoinen, en oiken uskalla edes vielä iloita tuosta positiivisesta testituloksesta, kun pelkään putoavani taas kerran kovaa ja korkeelta. Olen päässyt oireiden kanssa toistaiseksi varsin helpolla....alavatsa/-selkä kipuilee kuiten menkkojen alkaessa, rinnat arat ja lievä kuvotus on nostamassa selkeesti päätään...niin kauan tätä ensimmäistä plussaa on odotettu ja toivottu, että uskoisin selviäväni millaisista oireista tahansa :)

Terkuin, Hopefully

Vierailija
10/24 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika 23.1.2008. IVF-tuoresiirto toi plussan. Ennestään 2 pas-lasta. Rv7 näkyi syke. Tuli melkoinen hyperi n. viikko siirrosta ja sitä edelleen odotellaan, että paranisin kokonaan. Siksi jännitänkin aika lailla että onko raskaus päässyt normaalisti alulle, sykkeen näkymisestä huolimatta.

Kauhea nälkä vaivaa alati. Yölläkin kun herään, vatsa kurisee ja sitten polttelee niin pirhanasta. En ole kuitenkaan yösyöntiä viitsinyt aloittaa, tyydyn vielä veteen. ;) Päänsärky on inha oire. Siihen kai liittyy lievä huimaus.

Neuvola parin vkon kuluttua. Saas nähdä mitä siellä tuumitaan. Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä lapsettomuushoidot ovat terveyskeskuksessa oikea ihmetyksen aihe. Joskus olen miettinyt, että taitavat olla aika vanhoillisia kun eivät paljon tiedä ja ymmärrä näistä asioista mitään. Rv11 olisi tarkoitus käydä NP-ultrassa ja samalla nähdään nestemäärä munasarjoissa ja vatsaontelossa. Toivon että on poistunut kokonaan siihen mennessä.

Lämmintä kesää ja ihanaa odotusaikaa kaikille!

Täällä pohjoisessa on sää kuin syksyllä, koleaa, melkein saa kalsarit kaivaa kaapista esille. Hrr... :)

kuoriainen rv7+5

Vierailija
11/24 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan! Yllätys oli tänään ultrassa melkoinen, kun löytyi 2 sikiöpussia, joissa alkio ja syke. Alussahan tässä vasta mennään, mutta vielä näytti hyvältä, kokokin vastasi viikkoja, joka on nyt 7+2.

Kuvotus ja väsymys vaivaavat kovasti, mutta nyt nekin kestää jotenkin helpommin, kun tietää mistä johtuu. Tuosta kertomisesta; kerroin tänään äidille ja veljelle, mutta en vielä muille.

Onko muilla vielä ultrakuulumisia?

Vierailija
12/24 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on täällä ketjussa; Hopefully; joko kävit ultrassa? Entä muut, mitkä on fiilikset ja onko ollut paljon oireita?

Kuinka moni odottaa ensimmäistä?

Vierailija
13/24 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt melko hiljaiseksi nämä palstat.

Sinullahan onkin jännittävä odotus edessä, kun on kaksoisraskaus. Onnea matkaan!

Itselläni ei ole ensimmäinen odotus, vaan kolmas. Siis "oikea" raskaus. Oireet on aikalailla samanlaisia, vessanpyttyä ei ole koskaan tarvinut halailla vaikka huonovointisuutta on vähän ollutkin. Nytkin tuntuu välillä että olenkohan edes raskaana, vaikka tiedän olevani. Väsyttää, nukun huonosti ja päivällä ei lepäillä kun kaksi muksua pitää tekemisestä huolen. Välillä kyllä (oikeastaan joka päivä) heitän lapsille dvd:n pyörimään ja makaan itse puolinukuksissa sohvalla, "huonolla omallatunnolla" tietty.

No jaa, täytynee laittautua vähän, kun lupasin lapsille lähteä juhannusajelulle jonnekin.

Vierailija
14/24 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kuoriainen ja muutkin! Väsymys vaivaa kovasti täälläkin, keskellä päivää pitää ottaa päiväunet. Meillä siis tosi pitkä hoitohistoria takana ja yksi keskenmenokin, joten pelottaa todella paljon tämä raskaus. Voi kun aika menisi nopeasti ja tulisi viikko 12 niin tähän saisi enemmän varmuutta.

Kuoriainen; teillähän hoidot ovat tuottaneet hyvin tulosta, kun jo 2 pas lasta ennestään.

Vierailija
15/24 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri juhannuksen alla ultrassa ja kaikki oli hyvin. Kohdussa näkyi sellainen katkarapua muistuttava otus, jonka sydän hakkasi ihan julmetusti ja pituutta kaverilla oli melkein 9mm.

Laskettuaika tosin meni niukin naukin helmikuun puolelle, mutta toivottavasti saan jatkaa kirjoittelua tässä teidän tammikuisten pinossa?

Olo on epätodellinen, olen väsynyt ja välillä huonovointinen, mutta ei minusta silti tunnu siltä, että sisällä kasvaa pieni ihmisen taimi. Sain tänään varattua ensimmäisen neuvolan, joka on 2 viikon kuluttua. En tiedä, pysynkö housuissani tuohon asti vai pitäisikö tässä välillä käydä yksityisellä ultrassa tsekkaamassa, että kaikki on edelleenkin kunnossa? Mites muut...ravaatteko yksityisellä ultrassa ja kuinka usein, vai maltatteko odottaa noita neuvola käyntejä?

Terkuin, Hopefully

Vierailija
16/24 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Hopefully! Onneksi olkoon hyvistä ultrakuulumisista. Minä kävin jo neuvolassa, kun neuvolantäti oli jäämässä juuri lomalle. Siellä ei ultrattu. Seuraava ultra vasta noin kuukauden päästä ja hermostuttaa jo nyt, että onko enää mitään elämää.

Jatka ihmeessä täällä, aika hiljaista tuntuu olevan. Muut taitavat olla kesälaitumilla.

Vierailija
17/24 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Mahtuukos mukaan? Mä uskaltauduin nyt vasta tänne palstailemaan; tasan vuosi sitten kirjoittelin täällä myös, mutta silloin keskenmeno ekassa ultrassa ja nyt tullaan toivottavasti paremmalla onnella.

Hoitohistoriaa takana 2½ vuotta, ivf-hoitoja, passeja useita. Hoitotaukoa vietimme nyt keväällä, vaihdoin työpaikkaa enkä ajatellut lapsettomuuttamme yhtään. Ja kas vain, toukokuun alussa tuijotin plussatestiä - luomuplussa! Plussa tuli niin puun takaa että vielä 2 raskaustestin tekemisen jälkeen oltiin molemmat miehen kanssa varmoja että virheellisiä testejä ovat! (ei sentään tehty reklamaatiota valmistajalle :D:D

Alkuraskauden ultrassa kaikki oli ok ja tänään oli niskapoimu-ultra (meidän klinikalla eli yksityisellä). Jännitti taas sairaasti, mutta kaikki siellä oli ok, kovin aktiivisesti paljon pikkukaveri siellä liikuskeli, näkyi sormet, virtsarakko, vatsalaukku jne. Oli se vaan niin ihmeellistä!

Vaikea edelleen asennoitua tähän: vuosikausien suossarämpimisen jälkeen ja vuosi sitten olleen keskenmenon (jonka jälkihoito oli yhtä tuskaa ja kesti viikkoja!) jälkeen on vaikea uskoa, että meille oikeesti tulee vauva! Ja luomuna?!

Tän päivän ultrauksen mukaan viikkoja jo 12+0 eli hyvin oli kasvanut, LA 11.1.2009.

Onnellista odotusaikaa teille kanssasisaret! Kuulostaa tutulta tuo ultrassa ravaaminen, mäkin kävin rv 8+5 ylimäär. ultrassa kun olin ihan varma että nyt on mennyt kesken; ällötys loppui kun seinään (tosin se tuli sitten takaisin;)

Satumarika: olet tuttu nimimerkki, oletko kirjoitellut Ellien lapsettomuuspalstalla?

Ihanaa kesäaikaa teille toivottelee,

Krisse ja Touhukas

Vierailija
18/24 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Krisse!

Mahtuu hyvin mukaan, sinähän oletkin jo pitkällä jo kun viikkoja kertynyt jo 12. Kyllä minä olen kirjoittanut Elleissä ja muistan myös sutkin, taisit olla pelkkä Krisse. Meillä taisi olla samoihin aikoihin se keskenmenokin. Mä en ole käynyt ylimääräisessä ultrassa enkä varmaan menekään ellei mitään vuotoja tule.

Kuullostaa tutulta tuo oireiden kyttäys, mä olin yksi päivä ihan varma, kun ei ollut yhtään paha olo, että se oli sitten siinä, mutta "onneksi" kuvotus palasi.

Satumarika 8+4

Vierailija
19/24 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien vuosien jalkeen myos meilla koettiin viimein onnen kyyneleita tuore siirron jalkeen. Viikkoja takana 10+4 pahoinvointi lahes sietamaton. Olen joutunut valilla tiputukseenkin, mutta pikku tahtemme silti kasvaa ja voi hyvin. Ultran mukaan viikkoja olisi jopa enemman.

Niin ja la olisi tammikuun 18 tai 19. paiva, riiippuen laskurista. Ultran mukaan 19.1. Raskausajan olemme ulkomailla komennuksessa ja synnytyksen jalkeen mahdollisesti takaisin suomeen.

Vierailija
20/24 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satumarika: Kyllä vain, Elleissä olin pelkkä Krisse ja niin täälläkin olisin ollut, mutta joku oli jo samalla nimimerkillä :) Milloin teillä on seuraava ultra (np-ultra)? Käyttekö sen julkisella vai yksityisellä? Onko sulla ollut oireita?

Littlestar: TERVETULOA mukaan! Kurja että olet ollut kovin pahoinvoiva ja tiputukseenkin olet joutunut, MUTTA tärkeintä tietää että pikkuisella on kaikki hyvin!!

Missä maassa olette/ miten siellä on äitiyshuolto järjestetty? Tai sitten ehkä olette yksityisellä puolella? Milloin teillä seuraava ultra?

Mulla väsymys alkaa pikkuhiljaa vähän helpottavan, onhan viikkoja jo 12+. Oksennus lensi muutama päivä sitten muutaman kerran, kunnes tajusin jättää aamupuuron väliin, puuro jotenkin alkoi etoa oikein todella ja nyt taas vointi on ollut tosi hyvä kun en ole puuroa syönyt ollenkaan.

Ihanaa, enää neljä päivää töitä ja sitten alkaa 4 vkon loma!! Miten teillä muilla? Milloin ajattelitte kertoa töissä?

Voikaa hyvin! :p