Kaipaisin naisten mielipidettä miehen tavoista
Mies 33v, asun yksin omassa isossa talossa, lapsia ei ole ja sinkku olen ollut monta vuotta.
Ja niistä tavoista kysyisin mielipidettä..
- Kotini sisustus on viimeisen päälle. Pidän siisteydestä ja siivoan usein, jonka takia en halua sotkea ja ruoka syödään vain ruokapöydässä, ei sängyllä eikä sohvalla
- Silitän lakanat, koska haluan niiden olevan suorat ja petivaatteet ovat valkoiset koska en pidä kuvioista
- Vaihdan uudet vaatteet päivittäin
- Olen tarkka hygieniasta
- En tupakoi ja juon todella harvoin ja silloinkin vähän
- Minulla on pieni koira, joka nukkuu samassa sängyssä kanssani. Lemmikkini on minulle todella rakas ja tärkeä
- Kerran kuussa käyn sunnuntailounaalla vanhempieni luona ja tästä en luovu, koska koko perheemme kokoontuu silloin yhteen
- Toivon tyttöystävältäni läheistä ja hyvää suhdetta vanhempiini ja sisarukseeni
- Luen kirjoja ja harrastan muutakin, mutta viihdyn paljon kotona
Kommentit (81)
- Kotini sisustus on viimeisen päälle. Pidän siisteydestä ja siivoan usein, jonka takia en halua sotkea ja ruoka syödään vain ruokapöydässä, ei sängyllä eikä sohvalla
Emme sopisi yhteen.
- Silitän lakanat, koska haluan niiden olevan suorat ja petivaatteet ovat valkoiset koska en pidä kuvioista
Ihan sama, jos kerran itse silität.
- Vaihdan uudet vaatteet päivittäin
Ei liikuta omaa elämääni mitenkään.
Emme luultavasti sopisi yhteen.
- En tupakoi ja juon todella harvoin ja silloinkin vähän
Tupakoimattomuus plussaa, mutta en usko että muuten sopisimme yhteen, koska itse tykkään juoda olutta (aina vain yhden) janoon ja viiniä viikonloppuisin ja joskus viikollakin ruoan kanssa.
- Minulla on pieni koira, joka nukkuu samassa sängyssä kanssani. Lemmikkini on minulle todella rakas ja tärkeä
Todella positiivista. Mielenkiintoinen ristiriita kuitenkin hygienianäkökulmasta. Koiralla pitää kuitenkin olla punkkisuoja ja senkin jälkeen tehdään punkkisyyni
- Kerran kuussa käyn sunnuntailounaalla vanhempieni luona ja tästä en luovu, koska koko perheemme kokoontuu silloin yhteen
Ei ole ongelma, senkun menet
- Toivon tyttöystävältäni läheistä ja hyvää suhdetta vanhempiini ja sisarukseeni
Ei tule tapahtumaan
- Luen kirjoja ja harrastan muutakin, mutta viihdyn paljon kotona
Minäkin luen, mutta kun korona helpottaa niin viihdyn myös muualla kuin kotona. Sinun ei tarvitse lähteä mukaan joka paikkaan, mutta jos vietämme suurimman osan vapaa-ajasta erillään, en usko että suhteestamme on iloa kummallekaan.
Kerran kuussa käyn sunnuntailounaalla vanhempieni luona ja tästä en luovu, koska koko perheemme kokoontuu silloin yhteen
Kerran kuussa sunnuntailounas ei kuulosta pahalta.
Mutta.. Pitääkö mahdollisen puolisonkin osallistua näihin ja joka kerta? Entä jos toisella onkin vuorotöitä?
Sinuna luopuisin tuosta toiveesta läheisiin suhteisiin. Toivo enneminkin, että tulevat toimeen. Miksi tämä olisi sinulle niin tärkeää?
Minusta vaihtoehtosi ovat:
1. nainen, joka on yhtä tarkka kodista ja siisteydestä kuin sinäkin. Silloin tulette ottamaan yhteen noista yksityiskohdista, koska naisilla on yleensä oma sisustusmaku ja näkemykset taloudenhoidosta
2. homssu nainen, jolle noilla yksityiskohdilla ei ole niin väliä. Suhde toimii vain, koska hän tekee kuten toivot noissa asioissa, mutta tuoko se epäsymmetriaa suhteeseenne? Voiko suhde toimia, jos määrittelet noin paljon asioita?
Minunlaiseni nainen varmasti ajaisi sinut hulluuden partaalle. Ja sinunlaisesi mies saisi minut arastelemaan kylässä käyntiä kämpälläsi. Pelkään että sotken siellä jotain ja sitten hyökkäät rätti kädessä ja kulmat kurtussa sitä aiheuttamaani sotkua siivoamaan. En itse siivoa kauheasti, vaikka kotona ovat tavarat kyllä hyvässä järjestyksessä, nurkissa on pölypalloja vähän väliä. Tykkään myös juoda kahvia olohuoneessa kun esim. katson uutiset tai jotain elokuvaa. Joskus syönkin siellä. Lakanoiden silitys..... no, vanha kansa mankeloi ne ja mankeloidut puhtaat lakanat ovat kyllä ihanaa luksusta. Meillä on kuivausrumpu, joten hyvin vähän meillä silitetään yhtään mitään.
Kysymys sinulle onkin, miten hyvin siedät sitä että toisella on erilainen käsitys esimerkiksi siitä onko lakanoita syytä silittää? Olet varsin pedantti kodinhoitoasioissa, oletko sitä kaikessa muussakin? Ja mihin edellliset suhteesi ovat kariutuneet?
Virkamiehen luonteella varustettu sisustaja, jonka harmooniseen perheidylliin tulee sopeutua. Hmmm! Olen samanhenkinen, mutta tekisi silti mieli murustella olohuoneessasi hieman...
Joustavan ihmisen on helpompi löytää kumppani. Sinulla on tarkkoja juttuja, jotka kannattaa heti tuoda tutustuessa ilmi. Esim. minä en suostu kotonani stressaamaan yltiöpäisellä siivoamisella, lakanoiden värillä tai jaksa ottaa paineita, miten hyvin tulen kumppanin suvun kanssa juttuun. Uskon kuitenkin, että riittävän saman henkinen ihminen on mahdollista löytää.
Vierailija kirjoitti:
En halua nukkua elukoiden seassa enkä tuhlata vähäistä vapaa-aikaani säännöllisesti kenenkään vanhempien kanssa. Ei jatkoon.
Huonot ja etäiset perhesuhteet?
Noissa ei ole mitään vikaa, mutta jos naisella on omakin elämä, ei ehkä jaksa olla tiiviisti perheesi kanssa. Nuo ovat silti todella pieniä ja melko merkityksettömiä asioita monelle, kun valitaan kumppania.
Toi koirajuttu oli ainut selkeä plussa mulle. Pidän eläimistä ja on elintärkeää että kumppanikin pitää. Koirat ja kissat yms. kaikki sänkyyn vaan! Lakanoiden silitys ei haittaa kunhan sinä silität ne aina eikä mun tarvitse, ja vanhemmillasi saat käydä niin paljon kuin haluat kunhan et pakota mua mukaan. Mutta sohvalla syömisestä en todellakaan suostuisi luopumaan, enkä sarjakuva-yms. kuvioisista lakanoistani. Yleisesti ottaen: ei jatkoon, vaikuttaa liian neuroottiselta siisteyden ym. suhteen.
Kaatuisi koiraan sängyssä, ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuussa käyn sunnuntailounaalla vanhempieni luona ja tästä en luovu, koska koko perheemme kokoontuu silloin yhteen
- Toivon tyttöystävältäni läheistä ja hyvää suhdetta vanhempiini ja sisarukseeniKerran kuussa sunnuntailounas ei kuulosta pahalta.
Mutta.. Pitääkö mahdollisen puolisonkin osallistua näihin ja joka kerta? Entä jos toisella onkin vuorotöitä?Sinuna luopuisin tuosta toiveesta läheisiin suhteisiin. Toivo enneminkin, että tulevat toimeen. Miksi tämä olisi sinulle niin tärkeää?
Minulle on vieras ajatus etäisistä perhesuhteita enkä hyväksy sitä, että vanhempia ei kunnioiteta ja auteta. Arvostan toimeen tulemista, mutta en halua etäisiä välejä ja sitä, että vierailisimme molempien vanhempien luona väkisin jouluina ja muina pyhinä. En pakota mahdollista puolisoa osallistumaan, mutta toivottavaa olisi ainakin toisinaan ja mitä vuorotyöhön tulee, niin se on ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Noissa ei ole mitään vikaa, mutta jos naisella on omakin elämä, ei ehkä jaksa olla tiiviisti perheesi kanssa. Nuo ovat silti todella pieniä ja melko merkityksettömiä asioita monelle, kun valitaan kumppania.
Sellainen nainen voi pysyä sitten sinkkuna tai etsiä miehen, joka ei ole lainkaan perhekeskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua nukkua elukoiden seassa enkä tuhlata vähäistä vapaa-aikaani säännöllisesti kenenkään vanhempien kanssa. Ei jatkoon.
Huonot ja etäiset perhesuhteet?
Ei, vaan vähän vapaa-aikaa. Jos seurustelen, haluan viettää sen seurustelukumppanille varaamani ajan seurustelukumppanin enkä tämän tai kenenkään muunkaan vanhempien kanssa. Omiakin vanhempia pitää tosiaan ehtiä joskus nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Minunlaiseni nainen varmasti ajaisi sinut hulluuden partaalle. Ja sinunlaisesi mies saisi minut arastelemaan kylässä käyntiä kämpälläsi. Pelkään että sotken siellä jotain ja sitten hyökkäät rätti kädessä ja kulmat kurtussa sitä aiheuttamaani sotkua siivoamaan. En itse siivoa kauheasti, vaikka kotona ovat tavarat kyllä hyvässä järjestyksessä, nurkissa on pölypalloja vähän väliä. Tykkään myös juoda kahvia olohuoneessa kun esim. katson uutiset tai jotain elokuvaa. Joskus syönkin siellä. Lakanoiden silitys..... no, vanha kansa mankeloi ne ja mankeloidut puhtaat lakanat ovat kyllä ihanaa luksusta. Meillä on kuivausrumpu, joten hyvin vähän meillä silitetään yhtään mitään.
Kysymys sinulle onkin, miten hyvin siedät sitä että toisella on erilainen käsitys esimerkiksi siitä onko lakanoita syytä silittää? Olet varsin pedantti kodinhoitoasioissa, oletko sitä kaikessa muussakin? Ja mihin edellliset suhteesi ovat kariutuneet?
En hyökkää kenenkään kimppuun rättikädessä, mutta miksi sotkisit? Etkö osaa syödä nätisti keittiönpöydän ääressä? Parisuhde vaatii joustoa ja haluan, että lakanat on silitetty. En asunut yhdessä entisen tyttöystäväni kanssa, mutta rakastin naista enemmän kuin hän minua ja päätyi jättämään minut, kun oli nuorempi ja menevämpi. Olen tarkka ja hoidan työasiat hyvin, mutta osaan myös pitää hauskaa ja rentoutua.
Oletko hiirulaislaiha vai jäävuorenkokoinen pleikanpelaaja? Ulkonäössäsi ja tavoissasi ehkä joku karsii naiset pois.
"Kotini sisustus on viimeisen päälle. Pidän siisteydestä ja siivoan usein, jonka takia en halua sotkea ja ruoka syödään vain ruokapöydässä, ei sängyllä eikä sohvalla"
Ei ok. Omakin kotini on kaunis ja siisti, mutta en hyväksy nipottamista syömisestä. Sohvalla ja sängyssä syöminen on yksi elämän pienistä iloista.
"Silitän lakanat, koska haluan niiden olevan suorat ja petivaatteet ovat valkoiset koska en pidä kuvioista"
Silitys on turhaa koska lakanat rypistyvät kuitenkin vähän. Itse kuivaan ne suorina ja laitan siitä suoraan sänkyyn, ei siis kaapista. Valkoinen ok, mutta tylsäksi käy jos ei koskaan ole mitään muuta.
"Vaihdan uudet vaatteet päivittäin
- En tupakoi ja juon todella harvoin ja silloinkin vähän"
Normaalia. Paitsi mitä sitten hygienia tarkoittaa. 100 kertaa käsien pesu tms ei ok.
" Minulla on pieni koira, joka nukkuu samassa sängyssä kanssani. Lemmikkini on minulle todella rakas ja tärkeä"
Ei ok. Ei koiria minun sänkyyni.
"Kerran kuussa käyn sunnuntailounaalla vanhempieni luona ja tästä en luovu, koska koko perheemme kokoontuu silloin yhteen
- Toivon tyttöystävältäni läheistä ja hyvää suhdetta vanhempiini ja sisarukseeni"
Normaalia. Kerran kuussa ei ole paljon ja jos puolisoni perhe on mukavaa sakkia, mielelläni tutustun heihin läheisesti.
" Luen kirjoja ja harrastan muutakin, mutta viihdyn paljon kotona"
Niin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hyökkää kenenkään kimppuun rättikädessä, mutta miksi sotkisit? Etkö osaa syödä nätisti keittiönpöydän ääressä? Parisuhde vaatii joustoa ja haluan, että lakanat on silitetty. En asunut yhdessä entisen tyttöystäväni kanssa, mutta rakastin naista enemmän kuin hän minua ja päätyi jättämään minut, kun oli nuorempi ja menevämpi. Olen tarkka ja hoidan työasiat hyvin, mutta osaan myös pitää hauskaa ja rentoutua.[/
Niin. Parisuhde vaatii joustoa ja moni onkin jo kysynyt missä kohtaa SINÄ olet valmis joustamaan?
Olen nainen, myös 33v.
Pidän nykyään kuviollisista lakanoista, matoista ja verhoista. Ainakin 10 vuoden ajan käytin pelkästään yksivärisiä, kuvioimattomia juttuja kunnes kelkka kääntyi..
Koira-asiaan vaikuttaisi minun tapauksessani paljon koiran rotu. Chihuahua, pomeranian, mäyris tai muu sylikoira enemmän kuin ok kun itsellänikin on. Mikään pitbull, husky tai muu iso koira ei käy missään tapauksessa.
Siisteystasoni on hyvä, mutta en jaksa stressata jos viikkosiivous siirtyy. Saastaista ei saa olla, mutta pölypallot joutaa kyllä joskus odottaa parempia siivousaikoja.
Olen uranainen, en kovin perhekeskeinen enkä hoivaviettinen ts en uhraudu mielelläni toisten hyväksi. Se vaan ei tule mieleeni. Tästä tulisi ehkä kitkaa noihin sunnuntailounaisiin.
Mitkä asiat noista ovat tärkeimpiä?
Ehkä kuitenkin se, että mahdollinen kumppani tykkää koirastasi ja että tulee perheesi kanssa toimeen ok?
Voitko joustaa jostakin noista asioista?
Mietihän asia toisin päin, jos naisella olisi 10 pykälän kohta, tuskin sellainen herättäisi mielenkiintoasi? Onko vuodevaatteiden yksivärisyys tai se, että sohvalla ei koskaan syödä, tärkeämpää kuin se, että joku rakastaa sinua ja suhteenne on muuten hyvä?