Onko sinulla psyykelääkitys?
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
EI olee sellasta diagnooosia mutta oli vähän aikaa varmaaan sillä perusteeella että se toisi aktivoitumista lisää mutta en mä sitä syöny. Tarviiitsisin amfetamiiinjohdannaista tai/ja marihuonajohdannnaista.
Voxra on amfetamiinijohdannainen. Ei tarvitse alapeukutella.
Kyllä on. Lääkäri ei halunnut hoitaa hormoniperäistä ongelmaa (joka alkoi kun olin 16-vuotias) . Lääkäri vain totesi, että mitään fyysistä vikaa ei ole ja kaikki vika on korvien välissä.
Lääkärin laiskuuden takia päätin sitten hakeutua työkyvyttömyyseläkkeelle 26-vuotiaana. En ole vieläkään saanut lääkitystä hormoniongelmaan (se kulkee suvussa), mutta sainpahan sentään jäädä pois työelämästä hyvin nuorena.
Sääli, etten älynnyt TEESKENNELLÄ hullua jo 16-vuotiaana. Olisin saanut eläkepäätöksen jo ennen ylioppilaskirjoituksia.
No ei tod, vaan olen ihan täyspäinen.
On, masennukseen ja ahdistukseen. Lisäksi käyn psykoterapiassa. Ilman lääkitystä olisin sairauslomalla mutta nyt pysyn toimintakykyisenä ja pystyn käymään töissä.
Takana jo noin 20 v kroonista masennusta... Ei ole hauskaa mutta kaikkea on tosiaan yritetty.
Oli muutaman kuukauden, mutta huomattuani haittavaikutukset (mm. JÄRKYTTÄVÄ painon nousu) tajusin, että tämä ei voi olla pysyvä ratkaisu. Terapiassa kävin vähän aikaa mutta se oli täyttä ajanhaaskausta. Tuosta on jo 8 vuotta.
Yksin siitä selvisin joten ei ole huolta ettenkö selviäisi yksin elämäni loppuun asti. Nyt menee hyvin.
On Citalopram 10mg/vrk lievään ja keskivaikeaan masennukseen.
Toimii. Olen työkykyinen ja tasapainoinen, eikä ole tarvetta purkaa pahaa oloa olemalla p...kamainen täällä av:llä koska pahaa oloa ei ole.
Yritetään pakottaa neurolepteille, en suostu enää, kun saan niistä pelkät helvetilliset haitat. Tivataan toimintakyvystä ilman niitä epäileväisinä, kun ennemmin niiden alaisena muutun just täysin toimintakyvyttömäksi, kuolaavaksi ameebaksi ja päälle +30kg ylipainoa ym "mukavaa":( Milloin tuo biologinen pahoinpitely oikein kielletään laissa?! 2020-lukua kuitenkin eletään
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor paha myrkky.Ei pidä ottaa jos ei ole aivan pakko.
On madollista että ketipinor lisää D2 sairastumisen riskiä.
Mulla ketipinor nosti kolesterolin taivaisiin - tutkituttakaa! Alkanut laskea kun lopetin.
Lihasvaivoja ym oli myös.
Vierailija kirjoitti:
On ja muisti pätkii ihan vatusti. En muista enää kunnolla näyttelijöiden tai musiikkiartistien nimiä.
Samoin. En muista edes otinko sekunti sitten lääkkeen.
Dementiaa?
Voiko muisti vielä palautua/parantua?
Oletteko "normi työssäkävijöitä"?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko "normi työssäkävijöitä"?
Muutama kerta sairaalassa.Sitten ketipinor resepti ja eläke.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Lääkäri ei halunnut hoitaa hormoniperäistä ongelmaa (joka alkoi kun olin 16-vuotias) . Lääkäri vain totesi, että mitään fyysistä vikaa ei ole ja kaikki vika on korvien välissä.
Lääkärin laiskuuden takia päätin sitten hakeutua työkyvyttömyyseläkkeelle 26-vuotiaana. En ole vieläkään saanut lääkitystä hormoniongelmaan (se kulkee suvussa), mutta sainpahan sentään jäädä pois työelämästä hyvin nuorena.
Sääli, etten älynnyt TEESKENNELLÄ hullua jo 16-vuotiaana. Olisin saanut eläkepäätöksen jo ennen ylioppilaskirjoituksia.
Tämän kirjoittaja ei varmaan enää ole linjoilla, mutta kiinnostaisia tietää, millainen hormoniongelma on, miten se ilmenee ja millaista lääkitystä olisit siihen odottanut? Ihan siis vilpittömän uteliaana kysyn. Sanot kuitenkin että hakeuduit eläkkeelle lääkärin laiskuuden takia. Estääkö hormoniingelma tosiaan kaiken työnteon vai onko muuten elääkkeellä olo mielestäsi mielekästä elämää vuosikymmenien ajan?
Masennus ja siihen lääkitys. Ei jatkuva, mutta viimeisen n. 15 vuoden aikana ollut pahojakin jaksoja. Normaalisti käynyt töissä kuitenkin.
Rauhoittaviakin löytyy useampaa eri sorttia varuilta, joskus kun oikein ahdistaa käytän niitäkin.
Mulla on seronil 20 mg ja iltaisin mirtazapiinia n. 7mg.
N. 10v näillä mennyt elämä eteenpäin ja voin loistavasti.
Eihän kaikille sovi, mutta itse koko ikäni kärsien keskivaikeasta masiksesta ja ahdistuneisuushäiriöstä tiedän mitä helvettiä oli ennen lääkitystä.
Nyt olen saanut vihdoinkin ammatin, töitä ja parasta, että olen myös äiti 😌❤️ ja onnellinen sellainen 🌠
Kelan tukema terapia oli lisäksi rinnalla 2v.
Älkää pelätkö lääkkeitä, vaikka moni mielellään kertoilee kauhujuttuja.
Ne voivat pelastaa elämän.
Edelleenkin on.