Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lapsen yöpymisestä isän uuden naisystävän luona

Vierailija
05.02.2021 |

Olen eronnut lapsen isän kanssa viime syksynä, lapsi on 6 v. Lapsi yöpyy isänsä kanssa isän naisystävän luona, jota en ole koskaan tavannut. Meneekö tämä nyt näin, että asia pitää vain hyväksyä? Voiko isä siis ihan vapaasti päättää missä lapsen kanssa viettää aikaa. Jos asia on näin, ei siinä mitään, haluan vaan tietää. Asialliset vastaukset kiitos.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kyse mistään että lapsi on maailman napa, vaan siitä että lapsi kiintyy ihmiseen, jota edes isä ei vielä kunnolla tunne. En itse esittelisi lasta kenellekään ennen kuin tunnen sen henkilön kunnolla. Siitä tässä on kyse. Ei parin kk seurustelun jälkeen vielä edes tunne ihmistä kunnolla.

Miksi lapsi kiintys isän ystävään jotenkin erityisesti tosta vaan? Tuskin sitä uutena äitipuolena heti on esitelty tai äiti esittele uutta miestä lapselle uutena isänä?

Vierailija
22/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas täällä nyt ihan erilaisia vastauksia kuin yleensä. Siis uusperhekuvioihin liittyen. Yleensä niissä meuhkataan, että lapset ensin, uutta suhdetta ei ennen kuin lapset on isoja. Eikä etenkään yhteenmuuttoa. Joo, eihän tuolle mitään voi, mutta ei kyllä minullakaan tulisi mieleen heti vetää niitä lapsia mukaan siihen parin viikon jälkeen. Kyllä sitä aikuiset ihmiset kestää nähdä toisiaan silloin kun lapset ei ole paikalla. Totaali yh:t sitten vähän eri juttu, mutta en silloinkaan heti kyllä esittelisi. Jos jollain deitillä olisi lapsia, en edes itse haluaisi niitä heti tavata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hoidan yökyläilyt silloin kun lapsi ei ole mun luona. Se on mielestäni oikein, kun erosta on vähän aikaa ja tilanne on uusi lapsellekin, olemme asuneet erillään vasta vähän aikaa. Tilanne on hämmentänyt lasta, sen takia olen huolissani.

Anteeksi, mutta luulenpa, että tilanne hämmentää enemmän sinua kuin lasta.

Vierailija
24/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kertakaikkiaan tajua teitä ihme kontrolloivia äitejä! Ymmärtäkää että te ETTE OMISTA sitä lasta! Sillä on isä, jolla on myös oikeus tehdä omia valintojaan, sekä oman, että lapsen, elämän suhteen. Oman tyttäreni isällä oli eromme jälkeen aivan ihana naisystävä, ja vaikka he erosiivat jo vuosia sitten, tyttäreni pitää edelleen ( aikuisena ) yhteyttä tähän naiseen. Hävetkää, sääliöt 💩

Vierailija
25/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kyse mistään että lapsi on maailman napa, vaan siitä että lapsi kiintyy ihmiseen, jota edes isä ei vielä kunnolla tunne. En itse esittelisi lasta kenellekään ennen kuin tunnen sen henkilön kunnolla. Siitä tässä on kyse. Ei parin kk seurustelun jälkeen vielä edes tunne ihmistä kunnolla.

Miksi lapsi tähän olisi heti kiintymässä? Eiköhän se kiintymys kohdistu ensisijaisesti niihin vanhempiin, etenkin jos toista näkee harvemmin.

Vierailija
26/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää mitä naisten päässä liikkuu. Tuo asia ei ole vaikutuspiirissäsi millään tavalla, äläkä edes vaivaa päätäsi moisella. Isän vastuu ja velvollisuus huoltajana on järjestää ja ylläpitää lapselle turvallinen ympäristö. Niin kauan kuin tuo toteutuu, oli se sitten oma koti, hotelli, luonnonpuiston laavu, naisystävän asunto tai vaikkapa huvilateltta leirintäalueella, sinulla ei ole asiaan nokan koputtamista.

Tämä on totta, mutta ainakin meillä lapsi 7v ei halua enää isälle (joka toinen viikonloppu 5 vrk eli melkein viikko-viikko -systeemi), koska äidin luona on oma huone ja tutut kaverit, isän naisystävän luona joutuu nukkumaan olohuoneessa sohvalla, mukana ei ole muuta kuin tabletti ja se vaatekerta, joka sattuu olemaan mukana. Isän kotona ovat enää vain keskviikon, muuten isän naisystävällä. Sieltä on koululle 15 km, äidin luota 500m. Lapsi on ihan hädissään, mihin menee koulun jälkeen ja ylläri - tulee äidin luokse itkemään, että ei osaa mennä bussilla Miran luokse!

Vierailija
27/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä lapsi on asiasta? Haluaako mennä, kokeeko, että hänet halutaan sinne? Haluaako tämä uusi naisystävä hänet sinne? Onko naisystävällä omia lapsia, jotka siellä? Kamalin tilanne olis, että lapsi otetaan mukaan vai koska pakko.

Vierailija
28/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpas täällä nyt ihan erilaisia vastauksia kuin yleensä. Siis uusperhekuvioihin liittyen. Yleensä niissä meuhkataan, että lapset ensin, uutta suhdetta ei ennen kuin lapset on isoja. Eikä etenkään yhteenmuuttoa. Joo, eihän tuolle mitään voi, mutta ei kyllä minullakaan tulisi mieleen heti vetää niitä lapsia mukaan siihen parin viikon jälkeen. Kyllä sitä aikuiset ihmiset kestää nähdä toisiaan silloin kun lapset ei ole paikalla. Totaali yh:t sitten vähän eri juttu, mutta en silloinkaan heti kyllä esittelisi. Jos jollain deitillä olisi lapsia, en edes itse haluaisi niitä heti tavata.

No ihan varmasti ihmisillä on mielipiteitä asiasta suuntaan jos toiseen, mutta tilanne on se että niin kauan kun ei ole kyse suorasta lapsen heitteille jätöstä tai muista tarpeiden laiminlyönneistä, et voi vaikuttaa mitä se toinen vanhempi tekee, vaikka toimisikin omasta mielestäsi väärällä tavalla. Omia näkemyksiä ja mielipiteitä on aika törkeää alkaa nalkuttamaan toiselle, varsinkin kun harva katselisi jos omalle kohdalle tehtäisiin niin.

Vierailija
29/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää mitä naisten päässä liikkuu. Tuo asia ei ole vaikutuspiirissäsi millään tavalla, äläkä edes vaivaa päätäsi moisella. Isän vastuu ja velvollisuus huoltajana on järjestää ja ylläpitää lapselle turvallinen ympäristö. Niin kauan kuin tuo toteutuu, oli se sitten oma koti, hotelli, luonnonpuiston laavu, naisystävän asunto tai vaikkapa huvilateltta leirintäalueella, sinulla ei ole asiaan nokan koputtamista.

Tämä on totta, mutta ainakin meillä lapsi 7v ei halua enää isälle (joka toinen viikonloppu 5 vrk eli melkein viikko-viikko -systeemi), koska äidin luona on oma huone ja tutut kaverit, isän naisystävän luona joutuu nukkumaan olohuoneessa sohvalla, mukana ei ole muuta kuin tabletti ja se vaatekerta, joka sattuu olemaan mukana. Isän kotona ovat enää vain keskviikon, muuten isän naisystävällä. Sieltä on koululle 15 km, äidin luota 500m. Lapsi on ihan hädissään, mihin menee koulun jälkeen ja ylläri - tulee äidin luokse itkemään, että ei osaa mennä bussilla Miran luokse!

No tässä tapauksessa voi olla kyse jo heitteillejätöstä, jos lasta ei ole opetettu käyttämään oikeaa bussia, eikä ole edes omaa sänkyä.

Vierailija
30/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudella naisystävällä ei ole omia lapsia. Se on toinen asia, jonka takia huolettaa tämä. Hän ei ymmärrä lapsiin liittyvää vastuuta tai sitä miten outoa on esitellä lapsi heti suhteen alussa. Jos joku mies ehdottaisi minulle samaa, kieltäytyisin heti ja pitäisi asiaa hätäilynä. Tietysti tiedän, ettei mulla ole oikeutta määräillä eksää ja hänen tekemisiään, mutta se ei silti tarkoita, että tämä toiminta olisi lapsen edun mukaista.

-Ap

Vierailija
31/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudella naisystävällä ei ole omia lapsia. Se on toinen asia, jonka takia huolettaa tämä. Hän ei ymmärrä lapsiin liittyvää vastuuta tai sitä miten outoa on esitellä lapsi heti suhteen alussa. Jos joku mies ehdottaisi minulle samaa, kieltäytyisin heti ja pitäisi asiaa hätäilynä. Tietysti tiedän, ettei mulla ole oikeutta määräillä eksää ja hänen tekemisiään, mutta se ei silti tarkoita, että tämä toiminta olisi lapsen edun mukaista.

-Ap

Kannattaa olla nyt varovainen mitä puhut lapselle. Ettet vain vahingossa päästä sammakoita suusta ja ala moittimaan exää ja uutta naista. Ja olen eri mieltä kanssasi tuosta, että olet niin ehdoton, ettei toiminta ole lapsen edun mukaista. Sinä olet vain mustasukkainen ja katkera. Sitähän tämä on. Olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Mutta kyllä se siitä ajan kanssa menee parempaan suuntaan ja katkeruus väistyy. Minullakin on ollut jo uusi mies 4 vuotta. Ja esittelin muistaakseni miehen lapselle parin viikon jälkeen;)

Vierailija
32/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isä hoitaa tapaamiset asiallisesti, niin miksipäs ei. Juttele asiasta myös miehesi nyxän kanssa. Isä on kuitenkin lapsesi isä.

No todellakaan ei yhteyttä nyxään. Antakaa nyxien olla rauhassa ja hoitakaa asiat sen lastenne isän kanssa!

Samaa mieltä. Minun miehen ex muija veti minut jokaiseen vääntöön mukaan. Loppu ukon ja lapsen yökyläily minun luona kokonaan. Ukko saa hoitaa lapsensa ihan yksin.

Vierailija
33/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä mustasukkainen lapsestasi? Vai siitä, että exälläsi on uusi? Sinun tehtävä on nyt käydä omat tunteesi läpi, joita tämä tilanteesi aiheuttaa.

Vierailija
34/34 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi tähän olisi heti kiintymässä? Eiköhän se kiintymys kohdistu ensisijaisesti niihin vanhempiin, etenkin jos toista näkee harvemmin.

Itse olin isän uusi kaveri aikoinaan. Mies esitteli tyttärensä samantien olosuhteiden pakosta. Tyttö oli aivan valloittava ja kiinnyimme nopeasti. Eromme puoli vuotta myöhemmin oli rankka sekä minulle, että tytölle. Lapset voivat kiintyä nopeastikin uuteen läheiseen ihmiseen. Toki, jos suhteemme olisi kestänyt, olisi se ollut iso rikkaus kaikkien elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän