Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lapsen yöpymisestä isän uuden naisystävän luona

Vierailija
05.02.2021 |

Olen eronnut lapsen isän kanssa viime syksynä, lapsi on 6 v. Lapsi yöpyy isänsä kanssa isän naisystävän luona, jota en ole koskaan tavannut. Meneekö tämä nyt näin, että asia pitää vain hyväksyä? Voiko isä siis ihan vapaasti päättää missä lapsen kanssa viettää aikaa. Jos asia on näin, ei siinä mitään, haluan vaan tietää. Asialliset vastaukset kiitos.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi päättää.

Vierailija
2/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä hoitaa tapaamiset asiallisesti, niin miksipäs ei. Juttele asiasta myös miehesi nyxän kanssa. Isä on kuitenkin lapsesi isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
4/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös kysyä itseltäsi voiko lapsesi yöpyä luonasi mikäli sinulle ilmaantuu uusi kumppani kuvioon?

Vierailija
5/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaikuttaa mitenkään asiaan. Ellei asunto ole lapselle vaaraksi (puukkoja sojottaa lattiasta, lasin sirpaleita ympäriinsä ja verikoiria olohuoneessa). Sinun täytyy nyt hyväksyä ja luottaa lapsen isän arvostelukykyyn, että hän on valinnut vierelleen kumppanin joka on turvallinen aikuinen lapsellesi.

Vierailija
6/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti isän uusi naisystävä on innoissaan, kun miesystävä tuo lapsensa mukanaan. Kun seurustelua aloittellaan, olisi varmaankin mukavampi viettää aikaa ihan vain yhdessä uuden seurustelukumppanin kanssa ilman lapsia.

Vierailija
7/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isä hoitaa tapaamiset asiallisesti, niin miksipäs ei. Juttele asiasta myös miehesi nyxän kanssa. Isä on kuitenkin lapsesi isä.

No todellakaan ei yhteyttä nyxään. Antakaa nyxien olla rauhassa ja hoitakaa asiat sen lastenne isän kanssa!

Vierailija
8/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää mitä naisten päässä liikkuu. Tuo asia ei ole vaikutuspiirissäsi millään tavalla, äläkä edes vaivaa päätäsi moisella. Isän vastuu ja velvollisuus huoltajana on järjestää ja ylläpitää lapselle turvallinen ympäristö. Niin kauan kuin tuo toteutuu, oli se sitten oma koti, hotelli, luonnonpuiston laavu, naisystävän asunto tai vaikkapa huvilateltta leirintäalueella, sinulla ei ole asiaan nokan koputtamista.

Vierailija
9/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaikuttaa asiaan mitenkään ellei ole vaarallista lapselle.

Tarkoitukseni ei ole vittuilla tai olla ilkeä mutta miksi oletat että lapsen isän pitäisi kysyä sulta lupa? Voisiko olla että et ole toipunut erosta vielä ja ongelmana on enemmänkin se että miehellä on uusi naisystävä? Kannattaa miettiä miltä asia vaikuttaisi toisin päin. Sulla olisi uusi miesystävä ja eksä rupeaisi kiukuttelemaan että et saa lapsen kanssa tavata miestä. Oletan että ovat tapailleet jo hetken eikä tyyliin ensitreffeillä olleet..

Vierailija
10/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää, voisitko jo yrittää päästää irti exästäsi ja jatkaa omaa elämääsi. Älä edes ajattele yrittäväsi kontroloida lapsesi isää.

Vierailija
11/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ihan tajunnut sitä, että siis "lapsi yöpyy isänsä kanssa isän naisystävän luona", eli asuuko se mies siellä naisystävän luona eli avoliitossa vai käykö ne siellä kylässä?

Itse asiaan, et voi vaikuttaa asiaan vaikka kuinka se tuntuisi pahalta.

Vierailija
12/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät kylässä. Seurustelu jatkunut pari kk, lapsi esiteltiin heti alussa naiselle, tyyliin 2 vko jälkeen. Itse olen tapaillut muita, mutta ei tulisi mieleenkään esitellä lapselle ketään ennen kuin seurustelua jatkunut ainakin puoli vuotta. Senkään jälkeen en veisi lasta uuden miehen luo yöksi. Itse osaan erottaa lapsen edun omista huveista, eksä ei valitettavasti ole yhtä tahdikas.

Ap

Vierailija
13/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä lapsesta lasu koska isä vie lapsen jonkun h u o r a n luo. Selkeästi lapsi kärsii ja tulee pahoinpidellyksi siellä. Isä on myös tietysti vastuuton juoppo. Ota lapsesi ja muuta toiselle puolelle Suomea. Hae yksinhuoltajuus ja etsi parempi isä lapsellesi. Ihme porukkaa on täällä kommentoimassa. Eihän isä nyt voi viedä tosta noin vaan minne lystää.

Vierailija
14/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti isän uusi naisystävä on innoissaan, kun miesystävä tuo lapsensa mukanaan. Kun seurustelua aloittellaan, olisi varmaankin mukavampi viettää aikaa ihan vain yhdessä uuden seurustelukumppanin kanssa ilman lapsia.

Varmaankin olisi meistä kaikista kiva välillä viettää aikaa ilman lapsia, mutta ei sekään oikein kiva ole, jos iskä menee naisystävänsä luo yökylään ja jättää kuusivuotiaan yksin kotiin nukkumaan.

Vierailija
15/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se noin menee. Kumpikaan vanhempi ei voi vaatia itselleen päätäntävaltaa siitä mitä lapsi tekee toisen vanhemman luona, pitäisi olla jotain laitonta meneillään että siihen saisi sanoa mitään.

Vierailija
16/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyvät kylässä. Seurustelu jatkunut pari kk, lapsi esiteltiin heti alussa naiselle, tyyliin 2 vko jälkeen. Itse olen tapaillut muita, mutta ei tulisi mieleenkään esitellä lapselle ketään ennen kuin seurustelua jatkunut ainakin puoli vuotta. Senkään jälkeen en veisi lasta uuden miehen luo yöksi. Itse osaan erottaa lapsen edun omista huveista, eksä ei valitettavasti ole yhtä tahdikas.

Ap

Kiva parisuhteen malli lapselle siellä sun luona.

Toivottavasti siellä isän luona voi lapsi tajuta, että aikuiset voi tykätä myös toisistaan eikä niin että lapsi pelkästään on se maailman napa.

Vierailija
17/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta sä et ole kopio exästä. Kukin saa päättää ihan itse miten toimii. Jos he haluavat olla yhdessä, niin kyllä se lapsi nyt on otettava mukaan ihan yökyläilyynkin.

Vierailija
18/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole kyse mistään että lapsi on maailman napa, vaan siitä että lapsi kiintyy ihmiseen, jota edes isä ei vielä kunnolla tunne. En itse esittelisi lasta kenellekään ennen kuin tunnen sen henkilön kunnolla. Siitä tässä on kyse. Ei parin kk seurustelun jälkeen vielä edes tunne ihmistä kunnolla.

Vierailija
19/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa. Sanopa tuo sama sitten kun olet oikeasti ihastunut johonkuhun mieheen. Puoli vuotta on kyllä pitkä aika..Joten miksi moralisoit, kun et ole samassa tilanteessa exän kanssa?

Vierailija
20/34 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidan yökyläilyt silloin kun lapsi ei ole mun luona. Se on mielestäni oikein, kun erosta on vähän aikaa ja tilanne on uusi lapsellekin, olemme asuneet erillään vasta vähän aikaa. Tilanne on hämmentänyt lasta, sen takia olen huolissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän