Miehen käytöksessä toistuu sama kaava
Ensin hän huutaa ja tiuskii päivittäin. Oikein inhottavalla äänellä puhuu ja tekonauraa päälle. Sitten tulee päivä kun hän menettää hermonsa. Haukkuu läpikotaisin, pilkkaa, syyttää, lyö nyrkkiä seinään, paiskoo ovia. Tämän jälkeen tulee päivä kun mies on oikein kiltti. Roikkuu minussa kiinni, on "pahoillaan", ei puhu mitään pahaa sanaa, pysyy rauhallisena. Jotenkin vaan aistin, että se on pelkkää esitystä. Onhan se tietysti vaihtelua muihin päiviin. Aiemmin tapahtuneista ei kuitenkaan saa mainita tai suuttuu. Sitten taas kierros alkaa alusta. Tulee ilkeä käytös, räjähtäminen ja taas se rauhallinen päivä.
Olen oppinut ettei miehen kanssa voi mistään puhua. Ei hän osaa keskustella, eikä halua. Yhden erikoisen piirteen olen huomannut myös. Jos onnistun jossain tai jotain hyvää osuu minun kohdalle, niin miehen hermot kiristyy aivan silmissä. Hyvin pian hän keksii asiasta jotain negatiivista ja puhuu ainoastaan siitä. Jos yritän jotain niin hän kannustaa, mutta kun onnistun niin hän vaikuttaa pettyneeltä ja alkaa tiuskia ja keksiä jotain mikä laskee mielialaani. Miksi mies tekee tätä?
Kommentit (37)
Lopeta ymmärtäminen.
Mies käyttäytyy noin koska voi. Itse asiassa odotin, että hän petaa käytöksellään joko ryyppyreissua tai muuta katoamista, koska "täällä kotona ei stna voi elää"
Ja läheinen kestää, koska se hyvittely tuntuu kaiken sen arvoiselta. 90 prosenttia ajasta tyyppi koska kpää, mutta se 10 prosenttia on mukamas se mitä hän on oikeasti.
Kauan olette tunteneet?
Kerro nyt vielä, että hän syyttää kaikkia muita huonosta päivästään sekä exiään hulluiksi.
Saa kohdella toisia kuten haluaa, haukkua, lytätä, nauraa pilkallisesti, syyllistää mutta jos itse sorrut puolustautumaan tai antamaan takaisin niin ukko kilahtaa tai antaa kaksinverroin takaisin. Saattaa myös uhkoa, etsiä paremman naisen tms.
Aivan hirveää käytöstä.
Olen kokenut myös sinun mainitsemasi käytöksen mieheltä. Lopulta olin aivan loppuun kulutettu, ahdistunut ja vakavasti masentunut kun kaikki energia meni mieheen, tunnusteluun siitä onko tänään hyvä vai huono päivä. Olenko tänään rakas vai vihollinen?
Erosimme lopulta melko dramaattisesti ja suhde on edelleen niin pahasti jäänyt mieleeni kiusaamaan, että tarvitsen terapiaa.
Lopulta tuli myös fyysinen väkivalta, henkisen lisäksi.
Suosittelen lähtemään, älä ole yhtä utelias kuin minä. Hän ei muutu kokonaan ihanaksi, vaan saat myös aina ilkeämmäksi muuttuvan hirviön arkeesi jos jatkat.
Tsemppiä kovasti!
Toi kyllä kuulostaa niin tutulta(!), etten ihmettelisi vaikka oikeasti olisi exäni kyseessä.
-Sama kommentoija kuin viesti 3
No kerro sille miehelle, että parisuhteessa oleminen on täysin vapaaehtoista, ei ole pakko olla yhdessä kun noin raivostuttaa.
Itse sanoin noin aina kun mies käyttäytyi samalla tavalla. Meni kyllä hiljaiseksi, eikä keksinyt enää mitään sanottavaa. On nykyään ex.
Joko kestät tuota tai eroat. Oma valintasi.
Tahdon vielä kertoa siitä hänen ns. hyvästä puolestaan.
Oikeasti hän oli erittäin sosiaalinen ja kaveripiirissään pidetty. Hyvin moni nyt tiesi, että hän on kyllä omanlaisensa persoona, aika suorapuheinen ja osasi hallita pelolla mutta sitä lähinnä kunnioitettiin, valitettavasti.
Hänellä on hyvä maine urallaan, rahaa, ystäviä, kunnianhimoa ja ulkonäköä.
Auttaa ystäviään aina ja pystyy antamaan näin hyvän kuvan itsestään.
Puolustaa läheisiään ja hänen seuransa on kiinnostavaa tai sanotaanko, että jostain syystä melko koukuttavaa.
Naisensa vie eri reissuille ja huomioi monin tavoin, seksiä on päivittäin ja myös kehuja saa osakseen.
Sitten on se toinen aivan kammottava puoli.
Siitä ei koskaan tiedä ja on hyvin ristiriitaista käytöstä. Ahdistavaa ja pelottavaa.
Aivan kuin joku toinen persoona olisi hänessä..
Se oli kyllä hämmentävää ja lopulta aloin epäilemään itseäni, syyttämään ja häpeämään, vaipumaan kuoreeni.
Siitä sai vain lisäboostia arvosteluun koska olen niin outo eikä hän ainakaan halua katsoa naista joka on naama väärinpäin.
Huh..
Näitä riittää.
Pelasta itsesi, jos kuulostaa samankaltaiselta.
-Edelleen, viesti 3 kirjoittaja.
Turha valittaa, jos suostuu olemaan lammas.
Kyllä Suomessa pärjää taloudellisesti, ei kuole nälkään, vaikka eroaisikin.
AP, sinun täytyy itse tehdä valinta...
Syy miehen käytökselle voisi olla vaikkapa tunteidenhallinnan ongelmat (aggressio), kielteinen minäkuva, huono itsetunto ja epäkypsyys. Syyllä ei sinällään kai väliä, sinä voit huonosti hänen kanssaan, hän ei tule tuosta paranemaan ilman massiivista muutosta ja halua muuttua, tähän menee aivan varmasti vuosikymmeniä tai koko loppuelämä. Älä hukkaa omaa elämääni toisen ongelmien ja huonojen valintojen vuoksi. Et pysty niitä selvittämään ja mikä tärkeintä, se ei ole sinun tehtäväsi. Jäämällä mahdollistat tuota toksista käytöstä. Se ei tule palkitsemaan koskaan. Oma kokemus asiasta mullakin.
Oma moka. Mitäs oot sen kanssa, toope.
Kuulostaa, että mies tuossa toistaa jotakin lapsuudessa oppimaansa kiukuttelumallia ja kaipaa, että turvallinen aikuinen vetää rajat, että NYT RIITTÄÄ.
Haluatko katsella tuollaista lapsellista touhua? Pistät kovan kovaa vastaan ja teet selväksi, että tuo käytös loppuu tai sinä lähdet. Ja näin sanoessasi sinun on oikeasti oltava valmis lähtemään, koko suhteesta tai vaikka muuttamaan erilleen.
Vierailija kirjoitti:
Oma moka. Mitäs oot sen kanssa, toope.
Aina tulee kuvioon seuraava syyllinen. Suhteen alussa se on ex ja jatkossa sinä itse joka olet aivan yhtä hullu kuin ex.
Jos joskus tuntuu siltä, että haluat lähteä turvakotiin, niin mene. Sinne otetaan ihmisiä sisään vähemmästäkin.
Väkivallan kehä. Noin se menee niin fyysisessä kuin henkisessä väkivallassa. Kyllä hän voi olla ihan oikeasti pahoillaan, mutta ei mahda mitään, kun paine kattilassa nousee. Ja poksahtaa. Ja mikäs siinä on olla leppoisana, kun paine on purkautunut.
Mieheni käyttäytyy samoin kun juo, eli joka päivä meillä menossa tuo sama kierre. Lisäksi hän koittaa usein provosoida minua saadakseen riidan aikaan.
Olen ratkaissut asian sillä etten puhu hänelle jos hän juo, hän ei voi suutua minulle eikä ärsyttää minua.
Meillä on nykyään hyvin hiljaista. Mies tulee kotiin, koittaa vähän aikaa puhua ja huomattuaan sen turhaksi on omissa oloissaan ja minä saan tehdä lasten kanssa rauhassa meidän juttuja.
Niille jotka kysyy miksi en häntä jätä, vastaus on se jotata itsekin halveksun, lapsen takia.
Hän on aivan ihanassa päiväkodissa jonka aukioloajat ei sovi työhöni.
Mies lähtee kyllä heti kun saan uuden työn tai ensi vuonna kun lapsi menee eskariin ja tarha vaihtuu muutenkin.
Näin kilttinä ja kunnollisena miehenä taas tiedustelen, että mistä te näitä miehiä oikein löydätte?
Ja onko noita muita päiviä 95 % teidän elämästä? Kuuntelet 10 päivää nousevaa kiukkua, räjähdys ja sitten hän on että anteeks anteeks sen yhden päivän. Kuka helvetti tuollaista jaksaa katsella...?
Kun havaitset tuon alkavan, sano että nyt lopetat tuon kakaramaisen käytöksen tai tämä parisuhde loppuu nyt tähän. Jos ei usko, niin kamat kassiin ja lähde hotelliin, kaverille, vanhemmille ja ala katsella toista kämppää. Toivottavasti kuviossa ei ole lapsia. Mutta jos on, ota ne mukaasi.
Jätä se. Ei tuollaiset muutu. Kuulostaa ihan mielenterveysongelmaiselta. Ei normaali ihminen noin käyttäydy, mutta psykopaateissa on.....
eikö pamauta nyrkillä pöytään? siis pöytään???
Eihän toi lopu ikinä toi käytösmalli vaan pahenee ajan myötä niin ettei niitä hyviä hetkiä lopulta enää edes ole. On vaan se ikuisesti tyytymätön raivoava hirviö, jota yrität olla ärsyttämättä ja kävelet pitkin seiniä. Sitten hän onkin sitä mieltä, että KAIKKI syy hänen pahoinvointiinsa on sinusssa ja vaihtaa kumppania lennossa ja sinä olet se hullu ex. Totta että tuossa vaiheessa oletkin jo aivan sekaisin päästäsi kaikesta kaltoinkohtelusta ja hyväksikäytöstä etkä enää tunnista itseäsi samaksi persoonaksi joka olit ennen suhdetta. Tämän kun on kerran nähnyt ja kokenut niin toista kertaa ei ehkä mene samaan jekkuun. Se alku näiden pers. häiriöisten kanssa on vaan koukuttavan ihanaa ja seksi mahtavaa, kun osaavat pedata itelleen sen kodin missä sitten hallita pelolla. Ja tuhota sinut siinä prosessissa. Sehän se tarkoitus on alunperinkin.
Hänellä on narsistisia piirteitä, osaa tarvittaessa manipuloida, heikko itsetunto, kadehtii menestystäsi, epävakaa luonne. Ei kannata ainakaan jatkaa tuollaisen kanssa.
Minulla on sinulle vain yksi kysymys.
Miksi olet hänen kanssaan?