Mikä on sinun sloganisi? Läpi elämäsi kulkeva ajatus tai sananlasku tai sanonta?
Itselläni on:
"Aika parantaa".
Sopii niin moniin tilanteisiin mun elämässä.
Kommentit (1007)
Jos joku puhuu sinusta vääristellysti siten, ettet enää tunnista tarinasta itseäsi, henkilö itse asiassa puhuu itsestään.
Sydämen kyllyydestä suu puhuu
Mottoni:
Kaiken voi korvata. Paitsi elämän.
-Elä tätä päivää
-Uneksi huomisesta
-Opi eilisestä
Mieheni kertoi kuulleensa jutun vammaisesta pojasta, jota oli ensimmäistä kertaan viety yksin taksilla johonkin päivätoimintaan. Tämä poika oli siellä takapenkillä itseään lohdutellut, että: "Ei me peljätä, kyllä me pärjätään.."
Aika ihana ja sopii moneen kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
”En osaa” on laiskan tekosyy.
Taidankin mennä tästä leikkaussaliin heilumaan saksien kanssa, vaikka minulla ei ole mitään alan koulitusta. Olenhan kuitenkin aikaansaava ja energinen ihminen, se riittää!
Asiat järjestyy, jos ei parhain päin niin jotenkin!
Vie mennessäs, kuse ollessas, tuo puita tullessas.
Parempi laiha sopu, kuin lihava riita.
Viisas aina vaikenee.
Pakko ei oo kuin paskalle, eikä sinnekkään, jos ei tahdo.
Mitä rumempi reppu, sitä paremmat eväät.
"Eteenpäin kuin mummo lumessa"
Tämä on tänä talvena toteutunut konkreettisesti 😁☺️😂
Älykäs selviää siitä, mihin viisas ei joudu.
Isävainaalla oli monta hyvää mitkä ovat jääneet omaankin elämään.
"Käärinliinassa ei ole taskuja", kai vanhempi versio YOLO:sta. Täältä ei saa mitään mukaan joten parempi elää nauttien hetkessä.
"Elämä on valintojen jana". Sitähän se on. Joka päivä on vapaus valita. Kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä ei tapa, se vahvistaa.
Pätee ihan kaikkeen.
ei oikee mihinkään päde..on monia tauteja jotka heikentää ja tulee pitkäaikaisia jälkitauteja...myös mielenterveyden järkkyminen voi heikentää elämänlaatua totaalisesti jne
Vierailija kirjoitti:
Asiat järjestyy, jos ei parhain päin niin jotenkin!
Onko varsinaisesti asioiden "järjestymistä", jos kuolee vaikkapa terminaalisyöpään? Toki kaipa kärsimyksen loppumisen voi ajatella positiivisen kautta asioiden eräänlaisena järjestymisenä. Silti ajattelisin, että osuvampaa olisi sanoa vaikkapa "asioita tapahtuu, jos ei niin kuin itse haluaa niin jollain muulla tavalla".
Jeesus pelastaa. Turvani ja kallioni.
Jätä tila jälkeesi paremmassa kunnossa, mitä oli sen saadessasi.
Reikä kuin reikä kelpaa tosipaikan tullen!
Eteenpäin, sano mummo lumessa.
Antakaa, niin teille annetaan.
Rakasta Jumalaa kaikesta sielustasi, mielestäsi ja sydämestäsi
ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Paha ei ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista. On hyvää rinnassa jokaisen, vaikk esille aina ei loista. Kas, hymy jo puoli on hyvettä, ja itkeä ei voi ilkeä. Miss ihmiset tuntevat tuntehin, liki liikkuvi Jumalakin
Myös tämä Lauri Viidan runo on aika osuva:
Mutta, muisti muurahainen
maalajit luettuansa,
ei elämä ennen lopu,
kuin on kuolema koettu!
nosti viikset, nousi itse,
astui pitkän pilven alle
etsimään mätäseväitä.
Uunilintu, unilintu
puupilliä viritti.
(Huomautus tuohon Viidan runoon; voitte tarkastaa vaikka wikistä, mitä ne uunilinnut syö...)
Kannat vastuun päätöksistäsi, joten päätä viisaasti ja seiso sen takana.