Mikä on sinun sloganisi? Läpi elämäsi kulkeva ajatus tai sananlasku tai sanonta?
Itselläni on:
"Aika parantaa".
Sopii niin moniin tilanteisiin mun elämässä.
Kommentit (1007)
Tärkeää on ainoastaan puutarhan hoito eikä sekään ole kovin tärkeää.
Ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun olen töissä.
Olen ollut vain kerran elämäni aikana töissä. Nautin elämäntapatyöttömyydestä. Palkanlaskijan työ oli yhtä h e l v e t t i ä.
Never again.
Vierailija kirjoitti:
Eteenpäin, sano mummo lumessa.
Antakaa, niin teille annetaan.
Rakasta Jumalaa kaikesta sielustasi, mielestäsi ja sydämestäsi
ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Paha ei ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista. On hyvää rinnassa jokaisen, vaikk esille aina ei loista. Kas, hymy jo puoli on hyvettä, ja itkeä ei voi ilkeä. Miss ihmiset tuntevat tuntehin, liki liikkuvi Jumalakin
Myös tämä Lauri Viidan runo on aika osuva:
Mutta, muisti muurahainen
maalajit luettuansa,
ei elämä ennen lopu,
kuin on kuolema koettu!
nosti viikset, nousi itse,
astui pitkän pilven alle
etsimään mätäseväitä.
Uunilintu, unilintu
puupilliä viritti.
(Huomautus tuohon Viidan runoon; voitte tarkastaa vaikka wikistä, mitä ne uunilinnut syö...)
Meinasin jo tykätä, mut tuo "Paha ei oo kenkään..." ei pidä paikkaansa. Me jokainen ollaan pahoja, sydän perusolemukseltaan itsekäs ja ylpeä. Siksi Jeesus!
Isä sanoo aina "Better to have it and not need it, than need it and not have it". Oon ruvennut itsekin hokemaan! Siksi kannan aina laukussa kaikkea helvetin turhaa ja painavaa, mutta toisaalta olempahan ainoa mun kavereista keneltä löytyy lainata kuivashampoota, tamponia, hiusharjaa tai laastaria, tai joka pystyy lähtemään spontaanisti ulkomaille käymättä kotoina ja silti olla vaihtoalushousut ja hammasharja messissä.
Elämässä tulee joskus tehtyä isojakin virheitä, mutta ei niillä kannata jouluansa pilata.
Läheiseni sanoi näin, kun oli tyrinyt todella pahasti juuri ennen joulua. Odotin ankaraa arvostelua, mutta sain yllättäen vain nuo kannustavat sanat. Niitä usein lämmöllä muistelen.
Ne piirtää, kenellä on liituu...
Mikään muu kuin kuolema, ei ole loputonta.
Eli kaikessa mitä ihmiselle itselleen tapahtuu, voi selvitä,
Voi aina nousta tuhkasta kuin Feniks lintu ja aloittaa alusta.
"Heikot sortuu elontiellä, jätkä sen kun porskuttaa."
Päivä kerrallansa,kyllä huominen itsensä hoitaa.
Mitään suurta elämänohjetta ei itsellä ole. Kuitenkin kun itse pärjää ihan ok, niin en ole nähnyt huonoksi jeesata vähän muitakin ja noin olen tehnytkin. Olen lainnannut rahaa sen verta mikä ei omaa taloutta kaada jos en saa noita pois. Todennäköisesti en saa noita kaikkia pois, mutta eipä tuolla väliä. Omat vanhemmat kuoppasin jo 2-kymppisenä enkä oikeastaan koskaan saanut sieltä suunnasta mitään apua edes tuolloin. Kai näkivät, että pärjään kyllä. Vanhempi veljes sen sijaan sai kyllä apua kouluaikana kun oli vähän eri alalla. Itse olin töissä kaikki vapaat ja koitin tehdä rahaa sen minkä pystyin.
Olen kyllä pärjännyt tuonkin jälkeen ja lähinnä nykyään mietin kuinka kauan vielä jatkan ennenkuin nostan kytkintä ja lähden johonkin lämpimään pois täältä lumesta ja sohjosta. Kokeilin naimisissaoloa ja tehtiin muutama muksukin. Vaimo ei maksanut mitään koskaan ja itse hoidin talot sun muut kulut. Sittemmin tuli ero alta 4-kymppisenä ja itsellä kuitenkin alkaa olla puskuria sen verta, että kohta kuittaan itseni työelämästä pois. Joku Kreikka/Espanja/Italia houkuttaa kovin. Muksut saisi olla lomat lämpimässä, mutta ex-vaimoa en enää elätä. En todellakaan aio olla töissä 7-kymppiseksi asti ja kituuttaa rännän seassa.
Kaikki on satunnaista, joten missään ei ole järkeä.
Minun motto, jonka olen opettanut tyttärellekin: "mitä merkitystä tällä on 5 vuoden päästä..?"
Olen itse herkkä ja panikoiva, tällä olen saanut suhteellisuuden takaisin elämään. Joskus joku psykologi tämän mainitsi, jostain lehdestä luin. Aika harvoin joutuu sanomaan, että asialla olisi jotain merkitystä 5 vuoden päästä. Jos on, niin sitten on sen arvoinen, että viitsii panikoida.
Pitää aina muistuttaa itseään, että 99% ihmisistä on tyhmiä. Tai tyhmiä ja ilkeitä tai tyhmiä ja itsekkäitä. Sitten taas jaksaa ymmärtää, miksi ihmiset käyttäytyvät kuten käyttäytyvät. Jos pitäisi aina ajatella, mikä henkilön käytöksen takana on, niin muuta ei ehtisi miettiäkään.
Ja mottona ehkä, "se voittaa, kenellä on parhaat hermot".
Kuolo korjaa, minä en
Ei terve mies työtä kaipaa
Emme rakastu sukupuoleen vaan idioottiin
Raha on tarkoitettu käytettäväksi.