Mikä on sinun sloganisi? Läpi elämäsi kulkeva ajatus tai sananlasku tai sanonta?
Itselläni on:
"Aika parantaa".
Sopii niin moniin tilanteisiin mun elämässä.
Kommentit (1007)
Tämäkin menee ohi (this too shall pass).
Saan siitä lohtua sydänsuruissa, synkinkään ahdistus ei kestä ikuisesti. Toisaalta se ohjaa huomaamaan elämän ohikiitävät upeat hetket ja nauttimaan niistä täysillä - koska nekin menevät ohi.
Onko vähän synkemmänpuoleisia nämä suomalaisten motot, mutta toisaalta hyvin eteenpäin katsovia? Itse kyllä koen olevani nimenomaan "ilo pintaan vaikka sydän märkänis" - tyyppinen hopeareunusten löytäjä (siinäkin olis yks hyvä motto). This too shall pass on minusta ehdottomasti hyvin toiveikas ajatus, vaikka sisältää myös ajatuksen elämän väliaikaisuudesta.
"Kaikki mistä on maksettu syödään/juodaan/käytetään loppuun"
"Ilmainen on hintansa arvoinen" eli kaikki mikä ilmaiseksi irti lähtee, lähtee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Saan siitä lohtua sydänsuruissa, synkinkään ahdistus ei kestä ikuisesti. Toisaalta se ohjaa huomaamaan elämän ohikiitävät upeat hetket ja nauttimaan niistä täysillä - koska nekin menevät ohi. .
Tämä oli hyvä ajatus! Lämmittää juuri nyt mieltä.
Iloitaan tänään, koska huomenna asiat on vielä huonommin.
Monty Pythonilta lainattu: Seuraavaksi jotakin aivan muuta
Elämä jakaa kortit ja me pelataan.
Elämä, hauska juttu joka sattui matkalla kalmistoon.
Elämä on kuin golfpallo: ensin saa monta iskua ja lopulta päätyy kuoppaan.
Ja vähän toiveikkaampi tuo ylempänä jo mainittu This too shall pass.
Aika monilla on motto "kaikki otetaan mikä saadaan". Itselläni se on kääntynyt tällaiseksi : "mitään ei oteta mitä ei tarvita".
Vierailija kirjoitti:
Saan siitä lohtua sydänsuruissa, synkinkään ahdistus ei kestä ikuisesti. Toisaalta se ohjaa huomaamaan elämän ohikiitävät upeat hetket ja nauttimaan niistä täysillä - koska nekin menevät ohi.
Onko vähän synkemmänpuoleisia nämä suomalaisten motot, mutta toisaalta hyvin eteenpäin katsovia? Itse kyllä koen olevani nimenomaan "ilo pintaan vaikka sydän märkänis" - tyyppinen hopeareunusten löytäjä (siinäkin olis yks hyvä motto). This too shall pass on minusta ehdottomasti hyvin toiveikas ajatus, vaikka sisältää myös ajatuksen elämän väliaikaisuudesta.
Tämä on minunkin mottoni. Tosin tämän ajatuksen opettelu on ollut vaikeaa, sillä minulla on tapana jäädä vellomaan etenkin huonoihin asioihin. Vasta vähän vanhempana olen tajunnut ihan tietoisesti rauhoitella itseäni juuri tällä This too shall pass -sanonnalla. Välillä hoen sitä ihan mantramaisesti, sillä siinä on kaunis sointi ja se aidosti rauhoittaa ja maadoittaa, jos tunnemyrsky meinaa viedä mukanaan.
Minä en osaa mieltää sitä positiivisia asioita kuvaamaan. Minulle sen idea on nimenomaan tyynnyttää vaikeuksissa. Aiemmin suunnittelin tatuoivani sen ihooni, mutta nyt se on jo niin juurtunut mieleeni, etten tarvitse enää muistutusta.
Hymyile, huomenna kaikki on huonommin.
Mun motto on: Niin metsä vastaa, kun sinne huutaa.
Päivä vain ja hetki kerrallansa.
Niin kauan kuin taivaalta ei tipu pommeja asiat tuppaavat jarjestymaan. (Kokemusta on).
Tällä hetkellä toivon todella, että "Aika parantaa." On nimittäin huonosti asiat, jos en siihen jaksa nyt uskoa.