Ulkona on kylmempää kuin missä olen eläissäni ollut
Kiva olla kalliilla vuokramökillä ja ulkona on niin kylmää että tupakasta ei tule edes savua, Suomi viina jäätyi terassilla pulloon ja pullossa on nyt halkeama. Lisäksi joltain on karannut poroja, jotka möyrivät mökin takapihalla umpihangessa eikä ne lähde vaikka harjan varrella huitoo ja kolistelee terassin kaidetta. Mihin noista vois ilmoittaa?
Toivottavasti lämpenis tai muuten iskee korona höperyyden tilalle mökkihöperyys. Kolmeksi viikoksi vuokrasin mökin etätöiden tekoa varten, mutta en toivonut -30° pakkasta.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen siis olet?
Poski palaa?
Ei ne porot ole karanneet mistään.... 😅
🇺🇦🇮🇱
Tuosta voi ottaa opiksi. Ikinä ei hirmupakkasilla pidä mennä ulos ellei ole aivan pakko.
Ei tää ole mikään kova kylmyys vielä 35-40 astetta alkaa olla niin että putket jäätyy ja niinku sanotaan kusi kaarelle.Älkää valittako pientä viileyttä.Tän ihanampaa ei voi olla.Monet saunoo ja pyörii lumessa ,uimassa avannossa.Porot etsii ruokaa eli jäkälää joten voit kaivaa maata esiin tai antaa ruohoa
Eikö nyt juuri näy yöllä taivaalla suuret revontulet ???? !!!!!
Hahhahaa, siinäs sai rööki-viina-ämmä köniinsä pakkaselta!
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen siis olet?
27v, miten niin?
Voi sinua. Minä muori ( 57v), muistan, kuinka 1980- luvulla täällä Vantaalla oli - 40 astetta pakkasta. Huopatossut jalassa kuljettiin.
Kaffepulla kirjoitti:
Miten niin? Aitauksessa oli tuossa lähellä poroja kun tänne tiistaina ajoin. Kyllähän tuollainen sarvipää puskeutuu sellaisesta heppoisesta rautalanka aidasta helpostikin läpi.
-AP-
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua. Minä muori ( 57v), muistan, kuinka 1980- luvulla täällä Vantaalla oli - 40 astetta pakkasta. Huopatossut jalassa kuljettiin.
No minä en ole yli -25 pakkasessa ollut, ellei yhtä kokeilua Haikon kartanon superkylmä huoneessa lasketa. Siellä oli muistaakseni -110. Ja ei liene oma vikani ettei kovaa pakkasta ole eteläisessä Suomessa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Oikein ennenvanhaan kuljettiin kouluun hiihtämällä kesät ja talvet. Aina oli vähintään 30 astetta pakkasta ja vastatuuli. Isät hakkasi vyöllä ja rehtori kepillä. Sunnuntaisin käytiin kuuntelemassa saarna ja pappi hakkasi jäisellä ristillä.
Tsiisus. Ajele varovasti, kyllä niistä poroista suurin osa on yleensä irrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Miten niin? Aitauksessa oli tuossa lähellä poroja kun tänne tiistaina ajoin. Kyllähän tuollainen sarvipää puskeutuu sellaisesta heppoisesta rautalanka aidasta helpostikin läpi.
-AP-
Mitä ihmettä? Etkö ymmärrä että Suomessa on poroja ihan luononvaraisena?eivät siis ole mistään karanneet
-66 talvella oli kahtena aamuna -42 astetta ja eiku moottoripyörän päälle ja töihin. olo oli vielä kahvitunnillakin hiukan jäykkä.
Nauratti tuo "tupakasta ei tule savua"
Miten tämä on mahdollista?
Minkä ikäinen siis olet?