Miks vouhotetaan koronarokotteesta kun se EI SUOJAA taudilta?
Hyvä toki et suojaa vakavalta muodolta, mutta silti sen taudin voi saada ja näin tartuttaa eteenpäin.
Kommentit (33)
"Tuo "jossain määrin" on melkoista vähättelyä."
Parempi on lukea asia itse. Uusisuomi lehdessä oli juttu: "Uusi tutkimus: Astra Zenecan rokote vähentää myös tartuntoja – Rokotetuilta löytyi 67 % vähemmän virusta"
Korjataan, venäläinen Sputnik-rokote suojaa, kun virus ei pääse soluun. Tätä rokotetta ei saa suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko Sputnikissakin mikrosiru?
Tottakai!
Ihanaa, ihanaa! Rokotteet esiin jo! Kyllä, olen itsekäs paskiainen ja haluan suojata ensisijaisesti itseäni ja PÄÄSTÄ MATKUSTAMAAN! Tosin luotan myös siihen, että rokote suojaa muitakin.
Rokotevastaiset ja maskista kieltäytyjät vihaavat tiedettä. Ei mulla muuta, moro.
Itse diabeetikkona sairastaisin mieluummin lievän version kuin mahdollisen rajun taudin mahdollisine vakavina jälkitauteineen. Samaa toivon riskiryhmäläisäidilleni.
Samasta syystä otamme influenssa- ja pneumokokkirokotteen joka vuosi.
Israelissa on rokotettu eniten ihmisiä ja siellä tilastoissa näkyy tartuntojen määrän tippuneen. Mutta se on varmaan sattumaa, ei se rokote mitään auta.
"Ei ole näyttöä, että suojaa." =/= "Ei suojaa."
Dataa ja näyttöä kertyy pikkuhiljaa.
Esim. Israel muutama päivä sitten julkisti tiedon, että seurantatutkimuksessa 163000:sta rokotetusta 31 sai koronan, 163000:sta rokottamattomasta 6500. Aikamoinen ero, vaikka seuranta-aika oli toki hyvin lyhyt.
Pfizer estää 95% oireellisista tartunnoista, se on minusta aika hyvin. Vaikutusta tartuttavuuteen tutkitaan vielä mutta Israelista tihkuu jo ennakkotietoja siitä että myös se vähenisi huomattavasti.
Eli AP:n väitteet ovat jo lähtökohtaisesti puutaheinää.
"Eli AP:n väitteet ovat jo lähtökohtaisesti puutaheinää."
Kun kuuntelee ihmisten näkemyksiä ja lukee keskusteluja, niin saa sellaisen kuvan että vähiten asioista tietäviä ovat lääkärit, tutkijat ja muut asiantuntijat. Ihmiset haluavat uskoa mielipiteitä ja netissä leviävä tarinoita. Koulutettuja ihmisiä ei arvosteta eikä niihin uskota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koron8a taantuu pieneksi flunssaksi rokotteiden jälkeen, niin se ei ole iso ongelma. Rajoitteet voidaan purkaa kun terveydenhuolto ei kuormitu. On siitä myös tutkimuksia että Astrazenecan rokote myös ehkäisee tarttumista jossain määrin ja rokotetuilla on vähemmän virusta.
Tuo "jossain määrin" on melkoista vähättelyä.
T. thl
Koska se ei enää voi tappaa, niin siitä tulee sama asia kuin flunssasta ja rajoituksille ei ole enää tarvetta.