LIDL valehtelee törkeästi
Lidl valehtelee olevansa halvin. Kuitenkin on jättänyt tahallaan ostoskassien vertailusta pois Prismat ja Citymarketit. Törkeää huijaamista.
Kommentit (130)
Itse käyn vuoroviikoin Lidlissä ja Prismassa(käyn kaupassa kerran viikkoon). Prismasta tuntuu paremmin saavan mitä haluaa, mutta on Lidlissä osa tuotteista selkeästi halvempia. Yleensä vähän erikoisemmat.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn vuoroviikoin Lidlissä ja Prismassa(käyn kaupassa kerran viikkoon). Prismasta tuntuu paremmin saavan mitä haluaa, mutta on Lidlissä osa tuotteista selkeästi halvempia. Yleensä vähän erikoisemmat.
Itse olen huomannut, että Prismassa ja lidlissä hinnat ovat aika samassa suunnassa. Kävin ennen aina lidlissä, mutta nykyään harvoin.
Lidl pettää kuluttajia kun jättää markkinoiden halvimman eli Prisman ja CM pois vertailusta.
Vierailija kirjoitti:
og lidl g kirjoitti:
Jep jep. Lidl on aina ollut halvempi ja tulee olemaan halvempi. Minä en tule koskaan maksamaan lesta tai hyvä veli lisää S ja K kaupoissa. Kohta menossa ostamaan kananrintaa 5,99€ kilo lidlistä!!! Kunnon rintaa eikä mitään vesipumpattua!
LIDL on syrjäytyneiden, maahantuuttaajien ja kelaelättien kauppa.
Päinvastoin. Kela Goldilla voi ostaa sitä kalliimpaa kauppiaalta.
Itse rahansa tienaavat miettivät mihin rahat kannattaa laittaa. Ei ole pahemmin sossunkuponkeja Lidlillä näkynyt.
Lidl:in tultua Suomeen S ja K ketjujen on ollut pakko kohtuullistaa hintoja, mikä on kuluttajan näkökulmasta vain hyvä asia. Muutenkin voisi olla enemmän tarjontaa ja kilpailua ruokakaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vauvalaiset haluavat että Suomi köyhtyy ja Saksa rikastuu meidän kustannuksella
Isänmaallisuus tai Suomen etu ei ole vauvalaisille tärkeää .
Haluaisin kyllä nähdä ihan faktatietoa näistä väitteistä, että Lidl ei maksa veroja Suomeen. Samat alvit näkyy tuotteissa olevan ja varmasti työntekijöiden palkoista maksetaan verot sekä maksut. Suomalaiset kuljetusfirmat näkyvät ainakin täälläpäin logistiikkaakin hoitavan.
Ja kenen syytä se on, että tilanne Suomessa on ollut tämä, että kaksi ketjua ovat keskenään määrittäneet hinnat ja ihmiset siihen kyllästyneet?
Vierailija kirjoitti:
Minä toivon että Suomen valtiolla riittää rahaa ilmaiseen koulutukseen ja terveydenhoitoon
Siksi ostan suomalaisesta kaupasta . Joka maksaa kaikki veronsa Suomeen ja jonka kaikki voitot jäävät Suomeen.
Et sitten varmaan myöskään koskaan tilaa mitään netissä ulkomailta etkä osta esim. Intersporista, Gigantista tms. ulkomaalaisesta ketjumyymälästä?
Vierailija kirjoitti:
Lidl:in tultua Suomeen S ja vieläkin edullisempia K ketjujen on ollut pakko kohtuullistaa hintoja, mikä on kuluttajan näkökulmasta vain hyvä asia. Muutenkin voisi olla enemmän tarjontaa ja kilpailua ruokakaupoissa.
Niin. Halpakilpailulla ja halpamaiden tuotteilla Suomesta tapettiin tekstiili ja vaateteollisuuskin ja kaikki sen alan työpaikat.
Ja monen muun alan työpaikat. Eipä löydy mistään enää suomalaista kangasta jaan tai vaatteita
Elintarviketeollisuuden työpaikkoja vielä Suomessa on. Mutta moni teistä ostaa niitä
Lidlin niiiiin ihanan halpamaisia ja edullisia saksalaisiaa tuotteita ja Arlan maitotuotteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toivon että Suomen valtiolla riittää rahaa ilmaiseen koulutukseen ja terveydenhoitoon
Siksi ostan suomalaisesta kaupasta . Joka maksaa kaikki veronsa Suomeen ja jonka kaikki voitot jäävät Suomeen.Et sitten varmaan myöskään koskaan tilaa mitään netissä ulkomailta etkä osta esim. Intersporista, Gigantista tms. ulkomaalaisesta ketjumyymälästä?
Jep. Outoa että meillä ei ole enempää näitä ulkomaisia ketjuja ja että jotkut ketjut jopa lähtee pois Suomesta, jos täällä voi tehdä bisnestä maksamatta veroja.
Arlakin on ruotsalaisten omistama. Ja sekin valehtelee ja pettää kuluttajia mainoksissaan kauramaidosta
Lidl on tappanut paikallisten omistamia ruokakauppoja jo 29 maassa .
Ja saksalaisen ahneen kauppiaan taskut täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl:in tultua Suomeen S ja vieläkin edullisempia K ketjujen on ollut pakko kohtuullistaa hintoja, mikä on kuluttajan näkökulmasta vain hyvä asia. Muutenkin voisi olla enemmän tarjontaa ja kilpailua ruokakaupoissa.
Niin. Halpakilpailulla ja halpamaiden tuotteilla Suomesta tapettiin tekstiili ja vaateteollisuuskin ja kaikki sen alan työpaikat.
Ja monen muun alan työpaikat. Eipä löydy mistään enää suomalaista kangasta jaan tai vaatteita
Elintarviketeollisuuden työpaikkoja vielä Suomessa on. Mutta moni teistä ostaa niitä
Lidlin niiiiin ihanan halpamaisia ja edullisia saksalaisiaa tuotteita ja Arlan maitotuotteita
Höpöhöpö. Ei ole suomalaisen kuluttajan vika, että firmat ovat päättäneet viedä tuotantonsa Aasiaan ja kehitysmaihin. Onhan meillä yhä Iittalat, Marimekot ja Balmuirit, mutta valmistetaanko niitä täällä Suomessa? Suomesta on myös lopetettu menestyviä ja voittoja tehneitä yrityksiä ja toimipisteitä, kun niitä on myyty ulkomaisille sijoitusyhtiöille, jotka eivät ole halunneet pitää tuotantoa Suomessa.
Ilmeisesti et ole käynyt Lidl:issä pitkään aikaan, tai muutoin tietäisit, että siellä on nykyään laaja valikoima kotimaisia tuotteita. Maitoa, marjoja, leipää, kaurapuuroa, vihanneksia yms.
Sitä ihmettelen, että miten sieltä kanasta löytyy jatkuvasti salmonellaa. Eikö kalatuotteissakin ollut ongelmia?
Mikseivät pidä tuotantoketjuja kunnossa? Joutuvat vetämään kaikki pois myynnistä, jos yhden tilan kanan lihasta löytyy..
Luulisi olevan järkevämpää, ettei osteta tiloilta, joilla on häikkää tuotannon suhteen, kuin että kuhan halvalla saa, niin ostetaan mistä vaan..
Ja Kesko huijaa olevansa vastuullisin?
https://eetti.fi/2021/01/28/kesko-maailman-vastuullisin-ruokakauppa/?fb…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
og lidl g kirjoitti:
Jep jep. Lidl on aina ollut halvempi ja tulee olemaan halvempi. Minä en tule koskaan maksamaan lesta tai hyvä veli lisää S ja K kaupoissa. Kohta menossa ostamaan kananrintaa 5,99€ kilo lidlistä!!! Kunnon rintaa eikä mitään vesipumpattua!
LIDL on syrjäytyneiden, maahantuuttaajien ja kelaelättien kauppa.
Juu ja minun, hyvätuloisen, maailmaa nähneen korkeakoulutetun.
Ainut toiveeni olisi, että myös Aldi laajentaisi Suomeen jolloin alkaisi ihan oikea kilpailu.
Myös minun, maailmaa nähneen Kela-elätin 🤪👌
Vierailija kirjoitti:
Prisma ja sittari hyökkää tänne. Pellet.
Faijas oli pelle
S ryhmä ja K kauppa ovat suomalaisia. Vain sillä on merkitystä minulle.
Minua harmittaa sekin että suomalainen vaatekauppa Seppälä meni konkurssiin kun lapsityövoimaa Intiassa ym käyttävät ruotsalaiset halpamaiset ketjut kuten H M valtasivat jokaisen maan. Halpamaiden ketju Ikea on ärsyttävä myös.
Mutta onneksi on Tokmanni. Anttila ja Kodin Anttila, ne se Ikea taisi tappaa. Ja muut kotimaiset huonekalukaupat
Vierailija kirjoitti:
S ryhmä ja K kauppa ovat suomalaisia. Vain sillä on merkitystä minulle.
Minua harmittaa sekin että suomalainen vaatekauppa Seppälä meni konkurssiin kun lapsityövoimaa Intiassa ym käyttävät ruotsalaiset halpamaiset ketjut kuten H M valtasivat jokaisen maan. Halpamaiden ketju Ikea on ärsyttävä myös.
Mutta onneksi on Tokmanni. Anttila ja Kodin Anttila, ne se Ikea taisi tappaa. Ja muut kotimaiset huonekalukaupat
Ja Tokmanni tuotteet ovatkin hyvin pitkälti Kiinan krääsää. Vai luulitko, että ne on kaikki Suomessa valmistettu?
Toisekseen Ikealla on Suomessa kourallinen tavarataloja. Täällä on paljon enemmän Maskuja, Vepsäläisiä, Jyskejä, Askoja, Iskuja ja pieniä sisustusliikkeitä. On myös jopa kokonaan kotimaisia sohva- ja huonekaluvalmistajia. Joten ei ole Ikea ainut mikä on jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että miten sieltä kanasta löytyy jatkuvasti salmonellaa. Eikö kalatuotteissakin ollut ongelmia?
Mikseivät pidä tuotantoketjuja kunnossa? Joutuvat vetämään kaikki pois myynnistä, jos yhden tilan kanan lihasta löytyy..
Luulisi olevan järkevämpää, ettei osteta tiloilta, joilla on häikkää tuotannon suhteen, kuin että kuhan halvalla saa, niin ostetaan mistä vaan..
Eikös vasta K ryhmälläkin ollut ongelmaa salmonellan kanssa? Kieku, Pirkka ja Kotimaista munia vedettiin ainakin pois markkinoilta alkuvuodesta salmonellariskin takia.
Oikeasti on pelkästään hyvä asia, että laatua valvotaan ja vedetään tuotteita takaisin, jos ongelmia ilmenee.
Niin tämä! Naurattaa kun ihmiset suostu edes syömään noita kuramerkkejä. Todellista lammasruokaa bä äääh!