Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sinne verkkopankkiin sitte pääsee jos ei googlen kautta voi mennä?

T*hmä kysyy
04.02.2021 |

Huijauslinkkejä poliisin mukaan, joissa anastetaan tunnukset.

Kommentit (224)

Vierailija
201/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen t*hmä kirjoitti:

Eli googleenko toi osoite? En luota mobiilisovellukseen. Mulla on avainlukulista vielä käytössä.

Mobiilisovellus on paras tapa mennä pankkiin. Sovellus on sidottu tiettyyn puhelimeen, ei edes toimisi toisessa laitteessa.

Vierailija
202/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävellen tietysti, Tai taxilla.

Kannattaa varmistaa etukäteen, onko asiakaspalvelua ollenkaan ja pitääkö varata aika etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli googleenko toi osoite? En luota mobiilisovellukseen. Mulla on avainlukulista vielä käytössä.

Ei, vaan sinne selaimen osoiteriville ruudun vasemmassa yläkulmassa

Menee Googlellakin jos osoite on TÄSMÄLLEEN OIKEA eikä vain samantapainen.

Vierailija
204/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne ylälaitaan selaimen osoiteriville mitään pitkiä rimpsuja tarvitse kirjoittaa. Riittää, että kirjoittaa esim. op.fi

Vierailija
205/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä menen pankkiin www.pankki.fi se menee Googlen kautta.

Vierailija
206/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ihmiset oikeasti näin tyhmiä?

No jotkut työntää innoissaan pankkitunnuksensa jokaiseen tekstiviesti- ja sähköpostilinkkiin jota joku lähettää.

Vierailija
207/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee Googlen kautta kirjoitti:

Nyt en ymmärrä menen pankkiin www.pankki.fi se menee Googlen kautta.

Siis jos osoite on tarkasti oikea, Googlella menee suoraan pankkiin eikä edes näytä hakutuloksia.

Vierailija
208/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne ylälaitaan selaimen osoiteriville mitään pitkiä rimpsuja tarvitse kirjoittaa. Riittää, että kirjoittaa esim. op.fi

Kun menen esim. Nordeaan kirjoitan vain "nor" ja enter.

Vierailija
209/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.vetin pässi. Tuollaisilta tullaan kuitenkin lopulta huijaamaan rahat, joten ajanhukkaa sinulta tämä.

Vierailija
210/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.nordea.fi. käytän mobiilia

Vierailija
211/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.nordea.fi. käytän mobiilia

Tietsikalla ja tunnuslukusovellus. Ja tuolla "nor" menee uloskirjautumissivulle.

Vierailija
212/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen kätevimmin noordea.ru - sivuston kautta.

Siihen kannattaa tallentaa asetuksista tunnus, niin toimii kuin rasvattu.

Vierailija
213/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen fakta on, että maailma on oikeasti täynnä taulapäitä jotka menevät kaikkiin palveluihin googlen kautta 😂

Ja siis moni seniili ei oikeasti ymmärrä, että sen osioitteen voi kirjoittaa siihen osoiteriville ihan itse.

Vierailija
214/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on taas se ongelma, että moni ei ymmärrä mikä on Googlen hakukone ja mikä on nettiselain. Tai mikä on osoiterivi.

Ja huijarit kiittää.

Vierailija
215/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap t*hmä kirjoitti:

Mä oon pian 50 🤭

Mut joo, kiitos asiallisesta opastuksesta kaikille

Mitä tuo ikä tässä kohtaa vaikuttaa? Kyllä työikäisen pitäisi osasta käyttää nettiselainta.

Niinhän työikäisten pitäisi osata! Vaan kun tietäisit, miten avuttomia monet täyspäiväisesti tietokoneella työtä tekevistä ovat: "Miten saan sähköpostiin liitteen? Miten saan sähköpostin liitteen auki? Miten saan kuvan tallennettua? Miten saan tulostetua yhden sivun? Miten saan powerpointin esitystilaan?"

Tämä on niin totta ja tosiaan nähty. Itse olen paljon antanut tietokoneapua kaikenikäisille käyttäjille. Auttaminen on mulle ihan ok, mutaa se kaikkein pahin punainen vaate, mikä nostaa mun niskakarvat pystyyn, on käyttäjän lausahdus:

"Tiedän itsekin paljon, kun olen 20v käyttänyt tietokonetta työssäni". Tuo lause autettavalta henkilöltä takaa sen, että joko se kone on ihan solmussa tai sitä ei tosiaan osata käyttää. Tai sitten vängätään ammattilaiselle (minä) vastaan ihan joka asiassa.

Vierailija
216/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tsekata osoiteen alku, että on lukon kuva ja että se on sen nimissä minne aikoo päästä (sen näkee kun siirtää kursorin eli ruudulla liikkuvan osoittimen siihen päälle ja klikkaa)

Vierailija
217/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tsekata osoiteen alku, että on lukon kuva ja että se on sen nimissä minne aikoo päästä (sen näkee kun siirtää kursorin eli ruudulla liikkuvan osoittimen siihen päälle ja klikkaa)

Se luokkaan ei ole 100% varma, oikea osoite vain tai mobiilisovellus.

Vierailija
218/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se luokkaan ei ole 100% varma, oikea osoite vain tai mobiilisovellus.

Se LUKKOKAAN.

Vierailija
219/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile erilaisia osoitteita, millä pääset sinne. www.op.org , www.nordea.net ...kun sopiva löytyy, talleta se kirjanmerkkeihin.

Vierailija
220/224 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Www.nordea.fi, www.op.fi, www.spankki.fi ym.

Mistä tietää ettei ole esim www.op-pankki.fi ja www.op.fi olisikin huijaussivusto? En minä ainakaan ulkoa muista pankkien tarkkoja osoitteita. Tai että www.spankki.fi on huijaussivustu mutta www.s-pankki.fi on aito.

Kyllähän aloittajalla on tuossa pointti että ei läheskään kaikki muista nettisuvun osoitetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi