Mikä tuhoelukka oli juuri lattiallani?
Pitkulainen vartalo, tumma, aika iso, pitkä tuntosarvet/jalat, käveli htaasti, helppo tappaa. Hyi s..tana.
Kommentit (58)
Mun pojan kämpässä oli kerran yksi sokeritoukka hellan päällä.
Se oli ihme kyllä iso ja hidas ja ainoa nähty koko kämpässä.
Tunnistin se aivan varmasti, koska ole joskus asunut asunnossa, jossa vilisi niitä inhotuksia.
Niitäkin voi siis olla isoja ja ihan nyksittäisiä ja päivälläkin.
AP, pliis kerro meille jos saat selville mikä se on! Netistä löytyy kuvia tuhoeläimistä ja metsän hyönteisistä. Jos löytyy joku edes sen tyylinen, niin kerrothan?
Torakka. Niitä on joissain taloissa, kun ihmiset tuoneet ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistin se aivan varmasti, koska ole joskus asunut asunnossa, jossa vilisi niitä inhotuksia.
Niitäkin voi siis olla isoja ja ihan nyksittäisiä ja päivälläkin.
Minulle kävi tämä sama talossa, jossa ei todellakaan ollut sokeritoukkia. Tämä yksi yksittäinen yksilö oli suurempi kuin mikään koskaan näkemäni sokeritoukka, hyvin hidas, väriltään tummempi kuin normaalisti harmaat sokeritoukat ja olohuone/keittiön seinää kiipesi päivällä. Ulkomuoto muutoin sokeritoukan. Ainut havainto mistään ötökästä siinä talossa. Eikä ollut mikään kuoriainen, tai tuhatjalkainen. Vieläkään en tiedä mikä se oli.
Ne turkiskuoriaisen toukatkin voi olla todella pulskia ja isoja. Ällötti kun nähtiin kaverin kanssa sellainen ihan superiso yhden suositun helsinkiläisen kahvilan seinällä. Varmaan yli 1,5 cm. Pudisteltiin oikein kunnolla takit jne. sieltä lähdettäessä ettei vie kotiin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ne turkiskuoriaisen toukatkin voi olla todella pulskia ja isoja. Ällötti kun nähtiin kaverin kanssa sellainen ihan superiso yhden suositun helsinkiläisen kahvilan seinällä. Varmaan yli 1,5 cm. Pudisteltiin oikein kunnolla takit jne. sieltä lähdettäessä ettei vie kotiin niitä.
Täytyy vielä lisätä että jotenkin tuli inhotus koko kahvilaa kohtaan, miettii vaan kuinka paljon niitä vilistää esim. keittiössä jne. Aiemmin oli yksi suosikkikahviloista.
Eikö tämä vieläkään ole selvinnyt? En kestä tätä jännitystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitäkin voi siis olla isoja ja ihan nyksittäisiä ja päivälläkin.Minulle kävi tämä sama talossa, jossa ei todellakaan ollut sokeritoukkia. Tämä yksi yksittäinen yksilö oli suurempi kuin mikään koskaan näkemäni sokeritoukka, hyvin hidas, väriltään tummempi kuin normaalisti harmaat sokeritoukat ja olohuone/keittiön seinää kiipesi päivällä. Ulkomuoto muutoin sokeritoukan. Ainut havainto mistään ötökästä siinä talossa. Eikä ollut mikään kuoriainen, tai tuhatjalkainen. Vieläkään en tiedä mikä se oli.
Määkiäinen tai aikuinen orvaskesikääriäinen?
Tavataan paljon itärajalla ja Pietarissa todella suuri ongelma.
Oma erikoistunut kanta sokeritoukasta. Syö ihmisten kuollutta ihoa ja karvoitusta. Kasvaa isoksi, siitä eroaa sokeritoukasta.
Määkiäiset ovat hitaita ja aikuiset nopeita.
Lude?