Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunnoista tietävät!

Vierailija
04.02.2021 |

Eli itsellä on mahdollisuus ostaa suuren kaupungin lähiöstä pieni asunto. Vuokratuotto 6 %. Asunnossa on vuokralainen.

Tiedän, että lähialuetta tullaan kehittämään ja sinne noin 3 kilometrin päähän rakennetaan uusia kerrostaloja.

Nyt sitten se, että taloon on tulossa remontteja joten kannattaako harkita ostoa?

Asunto tulisi jatkossa sukulaisen vuokrakäyttöön.

Talo on vuokratontilla ja vuokra-aikaa jäljellä n 15 v,

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostais vuokratontilla.

Remontin vaikutus riippuu remontista, riittääkö tuotto kattamaan rahoitusvastikkeen? Mikä on sijoitetun pääoman tuotto%? Otatko siis lainaa asuntoa varten?

Vierailija
2/10 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy useita vuokratuottolaskureita, joilla voit arvioida remonttien vaikutusta tuottoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynä, paperi ja laskukone.

Pari päivää kun teet laskelmia niin ole jo viisaampi.

Vierailija
4/10 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talo uusi? Jos on niin tarkista osakkaiden yhtiölainatilanne. Jos siellä on joku suursijoittaja joka omistaa ison määrän huoneistoja ja tulee ongelmia, niin ne lainat voi kaatua syliin. Vanhempi talo? Onko suuria remontteja tulossa? Suuri kaupunki, onko muuttovoitto kaupunki? Tällä hetkellä hintataso on aika korkea, itse en osta uusia tällä hetkellä, koska odotan että taloustilanne synkistyy pian kun koronan vaikutukset alkavat näkyä reaalitaloudessa pian. Odottelen että hinnat laskevat kun nyt ylivelkautuvat joutuvat myymään parin vuoden päästä. Voin olla tuossa arvioissa väärässä, mutta nuo on niitä huomioitavia seikkoja. Itse en muuten sukulaiselle vuokraisi, aina jotain harmia. Ehkä sulla on parempi suku.

Vierailija
5/10 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen vuokralla, auts...

Vierailija
6/10 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontin vuokrahan tulee nousemaan uuden sopparin myötä. Mitä remonttia? Riippuu aika paljon remontista ja sen hinnasta. Sukulainen vuokralaisena..voi olla myös huono juttu, etenkin jos kitisee vuokrankorotuksista.

Vierailija
7/10 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on monta syytä miksi itse en harkitsisi.

Ensimmäinen on vuokrarontti.

Toinen tulevat remontit. Etenkin jos putki- tai julkisivuremppa kyseessä.

Kolmas on vuokraaminen sukulaiselle.

Vierailija
8/10 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xepra kirjoitti:

Onko talo uusi? Jos on niin tarkista osakkaiden yhtiölainatilanne. Jos siellä on joku suursijoittaja joka omistaa ison määrän huoneistoja ja tulee ongelmia, niin ne lainat voi kaatua syliin. Vanhempi talo? Onko suuria remontteja tulossa? Suuri kaupunki, onko muuttovoitto kaupunki? Tällä hetkellä hintataso on aika korkea, itse en osta uusia tällä hetkellä, koska odotan että taloustilanne synkistyy pian kun koronan vaikutukset alkavat näkyä reaalitaloudessa pian. Odottelen että hinnat laskevat kun nyt ylivelkautuvat joutuvat myymään parin vuoden päästä. Voin olla tuossa arvioissa väärässä, mutta nuo on niitä huomioitavia seikkoja. Itse en muuten sukulaiselle vuokraisi, aina jotain harmia. Ehkä sulla on parempi suku.

Sukulaiset on parhaita vuokralaisia, meillä on jo 20 vuoden ajan asunut sijoituskämpässä joko omat lapset tai näiden serkkuja.

Vierailija
9/10 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kiitos vastauksista.

Vierailija
10/10 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xepra kirjoitti:

Ok, mutta ainakaan Helsingin keskustan pienet asunnot eivat halpene, vaan hinnat jatkavat nousuaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme