Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä mieluummin aikuisten lastensa kanssa

Vierailija
03.02.2021 |

Emme asu yhdessä, koska minulla lapset vuoroviikoin. Olen päättänyt, että vasta kun lapset muuttavat kotoa, voin harkita yhteenmuuttoa miesystäväni kanssa.
Kun lapset ovat minulla, koitan järjestää yhteistä aikaa, käymme kävelyllä tai hän vierailee luonani.
Sitten kun lapset ovat isällään, niin minulla olisi aikaa miehelle. Mutta hän viettää aika paljon aikaa aikuisten lastensa kanssa, heillä on tosi läheiset välit.

Minusta tuntuu vähän kurjalta, että kun meillä olisi yhteistä aikaa, niin hän ei halua koko aikaa kanssani olla. Jotenkin ajattelisin, että voisi olla näillä minun lapsiviikoilla lastensa kanssa.
Molemmilla siis omat kodit ja työt, luonnollisesti hänen lapsensa eivät enää asu kotona.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä ajattelin, että eikö hän voisi järjestää aikaa silloin kun minäkin olen lasten kanssa?

Kuitenkin aikuiset lapset jo, eivätkö pärjää viikkoa ilman isäänsä?

Ehkä tosiaan vain olen mustasukkainen.

Mutta tässä on sellainen ristiriita, että silloin kun minulla on lapsiviikko, niin mies vaatii järjestämään meille yhteistä aikaa.. Eli minä tavallaan laiminlyön yhteistä aikaa lasteni kanssa ja hän ei kuitenkaan halua sitä kun minä olisin "vapaana".

Tämä oli uutta informaatiota.

Ei ole:

Kun lapset ovat minulla, koitan järjestää yhteistä aikaa, käymme kävelyllä tai hän vierailee luonani.

Vierailija
22/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi vähän outoa, jos viettää aikuisten lasten kanssa noin paljon aikaa. Lienee napanuora kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostolta kuulostaa. Miks ei vietä niilä viikoilla aikaa "lastensa"kanssa, kun sinulla on oikeesti siis lapset. Ei aikuiset lapset. Mies tässä on outo. Ja kuulostaa kostolta. Koska sie, ni sit miekii.

Vierailija
24/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.

En jaksaisi mitään tollasia pelejä. Antaisin miehen tavata omia lapsiaan silloin kun hän haluaa. Enkä vasten tahtoani ja/tai vasten lasteni etua järjestäisi mitään tapaamisia miehen kanssa lapsiviikollani. Jos itse tahtoisin, niin se on sitten eri juttu.

Missään tapauksessa en ikinä maailmassa puuttuisi miehen ja hänen aikuisten lastensa yhteiseen aikaan, se on aivan täysin miehen ja hänen lastensa välinen asia.

Ja siis, elän uusioperheessä jossa molemmilla on aikuiset lapset. Kyllä ne tapaamiset vähän riippuu niiden aikuisten lastenkin aikatauluista, ei niitä heitellä enää niinkuin nuorempia, nyytteinä sulle ja mulle.

Vierailija
25/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuunnella omia tunteita. Ei sillä ole väliä, onko asia yleisesti hyväksyttävä vai ei, vaan onko se sinulle ok. Mies tuskin muuttuu. Ilmeisesti suhteenne aikataulut suunnitellaan miehen tarpeiden/toiveiden mukaan. Sinun toiveet ja joustaminen ignoorataan. Eihän sellainen mukavalta tunnu.

Niin. Ehkä löytyy joku kellä ei ole muuta elämää ja joka mukautuu täysin sunun aikatauluihin.

Vierailija
26/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostolta kuulostaa. Miks ei vietä niilä viikoilla aikaa "lastensa"kanssa, kun sinulla on oikeesti siis lapset. Ei aikuiset lapset. Mies tässä on outo. Ja kuulostaa kostolta. Koska sie, ni sit miekii.

Hä? Ne aikuiset lapsetkin on ihmisiä. Ei niille sanota, että joka toinen viikko voi ottaa yvteyttä Ritvan lasten rytmin mukaan.

Vierailija
27/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko tosissasi, että kukaan aikuinen alkaa järjestellä vapaa-aikaansa isänsä uuden naisystävän lasten asumisvuorojen mukaan?

Vierailija
28/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ? näkee vain yhden näkökulman? Omansa?

Vierailija
29/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on mukavaa, että näkee lapsiaan usein. Mutta... Itsekin tapailin hetken miestä, joka vietti hyvin usein iltoja aikuisten lastensa kanssa, ja valitti usein väsymystä, kun tuli taas pikkutunneille valvottua. Jotenkin siitä tuli kyllä tunne, että ei oltu oikein saatu napanuoraa katkaistua.

Vierailija
30/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ap puhuu ihan asiaa. Kukapa ei haluaisi olla puolisolleen se ykkönen? Ymmärrättekö te, että hänen miehellään on aikuiset lapset. Ei niiden kuulu enää olla ykkösiä miehensä elämässä, vaan puoliso = elämänkumppani. Terve ihminen ymmärtää, että niin rakkaita kuin omat lapset ovatkin, niin he ovat vain lainassa, kunnes kasvavat aikuisiksi, lentävät pois pesästä ja pariutuvat tahoillaan, jolloin heillekin se oma puoliso on sitten se ykkönen, ei omat vanhempansa.

Jopa ydinperheissä, joissa vielä pienet lapset, puhutaan siitä, kuinka tärkeää on saada kahdenkeskeistä parisuhdeaikaa välillä. Miksi sitten olisi outoa, että uusperheessä haluaa viettää parisuhdeaikaa mahdollisimman paljon, etenkin kun ap:n tapauksessa toisella on jo AIKUISET lapset, jotka laitetaan parisuhteen edelle. Minä ap:nä tulkitsisin homman niin, että en ole miehelleni tarpeeksi tärkeä ja tekisin sen mukaan päätöksen parisuhteeni vakavuudesta.

Vierailija
31/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin aikoinani vähän samaan ongelmaan, isät laittoivat sunnuntailounasta aikuisille lapsille, jotka tulivat aina sunnuntaisin kylään tai viettivät pe-la iltaa kotonaan aikuisen lapsen ja tämän kumppanin tullessa kylään saunomaan ja istumaan iltaa. Oli hyvin vakiintuneet käytännöt, ja uusi seurustelukumppani ei oikein mahtunut mukaan. Ajankohdat olivat kuitenkin myös minun vapaa-aikaani, jolloin olisin ehtinyt tavata. Ei sitten tullut seurustelusta mitään, kun ei aikataulut käyneet yksiin. Valitse joku kumppani, jolla on aikaa sinulle, tai joka kutsuu myös sinut mukaan niihin aikuisten lasten kanssa vietettyihin tilaisuuksiin ainakin joskus.

Vierailija
32/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta ap puhuu ihan asiaa. Kukapa ei haluaisi olla puolisolleen se ykkönen? Ymmärrättekö te, että hänen miehellään on aikuiset lapset. Ei niiden kuulu enää olla ykkösiä miehensä elämässä, vaan puoliso = elämänkumppani. Terve ihminen ymmärtää, että niin rakkaita kuin omat lapset ovatkin, niin he ovat vain lainassa, kunnes kasvavat aikuisiksi, lentävät pois pesästä ja pariutuvat tahoillaan, jolloin heillekin se oma puoliso on sitten se ykkönen, ei omat vanhempansa.

Jopa ydinperheissä, joissa vielä pienet lapset, puhutaan siitä, kuinka tärkeää on saada kahdenkeskeistä parisuhdeaikaa välillä. Miksi sitten olisi outoa, että uusperheessä haluaa viettää parisuhdeaikaa mahdollisimman paljon, etenkin kun ap:n tapauksessa toisella on jo AIKUISET lapset, jotka laitetaan parisuhteen edelle. Minä ap:nä tulkitsisin homman niin, että en ole miehelleni tarpeeksi tärkeä ja tekisin sen mukaan päätöksen parisuhteeni vakavuudesta.

Ap nyt ei kyllä kuulosta olevan mikään puoliso tai elämänkumppani vaan tässä vaiheessa pelkkä tapailukumppani.

Vierailija
33/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teillä on outo suhde ja kuulostat alistuvalta vinkujalta.

Mielestäni miehelläsi on oikeus nähdä lapsiaan koska haluaa.

Mielestäni sinullakin on oikeus keskittyä lapsiviikoillasi lapsiisi eikä mieheen.

Sen sijaan mies ei kuulosta hyvältä, jos asettaa lapset edelle itsellään, mutta sinua vaatii asettamaan hänet lastesi edelle.

Ei jatkoon. Omat lapset etusijalle. Mies joka yrittää sivuuttaa ja vaatia muuta, vaihtoon.

Vierailija
34/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä ajattelin, että eikö hän voisi järjestää aikaa silloin kun minäkin olen lasten kanssa?

Mutta tässä on sellainen ristiriita, että silloin kun minulla on lapsiviikko, niin mies vaatii järjestämään meille yhteistä aikaa.. Eli minä tavallaan laiminlyön yhteistä aikaa lasteni kanssa ja hän ei kuitenkaan halua sitä kun minä olisin "vapaana".

Kommentoin aikuisten lasten äitinä. Kyllä ne aikuiset lapset pärjää ilman isää tai äitiä viikon. Pienemmätkin pärjää. Me emme voi elää vain lapsiamme varten. Niillä lapsillakin pitäisi olla oma elämä. Ja omat ihmis-suhteet. Ja silti voi olla lämpimät välit vanhempiin. Miehesi on riippuvainen lapsistaan.

Vierailija
35/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jos aikuiset lapset haluaa olla isänsä kanssa koko ajan.. kiva että on hyvät välit mutta mielestäni toi menee jo överiksi, että isä tapaa aikuisia lapsiaan joka viikko,(monta päivää..?!) Ymmärrän että tunnet olevasi kakkos vaihtoehto.

Vierailija
36/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille, jotka kivittivät aloittajan kommenteilla. Me exäni kanssa aikoinaan sovimme millon lapset on minulla. Hänen nykyisellä on myös lapsia. Halusivat myös olla kaksin. Ja hoitaa suhdettaan. He ovat yhdessä edelleen 10v jälkeen. Kannatti. Ei mikään suhde kestä, jos se on yhtä lastenhoitoa. Tai niiden kanssa hengailua.

Vierailija
37/83 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? Ne aikuiset lapsetkin on ihmisiä. Ei niille sanota, että joka toinen viikko voi ottaa yvteyttä Ritvan lasten rytmin mukaan.

Häh? Ne aikuiset lapset myös ymmärtää, että vanhemmillakin on oma elämä. Jos ei ymmärrä, niin jotain outoa on. Niille aikuisille lapsille voi kertoa tilanteen ja ne aikuiset lapset sitten tajuaa sen , ellei halua tahallaan vaikeuttaa vanhempien elämää.  Vanhemmat ei ole enää vastuussa aikuisista lapsistaa, eikä ehidän myöskään tavitse rytmittää elämäänsä heidän terpeilleen enää. Vaan ne aikuiset lapset on aikuisia, joiden tulee alkaa myös käyttäytymään kuin aikuiset

Vierailija
38/83 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/83 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on idiootti, saisi elää loppuelämänsä yksin.

Vierailija
40/83 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin aikuisten lasten äitinä. Kyllä ne aikuiset lapset pärjää ilman isää tai äitiä viikon. Pienemmätkin pärjää. Me emme voi elää vain lapsiamme varten. Niillä lapsillakin pitäisi olla oma elämä. Ja omat ihmis-suhteet. Ja silti voi olla lämpimät välit vanhempiin. Miehesi on riippuvainen lapsistaan.

Ja kun isukki kieltää aikuisia lapsiaan ottamasta yhteyttä joka toinen vko tai soittamista silloin, yksin jää mies. Toivottavasti se tapailukumppani on silloin vielä kuvioissa.