Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisleski neiti?

Vierailija
03.02.2021 |

On. Koska jos hän avioituu uudestaan, se olisi muuten rikollista, jos rouva menosi toisen kanssa naimisiin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Rouva on arvonimi, jota ei avioitumisen jälkeen koskaan enää oteta pois.

Vierailija
2/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eronnutkaan nainen ei muutu neidiksi, vaan pysyy rouvana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskirva

Vierailija
4/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Enkä koskaan kyllä ole törmännyt sellaiseenkaan että keski-ikäistä naimatonta naista kutsuttaisiin neidiksi, on hän sitten ollut naimisissa tai ei.

Vierailija
5/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Enkä koskaan kyllä ole törmännyt sellaiseenkaan että keski-ikäistä naimatonta naista kutsuttaisiin neidiksi, on hän sitten ollut naimisissa tai ei.

Ikineito, vanhapiika, aikamiespoika, poikamiestyttö, ikäneito, ....

Vierailija
6/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On neiti. Rouva on naimisissa.naimaton on aina neiti.tai vanhapiika.

Vierailija
7/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikineito, vanhapiika, aikamiespoika, poikamiestyttö, ikäneito, ....

No toki törpöt ja imbesillit voivat nimittää muita kuten haluavat. Luulin että keskusteltiin ihan yleisistä, vakiintuneista tavoista ja nimikkeistä.

Vierailija
8/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höhh hahh ! No ei todellakaan 40- 50 v sinkkua kutsuta kenenkään rouvaksi!!! Hahah . Mitä?! Isänikö rouva minä muka olisin??

Vierailija
9/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimo, seitsemän lapsen äiti , on neiti.

Tänään vihitty morsian vaikka neitsyt olisi, on rouva ja rouvana pysyy tekisi mitä vaan.

Vierailija
10/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on neiti, jollei ole vihitty avioliittoon.

Vierailija
11/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höhh hahh ! No ei todellakaan 40- 50 v sinkkua kutsuta kenenkään rouvaksi!!! Hahah . Mitä?! Isänikö rouva minä muka olisin??

Miten sulle tuli edes isä mieleen? :D

Siis itse olen eniten törmännyt käytäntöön jossa varttuneempi nainen on rouva ihan ikänsä puolesta. Neiti-nimitys on varattu nuoremmille sinkuille. Suomessa ei taida olla niin tarkkaa perinnettä näiden suhdenimitysten kanssa muutenkaan. Tai näin olen itse asian kokenut.

Vierailija
12/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muka ole kuullut sanaa leskirouva? Leskineitejä ei ole olemassakaan.

Vierailija
13/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mummoni huomautti hyvinkin kipakasti kuolemaansa asti olevansa neiti, jos häntä joku erehtyi rouvittelemaan. Hän menehtyi 85-vuotiaana eikä ollut koskaan naimisissa.

Vierailija
14/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on naimaton nainen. Ei ole koskaan avioliittoa solminut.

Avioitunut nainen on joko rouva, eronnut tai leskirouva. Ei enää koskaan naimaton tai neiti, koska avioliitto on tapahtunut.

Vierailija
15/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" rouva on arvonimi" ???HaHAHA

Ennemminkin orjan alennusstigma. Polttomerkki, merkki että kuulut jollekkin toiselle etkä ole vapaa ihminen, etkä vapaa avioitumaan, menemään toiselle!

Sinkku ja eronnut ja leski on neitejä aina, koska yhdellä miehellä, eronneella ei saa olla kahta rouvvaa, se olisi laitonta ja rikollista!

Vai millä nimellä kutsuisit ex miehesi vaimoa? Sisavaimoksiko? Hahaha.

Vierailija
16/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mummoni huomautti hyvinkin kipakasti kuolemaansa asti olevansa neiti, jos häntä joku erehtyi rouvittelemaan. Hän menehtyi 85-vuotiaana eikä ollut koskaan naimisissa.

Eikä hän varmasti ollut/ole ainut. Mutta oletan että häntäkin useammin vanhalla iällä rouviteltiin kuin neiditeltiin, vaikka hän ei koskaan ollut naimisissa.

Vierailija
17/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskirouvista olen kuullut puhuttavan, en leskineideistä.

Vierailija
18/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kerran rassattu reikä ei enää kuroudu umpeen muuta kuin kumiliimalla.

Vierailija
19/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulle tuli edes isä mieleen? :D

Siis itse olen eniten törmännyt käytäntöön jossa varttuneempi nainen on rouva ihan ikänsä puolesta. Neiti-nimitys on varattu nuoremmille sinkuille. Suomessa ei taida olla niin tarkkaa perinnettä näiden suhdenimitysten kanssa muutenkaan. Tai näin olen itse asian kokenut.

Koska joka perheessä on vain yksi rouva " Sukuniminen". Tytär ei voi olla isänsä rouva, vaan äiti on!

Vierailija
20/26 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskinainen on siviilisäädyltään leski.

Rouva on naimissa oleva tai ollut. Rouvaksi kutsutaan herkästi myös keski-ikäistä tai vanhempaa naisihmistä jolle ei siinä tilanteessa osata muutakaan nimitystä antaa esim. kaupassa.

Neiti on ei koskaan naimisissa ollut.

Tosin ei kai näitä nimityksiä useinkaan käytetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän