Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia tai ok kun mies kutsuu minua lasten ollessa kotona ÄIDIKSI

Vierailija
03.02.2021 |

Esim muksut katsoo kanssani olkkarissa telkkaria ja mies huutaa keittiöstä "äitii tuus käymään". Olen 34v ja mieheni 37v.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin näin.

Vierailija
22/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on juuri noin, että kun lapset on paikalla, niin mies kutsuu minua äidiksi ja minä häntä isiksi. Mutta tietty, jos lapset eivät ole paikalla, niin ollaan kyllä ihan omilla nimillä tai meidän välisillä hellittelynimillä😀 Minun lapsuuden perheessä äiti ja isä kutsuivat toisiaan aina etunimillä ja siksi se ei ollut ikinä meille lapsille luontevaa kutsua heitä äidiksi ja isäksi. Onhan se super outoa, että lapset kutsuu omia vanhempiaan etunimellä, ihan kuin vieraita olisivat. Itse siis haluan, että omille lapsille on luontevaa kutsua minua äidiksi ja miestä isiksi. Siispä käytetään noita termejä heidän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten vissiin ole lasten äiti? Onhan se omituista kutsua jotain uutta hoitoa lastensa äidiksi. Yrittääkö vieraannuttaa oikeasta äidistä?

Vierailija
24/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku "suvaitseva" kieltää kohta äiti ja isä-sanojen käytön. Ollaan kohta kaikki jotain sukupuolettomia olioita.

Vierailija
25/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sinulle ok niin on ok. Minä en voi sietää jos mies kutsuu minua äidiksi, ellei puhu lapsille minusta. Tyyliin ”kysy äidiltäsi.” Minä en ole mieheni äiti.

Vierailija
26/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hauska (kiusallinen) hetki kun jouluna oli minun vanhemmat kylässä. Lapset oli 8 ja 10v. Huudahdin et "isi leikkaappas sitä kinkkua siivuiksi kun ruvetaan kohta syömään". Oma isäni oli sillai et kumpaa tarkotit :)

Vierailija
27/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok. Tuttavaperheessä puhutaan pelkillä etunimillä, jopa lapset kutsuvat äitiään ja isäänsä etunimillä. Oli vähän outoa, kun sitä kuuli.

Vierailija
28/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten muutettua pois kotoa piti opetella uudelleen sanomaan miestä joksikin muuksi kuin isiksi. Nyt kuin mietin tätä asiaa, niin tajusin, että mieheni ei puhuttele minua koskaan etunimeltä. Jos sen täytyy herätellä mun huomio, niin se sanoo muru. Eikä se kyllä lasten aikanakaan äiditellyt minua. Miten joku osaakin puhua niin, että kiertää kaikki persoonan ilmaisut...

Vierailija
29/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on juuri noin, että kun lapset on paikalla, niin mies kutsuu minua äidiksi ja minä häntä isiksi. Mutta tietty, jos lapset eivät ole paikalla, niin ollaan kyllä ihan omilla nimillä tai meidän välisillä hellittelynimillä😀 Minun lapsuuden perheessä äiti ja isä kutsuivat toisiaan aina etunimillä ja siksi se ei ollut ikinä meille lapsille luontevaa kutsua heitä äidiksi ja isäksi. Onhan se super outoa, että lapset kutsuu omia vanhempiaan etunimellä, ihan kuin vieraita olisivat. Itse siis haluan, että omille lapsille on luontevaa kutsua minua äidiksi ja miestä isiksi. Siispä käytetään noita termejä heidän kanssa.

Sama juttu, kaikki kutsuimme toisiamme etunimillä. 70-luku, vapaa kasvatus ja Summerhillin koulukunta. Tarhatäidit olivat huomauttaneet asiasta vanhemmilleni ja olen opetellut puhumaan heistä isänä ja äitinä jäkleempäin.

Vierailija
30/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun vaimoani (siis lasteni äitiä) usein nimillä äiti, emäntä ja kuningatar. Vaimo ei tykkää näistä mistään, ja ilmaisee sen myös aika ajoin. Mut hei, pojat on poikii, ei kannata suuttuu! :D

Vierailija
31/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilta puuttuu se huumorintajuaminen. Hyvä akka on semmonen joka ei suutu

Vierailija
32/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kutsuta, mutta monessa tuttavaperheessä kutsutaan eli on kai "normaalia", mutta itse koen vieraaksi.

Jos kutsun/puhuttelen miestäni, käytän hänen nimeään tai kultaa/rakasta. Jos puhun lapsille, puhun tietenkin iskästä. Vähä sama, jos puhun omalle äidilleni, sanon äiti, mutta lapsille puhun mummista.

Vierailija
33/33 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten läsnäolles puhutaan isä/äiti. Mut sit muuten akka/ukko. Toimii meillä hyvin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän