Onko normaalia tai ok kun mies kutsuu minua lasten ollessa kotona ÄIDIKSI
Esim muksut katsoo kanssani olkkarissa telkkaria ja mies huutaa keittiöstä "äitii tuus käymään". Olen 34v ja mieheni 37v.
Kommentit (33)
Eikö se ole hyvä kun lapset oppii kutsumaan sinua äidiksi?
Jokainen määrittelee sen oman normaalinsa itse.
Nyt on oiva tilaisuus loukkaantua, joten ehdottomasti kannattaa ajatella, että ei ole ok.
Niin sinä olet äiti, kun sinulla kerran niitä lapsia on.
Kaunein sana maailmassa<3
Meillä lapsuudessa tehtiin juuri noin 80-90 -luvulla. Molemmat vanhemmat kutsui toisiaan isiksi ja äidiksi
On normaalia. Yleensä kutsun nimellä, mutta kyllä mäkin välillä kutsun miestäni iskäksi, varsinkin jos lapset ovat paikalla. Vieraiden kanssa käytän tietysti kutsumanimeä.
Ei. Meillä tämä asia on puhuttu jo selväksi. Mies voi sanoa lapsille ”kysykää äidiltä”, tms. mutta äitinolen vain lapsilleni. Mies kutsuu minua etunimellä tai hellittelynimellä.
Joo minäkin usein huutelen isiä, vaikka oma isäni ei ole lähimaillakaan... Mies kutsuu vähemmän äidiksi, ellei puhu minulta lapsille. Aika normaaliahan tuo taitaa olla...
Lasten läsnäolessa olen äiti, PISTE.
Oltiin kerran istumassa kosteahkoa iltaa kaveripariskunnan kanssa. Meinasin oksentaa, kun pariin kertaan pariskunnan mies oikein lässyttävällä ja lespaavalla äänellä kutsui puolisoaan äidiksi ja samalla kouraisi tisseistä tai perseestä. Hyi h*lvetti.
Normaalia taitaa olla. Muakin se kuitenkin ärsyttää, kun yleensä tuo on yhdistetty sellaiseen asiaan, minkä mies pystyisi ja osaisi aivan hyvin tehdä itse, mutta pyytää mua tekemään. Pyykkien kuivumaan laittaminen esim. Tulee sellainen olo, että aa, sunkinko äiti mä joudun tahtomattani olla.
Kuulemma vieläkin sanovat toisiaan äitiksi ja iskäksi. Ovat 65 ja lapset asuneet pois kotoa yli kymmenen vuotta.
Lasten ollessa paikalla mieheni sanoo äiti, mutta jos ollaan vain kahden kesken tai porukassa ilman lapsia niin silloin mieheni kutsuu minua nimelläni.
Samoin isä ,tuus isä sieltä, kysy isältä , isä missä olet ,mutsi kysy mutsilta , no mutsi ,äiti keitä kahvia. Kun perheessä on pennut niin vanhemmat on isä ja äiti myös toisilleen kun ovat äidin ja isän roolissa.Isä äiti lapsi on asema tarkoittaa asemaa perheessä. Samoin mummo on asema.Tule mummu.Se ei ole etunimi vaan asema.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kerran istumassa kosteahkoa iltaa kaveripariskunnan kanssa. Meinasin oksentaa, kun pariin kertaan pariskunnan mies oikein lässyttävällä ja lespaavalla äänellä kutsui puolisoaan äidiksi ja samalla kouraisi tisseistä tai perseestä. Hyi h*lvetti.
Käytös oli ällöä. Ja se olisi ällöä, vaikka tyyppi olisi kutsunut naista miksi tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Päivän naurut :DDD
Joo, ei meillä etunimillä kutsuta.
Lasten läsnäollessa me ollaan äiti ja isi, muuten etunimellä. Mies yhtenä päivänä katsoi hieman kieroon, kun kutsuin häntä omalla nimellä ruokapöydässä "Sanoitko sinä oikeasti 'Kalle'?"
On normaalia