Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saanko olla sellainen nainen kuin olen?

Vierailija
03.02.2021 |

Nykyinen keskustelu on naisten tasavertaisuudesta miehiin nähden on hieman oman näkemykseni vastainen... Olen nainen ja se nyt vaan on tosiasia etten ole verrattavissa miehiin vaikka tekniikan alalla työskentelen ja pelaan jääkiekkoa. Tarvitsen esimerkiksi kuukautisten aikaan välillä sairaspäivän, koska en kivuilta ja ololta pysty normaaliin työntekoon kotona tai töissä. Mielialani myös vaihtelee kk-kierron mukaan, enkä edes yritä peitellä sitä, sillä en koe häpeää hormonieni normaalista toiminnasta. Ja hyväksyn myös sen, etten pysty ihan kaikessa suoriutumaan kuin mies, kuten raskaiden asioiden kantaminen tai hillopurkin avaaminen. Nykykeskustelun mukaan en saisi antaa ymmärtää ettenkö näistä suoriutuisi. Jos myöntäisin, olisin vanhanaikaisiin rajoituksiin alistunut nainen. Mutta kun haluan olla sitä mitä olen, heikompi joka voi pyytää vahvemmalta apua. Tuntuu kuin nyt olisi pakko esittää vahvaa naista ja ettei sukupuoli rajoita mitään. Mutta kun se rajoittaa kuitenkin, enkä sukupuoleni takia haluaisi repiä itseäni äärimmilleni ihan vaan siksi että olisin tasa-arvoinen miesten kanssa. Saiko joku kiinni, mitä tarkoitan ja onko kanssasisaria linjoilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka kieltää sinua olemasta sellainen kuin olet?

Missä on itsetuntosi?

Pitäisikö sinun elää muiden mieliksi jonkun tietyn mallin mukaan?.

Vierailija
2/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä tarkoitat. Täällä toinen joka on juuri tälläinen kun on, ja se joka haluaa olla jotain muuta niin olkoon. En aio opetella renkaitten vaihtoa tai akkuporakoneen käyttöä, ihan vaan sen takia koska minun ei tarvitse. Elän omaa elämääni, en kenenkään muun. Ps. Minäkään en saa hillopurkkia auki, joten teen itse omat hilloni. T: Nainen 50+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat.

Vierailija
4/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat, jos sinulla on isot rinnat.

Vierailija
5/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako piikata perään menkkojen aikana?

Vierailija
6/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mitä tarkoitat. Täällä toinen joka on juuri tälläinen kun on, ja se joka haluaa olla jotain muuta niin olkoon. En aio opetella renkaitten vaihtoa tai akkuporakoneen käyttöä, ihan vaan sen takia koska minun ei tarvitse. Elän omaa elämääni, en kenenkään muun. Ps. Minäkään en saa hillopurkkia auki, joten teen itse omat hilloni. T: Nainen 50+

Meillä on parikymmentä vuotta ikäeroa ja tuntuu kuin nykyisen nuoren naisen on paljon vaikeampi olla se hento, herkkä ja sydämellinen. Oliko esim 80-luvulla vielä normaalia naisen vaihtaa renkaat, tapetit, ottaa hiiri räpsästä etc. Jos noita tekee nyt ja vaikka facessa iloitsisi miten onnistui minultakin, puolet kommenteista on tyyliin että tuohan on normaali juttu, mitä siinä hehkutat. Ap

Vierailija
7/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita olla näkymätön ja mitään tekemätön niin saat olla. Kaikki huomio tekee sinusta huonon ja väärän.

Vierailija
8/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joutuu aina maksamaan sosiaalisen hinnan siitä, jos menee valtavirtaa vastaan. Oli syy mikä tahansa.