Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? a) Irtisanoudun b) Pyydän vuoden sapattivapaata c) Haen sairaslomaa ja sinnittelen

Vierailija
03.02.2021 |

Olen 40v. Olisi varaa olla vuosi sapattivapaalla. Olen totaalisen tympääntynyt työhöni, enkä halua jatkaa sitä enää. Etätyöt avasivat silmäni työn yksipuolisuuteen. Työyhteisö ja kaikki muu oli tosi hyvää, mutta nyt kun etätöissä teen vain töillä vailla sosiaalisia kontakteja, huomaan, miten tympeää ja tylsää, mielenkiinnotonta ja epämotivoivaa työni on. Eikä se miksikään tästä muutu.

Olen stressaantunut ja huomaan, että mieliala on pakkasen puolella. En saa nukuttua. Puolison mielestä olen valmista kauraa sairaslomalle. Tähän tilanteeseen ei mikään viikon sairasloma kuitenkaan auta.

En jaksa montaa viikkoa. Voiko työnantaja mitenkään suostua palkattomaan sapattivapaaseen parin viikon varoituksella? Tähään ei siis mitenkään tarvitse suostua, mutta nyt en vaan jaksa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalle vaan. Niin muutkin tekee.

Vierailija
2/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt on tylsää ja tympeää, mieti tarkasti onko vuoden vapaa (muodossa kuin muodossa) se oikea ratkaisu? Hae mielummin vapaa-aikaasi jotakin mielekästä tekemistä joka tasapainottaa työn monotonisuutta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae opiskelemaan!

Vierailija
4/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele esimiehesi kanssa tilanteestasi. Voisiko työnkuvasta tehdä monipuolisempaa?

Onko sinulla työterveyshuoltoa? Pyydä päästä keskustelemaan jonkun kanssa. 

Vierailija
5/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma puoliso on huomannut, että olet masentunut, hae ihmeessä apua ja jää sairauslomalle. Yleensä läheiset huomaa sen muutoksen, mitä itse ei välttämättä näe. Sairauslomalla saat toipua ja tärkeintä olisi tietenkin nyt alkuun se, että saat nukutuksi. Uupumuksen ja masennuksen takia sairausloma yleensä on pidempi kuin viikko. Jos ja kun haet apua, kerro rehellisesti kaikista oireita, ajatuksista ja tunteista. 

Olin itse useamman kuukauden saikulla juuri samojen syiden takia ja se oli parasta mitä itselleni tein, kun apua hain. Enkä olisi itse tajunnut tilanteet vakavuutta, mieshän se sanoi, että pitäisikö sinun käydä lääkärissä.

Eli rohkeasti vaan lääkäriin ja apua hakemaan! Sairauslomalla on sitten aikaa miettiä (kun oma vointi sen taas sallii), että mitä haluaisi tehdä seuraavaksi. Masentuneena ja uupuneena ei liian isoja muutoksia kannata elämässä tehdä. Oma vointi ensin kuntoon ja sitten sen jälkeen tulevaisuus :)

Vierailija
6/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua. Koska nyt kriisi päällä, älä tee hätiköityjä ratkaisuja. Se on turvallisinta.

Vierailija
7/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita uuden työpaikan etsintä tai pyydä sapattivapaata. Selkeästi sua vaan kyrsii nykyinen duuni, ei työmäärän aiheuttama stressi tai uupumus, joten sairasloman peruste on väärä. Harva meistä käy duunissa, koska työ on "kivaa", kyllä se on palkka ja sosiaaliset kontaktit, jotka toimii driverina. 

Vierailija
8/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oma puoliso on huomannut, että olet masentunut, hae ihmeessä apua ja jää sairauslomalle. Yleensä läheiset huomaa sen muutoksen, mitä itse ei välttämättä näe. Sairauslomalla saat toipua ja tärkeintä olisi tietenkin nyt alkuun se, että saat nukutuksi. Uupumuksen ja masennuksen takia sairausloma yleensä on pidempi kuin viikko. Jos ja kun haet apua, kerro rehellisesti kaikista oireita, ajatuksista ja tunteista. 

Olin itse useamman kuukauden saikulla juuri samojen syiden takia ja se oli parasta mitä itselleni tein, kun apua hain. Enkä olisi itse tajunnut tilanteet vakavuutta, mieshän se sanoi, että pitäisikö sinun käydä lääkärissä.

Eli rohkeasti vaan lääkäriin ja apua hakemaan! Sairauslomalla on sitten aikaa miettiä (kun oma vointi sen taas sallii), että mitä haluaisi tehdä seuraavaksi. Masentuneena ja uupuneena ei liian isoja muutoksia kannata elämässä tehdä. Oma vointi ensin kuntoon ja sitten sen jälkeen tulevaisuus :)

Hän ei ole uupunut työmäärästä, homma vaan kyrsii ja ei motivoi. Ei mikään syy saikulle vaan miettiä muita vaihtoehtoja.

Vierailija
9/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla turvassa koronalta kotona. Miten elämä muuttuisi,  jos olisit ilman etätyötä?  Minne voisit mennä ja mitä tehdä kun on korona-aika?

Mieti ensin mitä tulet tekemään.  Lähdetkö autoilemaan, hiihtämään ja pyöräilemään? Vai altistatko itseäsi ja muita julkisissa liikennevälineissä? Vaihdatko maisemaa? Onnistuuko tämä Suomen rajojen sisällä?  Vai häivytkö täältä pitkäksi aikaa karanteenin kautta? Noudatatko suosituksia?  Etsitkö harkitusti oman sosiaalisen kuplasi jostain? Vai antaudutko sosiaalisena vaaroille alttiiksi ilman harkintaa?

Vierailija
10/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat liian hyvin, ei puutetta rahasta ja työpaikkakin.

Voi, että kun nyt satukaan enää tämä duuni kiinnostamaan, kun sitä pitää ihan yksin tehdä, eikä voi juoruilla kenenkään kanssa, kuten työpaikalla.

Tuo mitään masennusta ole.  Vain tyytymättömyyttä siitä, ettei asiat ole aivan niin kuin ap haluaa.

Moni työtön ottaisi tuon työpaikan vastaan ilosta pomppien, siltikin työttömällä on varmaan taustalla masennusta työttömyydestä ja / tai yt-neuvotteluista jotka on vasta läpikäynyt.

Olen totisesti kyllästänyt näihin ihmisiin jotka valittavat aivan turhasta, ap:kin on tekstinsä mukaan täysin fyysisesti terve ihminen.

Ei kaikki tympeä olo ja tyytymättämyys ole mitään masennusta, kaukana siitä!

Vierailija
11/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudu.

Työpaikkasi saa ihminen, jota kiinnostaa tehdä työtä, koska siitä palkkaa ja sillä palkalla on käyttöä asuntolainan maksamisessa ja perheen elämässä yleensä.

Vierailija
12/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa, vaikkakaan en etätöissä ja totesin että loparit oli se paras ratkaisu mulle. Ajattelin, ettei se millään saikuttamalla sen kummemmaksi muutu kun sitten stressaisin sen saikun loppumista vaan ja että joudun takaisin sinne töihin. Nyt olen vaan ollut rennosti vapaana lakereillani, ei ehkä fiksuinta työllistymisen kannalta mutta eipä sen puoleen mitään kiirettä olekaan.

Vierailija
13/13 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois tuollaiset kitisijät kuin ap työpaikoilta.,

Tällä hetkellä löytyy aivan varmasti niitäkin, jotka kiittävät kädet ristissä siitä, että saavat ap:n jättämän työpaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme