Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit ja hoitajat ovat niin m*lkkuja

Vierailija
02.02.2021 |

Aivan hirveitä k#sipäitä suurinosa. Ehkä se työ sitten tekee sellaiseksi. Lääkärit vielä luulevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä kuin tavalliset tallaajat

Minuahan ei enää lääkäriin saa pitkällä tikullakaan....ruumishuoneelle suoraan ja sielläkin vielä pitää olla jonkun lääkärin sörkittävänä!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mulkku, mutta viielän asiallinen olen henkiöille jotka ovat jo päättäneet, että vain joku tietty lääke tai hoito auttaa heitä. Ei kuunnella vaihtoehtoja, ei suostuta kokeilemaan. Huumeidenkäyttäjä haluaa unettomuuteen vain bentsoja, muita ei suostuta kokeilemaan. Tiedän ettei saa, niin turhaa jäädä jankkaamaan.

Vierailija
22/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina, mutta 90 prosenttisesti se hoitajan/lääkärin asenne korreloi sen kanssa, miten potilas tilanteessa käyttäytyy tai miten itsensä ilmaisee. Jos aloittaa tiuskimalla ja ruinaamalla bentsoja, niin voihan se olla että vastaus ei ole mikään yliempaattinen.

Niin no nuo bentsojen ruinaajat ovat yleensä huvittavia reppanoita eivätkä he yleensä aloita asioimistaan tiuskimalla ja raivoamalla. Ei heille viitsi olla mitenkään tympeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti ko ala houkuttaa esimerkiksi narsisteja. Se on se valta.

Vierailija
24/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joka ammatissa on niitä kusipäitä, eivät lääkärit mikään poikkeusia siitä ole.

Mutta lääkäri on eri asemassa kuin joku muu ammatinharjoittaja ja työntekijä.

Lääkäri on velvollinen hoitamaan jokaisen potilaan joka vastaanotolle, julkisessa terveydenhuollossa.

Olipa tämä potilas millainen rapajuoppo asunnoton luuseri, köyhä, kouluttamaton tai minkä värinen tahansa.

Ja kyllä he hoitavatkin.

Toisin on yksityisellä puolella, siellä lääkäri voi itse valita potilaansa, valita kenet vastaanotolleen päästää.

Vierailija
25/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainahan sitä voi vaihtaa lääkäriä tai terveyskeskusta.

Ei ole mikään pakko mennä toistamiseen sellaisen lääkärin vastaanotolle, joka on tyly tai kohtelee potilasta huonosti.

Ja monet ovat vaihtaneetkin.  Onhan se totta, että kaikkien potilaiden ja lääkärin kemiat eivä välttämättä kohtaa, mutta juuri lääkärin tulisi olla se neutraali osapuoli, ja kohdella kaikki potilaita tasa-arvoisesti ja ystävällisesti, vaikka lääkäri ei yhtään miellyttäisin potilaan pärstäkerroin.

Harmi vaan, että tässä meidän seudun teekoossa on se yks taitava lääkäri jolle kaikki haluaa, eli joutuu jonottamaan. Toiselle pääsee nopeasti, mutta en ole ainoa joka on käynnin jälkeen joutunut varaamaan kuitenkin ajan esim yksityiselle. 

Vierailija
26/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia lääkäreitä ja hoitajia voi niputtaa tuolla tavalla. Varmasti on sietämättömiä luonnehäiriöisiä yksilöitä sosiaali- ja terveysalallakin, mutta suuri enemmistö siellä yrittää auttaa toisia parhaansa mukaan. Ja moni ihminen erehtyy luulemaan lääkäriä/ hoitajaa asiakaspalvelijaksi, eikä asia ole näin. Lääkärillä ja hoitajalla on vastuu ihmisestä joka hakeutuu hoidonarvioon, sekä protokollat joita seurataan sekä oman että potilaan hyväksi. Jos vastaanotolle tulee kovaan ääneen vaatien, käyttäytyen itse huonosti ja komennellen ei todennäköisesti saa itsekään kovin lämmintä kohtelua. Asiallinen hoitohenkilökunnan tulee olla, mutta mitään v##tuilua ei tarvitse sietää. Siinä ihmiset usein menevät metsään. Ja joillekin lääkäreille oman elämänsä asiantuntijat ja googletohtorit ovat punainen vaate, joten en itse ainakaan alottaisi ilmoittamalla että "luin kotilääkärikirjasta että syöpä se varmasti on". Siitä yksinkertaisesti saa päänsäryn jokainen asiansa osaava ammattilainen.

Vierailija
27/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut hyvää palvelua lääkäreiltä ja hoitajilta. Aina ovat olleet ystävällisiä, asiallisia ja kohteliaita.

Vierailija
28/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseen. Ei niitä kiinnosta kuin omat asiansa. Kunhan tekevät työtään.

Vierailija
29/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä aivan ihanat ja osaavat lääkärit ja hoitajat, mutta kokemusta on ollut myös näistä toisen ääripään m*lkuista. Yhden tällaisen lääkärin takia päädyin lopulta elvytettynä teholle, kun väitti mun valehtelevan ja liioittelevan oireitani. Oli myös sitä mieltä, että haluan hoitoa ja sairaalaan vain sen takia, että mulla olisi parisuhdeongelmia. Avioliitto voi silloin ja voi nytkin hyvin.

Vierailija
30/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just aivan ihana lääkärikäynti! Sain hirveästi kehuja ja ammattitaitoisia ohjeita. Lääkäri ymmärsi tilanteen ja oli kirjoittanut saneluunkin "edetään positiivisen palautteen kanssa". Koska mulla vaihtuu omahoitaja ja tässä on muutaman viikon siirtymäaika, niin antoi oman puhelinnumeronsa (siis varmasti työpuhelin), jos tulee jotain. Sairaudesta kysyttävää tai jos tarvii tilata jotain hoitotarvikejakelusta. Nuorehko, sairauteeni erikoistunut mieslääkäri.

Ja Joulukuussa kävin saman terveyskeskuksen päivystyksessä itkemässä ahdistusta. Siellä toinen, myös aivan ihana lääkäri jutteli mun kanssa yli tunnin. Lähdin sieltä hieman paremmalla mielellä, helpottuneena ja oli sellainen olo, että mua oli kuultu ja ymmärretty. Oli jo lähes "sulkemisaika", eikä ollut kiireistä niin tuo pitkä keskustelu oli mahdollista. Keski-ikäinen yleislääkärinainen. En varmaan olisi tässä enää ilman häntä.

Ainoa huono kokemus oli eräässä sairaalassa. Mut oli lähetetty sinne ambulanssilla terveyskeskuksesta (jossa mun tilanne siis otettiin vakavasti) ja sairaalassa mut tutki vain kaksi kikattelevaa kandia, he käskivät mennä kotiin ja "syödä hyvin". Menin siis alunperin terveyskeskukseen, koska en pärjännyt enää kotona koska en saanut syötyä (syömishäiriö). Onneksi sain voimaa mennä seuraavana päivänä uudestaan terveyskeskukseen ja oikealle lääkärille. Olin lopulta 3 kk yleispsykiatrian osastolla ja sen jälkeen avokäynnit..

Mulla ei ole ikinä ongelmia ajan saamisessa. Sen saa viimeistään seuraavalle päivälle. Olen 1 tyypin diabeetikko, ja kaikki vaikuttaa siihen ja se vaikuttaa kaikkeen, joten mut otetaan tosissaan. Kerrankin soitin (ulkomailla) aikaa lääkärille, koska oli tosi kivulias korvatulehdus. Vastaanottovirkailija käski tarkkailla tilannetta KOLME PÄIVÄÄ. Sanoin olevani diabeetikko niin aika järjestyi samalle päivälle.

Vierailija
31/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Eli katsoppa ap peiliin jospa vika olisikin siellä.

Vierailija
32/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla melkein aina olleet ihania sekä lääkärit että hoitajat (ainut poikkeus on Malmin päivystys missä on ihan kamalan töykeää henkilökuntaa.), sen sijaan hammashoitajat ja lääkärit ovat olleet suurimmaksi osin ilkeitä.

Vierailija
33/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs noin 50+ mies oli todella mukava lääkäri.

Jostain syystä kädet hiukan tärräsivät, kuunteli kuitenkin potilaita, oli nöyrämielinen, eikä asettunut yläpuolelle.

Lukuisia lekureita tullut tavattua ja olisiko pari, joiden kanssa ei kemiat niin ole kohdannut.

Vierailija
34/34 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi jättää terveydenhoitopalvelut käyttämättä ja erakoitua autiomaahan, niin meille normaaleille ihmisille riittäisi paremmin aikoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä