Suositelkaa menkkapikkareiden merkkiä
Haluaisin ostaa nk. menkkapikkarit. Mitä merkkiä suosittelisitte? Vuoto ei ole mitään superrunsasta. Mustat haluaisin. Miten noissa yleensä koot menee, kannattaako tilata tiukempaa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko kyseessä käytännössä pikkuhousun muotoon tehty kestoside? Kuinka usein noita vaihdetaan ja mikä tekisi näistä mielekkäämpiä kuin siteet/tamponit, joiden vaihtamiseksi ei tarvitse riisua housuja?
Nimenomaan. Niitä vaihdetaan tarpeen mukaan, riippuen vuodosta. Esim kestositeitä itse käytän 1-2 päivässä, sillä ne eivät haise tai tunnu märiltä tms. Niistä tekee mielekkäämpiä se, että tuntuu kuin olisi ihan normaalit pikkarit jalassa (ei tunnu miltään vaipalta eikä neste jää lillumaan tms) ja ei tule sitä jätettä kuin tamponeista ja siteistä + säästyy rahaakin.
Sama rätti muhimassa jalkovälissä verisenä melkein koko päivän. Ehkä kuvottavinta mitä olen koskaan kuullut. Kunnon bakteeripesä.
No huhhuh...Lukekaapa vähän aiheesta ennen kommentointia. ap
Missä lukee, että on terveellistä pitää alapäässä muhimassa veristä rättiä melkein koko päivä? Ei se vuototuotos muutu yhtään hygienisemmäksi, vaikka olisi kestositeessä. Nyt ei siis ole kyse siitä, että kestositeet olisivat ongelma. Ongelma on tuo sinun aivan liian pitkä vaihtoväli.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä luulette, että naiset käyttivät ennen tätä kertakäyttökulttuuria? Kankaisia suojia tietenkin ja niitä vaihdettiin tarpeen mukaan - ei mitenkään ällöttävää! En toki itsekään esim matkalla niitä käyttäisi mutta normielämässä todellakin. Ehkä eivät sovi kaikille, esim jos on hyvit runsaat menkat, mutta tosi monelle sopii. ap
Käy sinä vaan peseytymässä kerran viikossa (jos silloinkaan) "niin kuin ennekin". Itse kyllä arvostan hygieniaa sen verran, etten pidä siteitä pöksyissä koko päivää.
Minua kiinnostaa myös kuulla kokemuksia! Siteet saa ihoni rikki alta aikayksikön ja tamponit sattuu ekoina vuotopäivinä. Kuukuppia en ole vielä kokeillut, mutta varmaan voisi senkin laittaa testiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä luulette, että naiset käyttivät ennen tätä kertakäyttökulttuuria? Kankaisia suojia tietenkin ja niitä vaihdettiin tarpeen mukaan - ei mitenkään ällöttävää! En toki itsekään esim matkalla niitä käyttäisi mutta normielämässä todellakin. Ehkä eivät sovi kaikille, esim jos on hyvit runsaat menkat, mutta tosi monelle sopii. ap
Kai pyyhit perseesi sanomalehdellä niin kuin ennenkin? Vessapaperi, jos mikä on luonnonvarojen tuhlausta.
Ompelin itse. Ei ole vaikeaa, jos on ommellut esimerkiksi kestovaippoja tai tavallisia alushousuja. Oli myös halpaa. Tykkään paljon enemmän kuin kestositeistä, jotka tuntuvat paksulta vaipalta ja liikkuvat pois paikaltaan. Nämä pysyvät hyvin paikallaan ja tuntuvat tavallisilta alushousuilta.
Outoa, että vauvojen ja naisten kestovaipat ovat vielä tällä vuosituhannella tuntemattomia! Paljon edullisempaa ja ekologisempaa on käyttää pestäviä suojia.
Menkkapikkareista en tiedä, kuin tenat, mutta paras kestotamponi on pieni suikale meressä kasvavaa pesusientä, jonka voi huuhtoa ja puristaa kuivaksi vessassa käydessä. Menkkojen jälkeen steriloidaan kiehauttamalla, sitten kuivumaan. Kannattaa käytössäkin välillä huuhdella etikkavedessä, mitä torjuu hajuja ja tulehduksia.
Mulla on kokemusta vain Thinxeistä. Tilasin ensin USA:sta, sitten asos.com kaupasta (brittikauppa, johon brexit ei vaikuta koska tulee mantereelta), siellä on joku toinenkin merkki nyt.
Thinx on hyvä merkki, aivan ehdoton. Mulla on kaikki mustia, eri malleissa. Tilasin tarkoituksella vähän liian isot, etteivät purista. En tykkää kireistä vaatteista.
Ja sen verran vielä kommentoin, että nää on paras ratkaisu siihen jos käyttää kuukuppia ja on runsas vuoto ja haluaa olla täysin varma ettei mitään tulvi ylitse. Ei housuja tarvitse pitää päiväkausia, vaihtaa tarvittaessa, pesukoneessa 60 astetta petivaatteiden ja pyyhkeiden kanssa. Huomattavasti mukavammat jalassa kuin esim. kestositeet, koska menkkapöksyt tuntuvat tavallisilta pikkareilta. Ihana vapaus!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokemusta vain Thinxeistä. Tilasin ensin USA:sta, sitten asos.com kaupasta (brittikauppa, johon brexit ei vaikuta koska tulee mantereelta), siellä on joku toinenkin merkki nyt.
Thinx on hyvä merkki, aivan ehdoton. Mulla on kaikki mustia, eri malleissa. Tilasin tarkoituksella vähän liian isot, etteivät purista. En tykkää kireistä vaatteista.
Missä asteessa ja millä pesulla peset näitä ja miten on toiminu? Ja kuinka pitkään oot omistanut?
Mulla kanssa Thinxit 3kpl muutaman vuoden vanhoja ja tuntuu että ovat alkaneet vuotamaan läpi. En uskaltaisi pitää kuin kotona. Tilasin vasta uudet, jotka tuntuvat paljon varmemmilta. Mietin onko vika käyttäjässä vai ajan myötäkö näin käy. Olen siis pessyt 20-30 asteessa, hienopesu ja pesuaineena Serto ja huuhteluaineena etikka.
Vierailija kirjoitti:
Ja sen verran vielä kommentoin, että nää on paras ratkaisu siihen jos käyttää kuukuppia ja on runsas vuoto ja haluaa olla täysin varma ettei mitään tulvi ylitse. Ei housuja tarvitse pitää päiväkausia, vaihtaa tarvittaessa, pesukoneessa 60 astetta petivaatteiden ja pyyhkeiden kanssa. Huomattavasti mukavammat jalassa kuin esim. kestositeet, koska menkkapöksyt tuntuvat tavallisilta pikkareilta. Ihana vapaus!
No tämän vielä ymmärrän mutta en tosiaan sitä miten muka on kätevää vaihtaa pikkareita monta kertaa päivässä. Itse käytän kuukuppia ja voin pitää sitä vaikka vuorokauden eikä tulvi yli. Harmi etten jo nurempana kokeillut sitä, ihanan huoletonta.
Onko kukaan kokeillut saksalaista Femtis-merkkiä? Kiinnostaisi tilata kupin varmistukseksi.
menkkapöksyt pitää pestä 60 asteessa, ei riitä hienopesu! jos ei pese heti niin huuhtelu kylmällä vedellä ja sitten myöhemmin kuumaan pesuun
Työnnä suoja puoliksi pimppihuulien väliin.