Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotaan omia maskinkäytön esteitä?

Vierailija
02.02.2021 |

A-studion innoittamana. Minun este on pääkipu ja huonovointisuus maskista. Käytän kangasmaskia, kun on pakko. Vajaan tunnin pystyn pitämään. Muut kuin kankaiset maskit haisevat.

Minä välttelen ihmisiä. Miksi minun pitäisi sairastuttaa itseni käydessäni pikaisesti kaupassa, kun muut ihmiset riekkuvat pitkin kuntosaleja, ravintoloita ja työpaikkoja?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgin maski tai joku kotikutoinen kangasriepu ei suojaa käyttäjäänsä virukselta, ei ihmekään että tauti leviää kun jotkut kuvittelevat olevansa "suojassa" sen takana. Edelleenkin pitäis olla vähintään se ffp2 naamalla mutta moniko käyttää? Yksi sadasta maskin käyttäjästä?

Vierailija
42/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puhetyössä ja maskeista irtoaa nöyhtää, joka ärsyttää kurkkua. Visiiri taas heijastaa oman äänen korviin ja korvat kipeytyvät.

visiiri on kuin puhuisi pönttö päässään. No, kai silläkin on tarkoitus, tukkia ihmisten suut ettei tee mieli prostesteerata kovin isolla äänellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole esteitä. Teillä on vain tekosyitä. Kukaan ei kuole hapenpuutteeseen jos käyttää maskia 15 min kauppareissun aikana.

Vierailija
44/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellinen maailmankuva.

Vierailija
45/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)3114…

Tämän meta-analyysin mukaan kirurginmaski saattaa vähentää tartuntariskiä isostikin, mutta tilastollinen epävarmuus on hyvin suurta.

Vierailija
46/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on saanut uuden hullun:

MASKIHULLU!

Vierailija
47/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirurgin maski tai joku kotikutoinen kangasriepu ei suojaa käyttäjäänsä virukselta, ei ihmekään että tauti leviää kun jotkut kuvittelevat olevansa "suojassa" sen takana. Edelleenkin pitäis olla vähintään se ffp2 naamalla mutta moniko käyttää? Yksi sadasta maskin käyttäjästä?

Juuri näin. Kirjoitin taannoin samasta aiheesta toisessa ketjussa. Todella on niin, ettei mikään kevyempi kangassuojain tai kirurginmaski, saati visiiri suojaa miltään virukselta. Ja koska riski tartunnan saamiseen on edelleen vähäinen ja p2- sekä sitä paremmat suojaimet ovat liian kalliita hyötyyn nähden, en käytä suojaimia.

Erikoista on myös se, ettei suojainten käyttöä suositella lapsille, vaikka totuus on että yleisvaarallinen pandemia ei valikoi sitä, keneen virus tarttuu. Olkoonkin että hengenvaara koskee yleisemmin jo valmiiksi huonon vastustuskyvyn omaavia.

Terveisin,

Se entinen henkilösuojainkouluttaja, joka on lukenut osansa mikrobiologiaa

Vierailija
48/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sen tehoon, jos olo on täysin terve.

Vierailija
49/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TGunnen olevani jo valmiiksi ihan tarpeeksi turvassa, sekä ilman maskia että ilman rokotetta. Siksi en tarvi kumpaakaan. Ei oo mulla  henkistä tilausta niille enkä osaa eläytyä pelkäämään koronaa

Vierailija
50/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 15 min kaupassakäynti maski päällä saa teidät pyörtyilemään, panikoimaan, saamaan migreenin ja tukehtumaan, kuulutte saattohoitoon eikä ulos ihmisten ilmoille.

Töissä maskipakko 8h. Työmatkat julkisilla 1h/suunta. Vielä pitäisi kauppaan mennä..

10h kun hengität maskin kanssa niin kyllä se 15min alkaa vaikuttamaan. Poltan ihan juuri kaikki maskit, suostu enää kauaa tätä pelleilyä katsomaan.

Vähän jopa kateuden siemmen läksi minussa itämään. Sinulle maskittomana esiintyminen tuottaa sentään iloa. Ei vaan minulle jonka ei tarte sitä muutenkaan missään pitää

Vierailija
51/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia tuntuukin käyttävän ne, ketkä uskoo lehtiä/televisiota/nettiä sokeasti kyseenalaistamatta.

Alle 1 prosentti on kohta vuoden verran kestäneen koronan saaneet ja kuolleet lähes kaikki ovat olleet monielinsairaita, vanhuksia huonossa hapessa jne.

Vedonlyöntitermein koronan pelko on pahasti ylipelattu. Tämä ei tosin yllätä, että massojen on vaikea hallita kokonaisuuksia.

Vierailija
52/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko sen tehoon, jos olo on täysin terve.

Jatkan vielä, että pelkään kyllä koronaa, koska taas uutisoitiin, miten se voi aiheuttaa pitkäkestoista uupumista ja sitä en haluaisi yhtään lisää, mutta tosiaan maski on ihan turha, jos itse ei sairasta koronaa. Siksi pidän sitä vain töissä, koska siellä ei voi valita.

Vierailija
53/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 15 min kaupassakäynti maski päällä saa teidät pyörtyilemään, panikoimaan, saamaan migreenin ja tukehtumaan, kuulutte saattohoitoon eikä ulos ihmisten ilmoille.

Ä ä l i ö, oletko kuullut sairauksista? Esim. keuhkoahtauma tekee hengittämisen vaikeaksi jo ilman mitään rättejä suun ja nenän edessä.

Mites se korona ja keuhkoahtaumatauti sopii yhteen?

Vierailija
54/61 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia ilman minkäänlaista ongelmaa. Vaikka mulla on migreeni, paniikkihäiriö, astma, matala hb ja verenpaine ja oon raskaana.

Vau, mikä yli-ihminen! Toisaalta henkisesti ehkä ei niinkään, jos ei osaa laittaa itseään toisten asemaan.

Vierailija
55/61 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pitää maskia, koska siitä ei ole ratkaisevaa hyötyä.

Vierailija
56/61 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit ovat turhia. Koko tää homma on suurta teatteria, joka tulee kyllä paljastumaan.

Vierailija
57/61 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsi sydämellä voin sanoa, etten pidä maskia, koska en muista laittaa sitä. Maski ei haittaa minua millään tavalla, joten sen puolesta voisin pitää. En usko sen tehoon, mutta ei minulle ole ongelmaa sitä pitää, jos se jonkun toisen ahdistusta lieventää. Ainoa ongelma on, etten vaan muista.

Vierailija
58/61 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskipakkomaissa on kyllä hienosti päästy yli koronasta.

Kyllä!

Täällä maskipakkomaassa hieman yli 10000 tartuntaa koko aikana. Populaatio suurempi kuin Suomessa. Maskipakkoa takana nyt vuosi eikä yksikään ihminen itke tai valita kuinka vaikeaa maskin käyttäminen on. Kertaakaan en ole kuullut tälläisistä uniikkien lumihiutaleiden ongelmista kuin tässä ketjussa.

Vierailija
59/61 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka v-- kauan ajattelit vielä jankuttaa?

Vierailija
60/61 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerän näköinen ja hyöty NOLLA. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi