Kerrotaan omia maskinkäytön esteitä?
A-studion innoittamana. Minun este on pääkipu ja huonovointisuus maskista. Käytän kangasmaskia, kun on pakko. Vajaan tunnin pystyn pitämään. Muut kuin kankaiset maskit haisevat.
Minä välttelen ihmisiä. Miksi minun pitäisi sairastuttaa itseni käydessäni pikaisesti kaupassa, kun muut ihmiset riekkuvat pitkin kuntosaleja, ravintoloita ja työpaikkoja?
Kommentit (61)
Minun maskittomuuden syy on yksinkertaisesti se, etten halua olla osa tätä älyttömyyttä. Missää ikinä ei maskien tehoa ole todistettu. Löytyy lukemattomia tutkimuksia, joiden tuloksena on se, ettei maskeista ole hyötyä hengitystieinfektioiden ehkäisyssä - näihin perustui myös Suomen kanta keväällä. Vaan liekö lähetysvät vaalit, vai kyvyttömyys tehdä mitään muuta, niin maskeista tuli joku ihmeellinen graalin malja tähän koronatouhuun.
Maskeista ei ole hyötyä. Ei edes siellä leikkaussaleissa (tämäkin on tutkimuksin todettu). Miksi niitä siis pitäisi pitää?
Maskipakkomaissa on kyllä hienosti päästy yli koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Minun maskittomuuden syy on yksinkertaisesti se, etten halua olla osa tätä älyttömyyttä. Missää ikinä ei maskien tehoa ole todistettu. Löytyy lukemattomia tutkimuksia, joiden tuloksena on se, ettei maskeista ole hyötyä hengitystieinfektioiden ehkäisyssä - näihin perustui myös Suomen kanta keväällä. Vaan liekö lähetysvät vaalit, vai kyvyttömyys tehdä mitään muuta, niin maskeista tuli joku ihmeellinen graalin malja tähän koronatouhuun.
Maskeista ei ole hyötyä. Ei edes siellä leikkaussaleissa (tämäkin on tutkimuksin todettu). Miksi niitä siis pitäisi pitää?
Miksi niitä on vuosisatoja käytetty leikkaussaleissa, jos niistä ei olisi mitään hyötyä siellä?
Sairastan sydämen vajaatoimintaa ja sen kyllä huomaa maskia käyttäessä, tuntuu etten saa happea. Joudun kävelemään hitaasti ja toisinaan pysähtymään, etten pyörtyisi. Paniikkikohtauskin on välillä lähellä. Käytän silti maskia paikoissa, joissa sitä kehotetaan käyttämään.
Silmälasit huurustuu. En voi sokeana kaupassa käydä. Raskaana olen, ja neuvola- ja lääkärikäyntejä ollut, silloin käytän maskia, kun ensin ehtii ulkoa tullessa hengähtää eikä tarvitse suoraan pakkasesta sisälle mennessä yrittää nähdä huuruisilla rilleillä.
Et halua olla lammas, mutta vastuuton idiootti kyllä. Hyvä valinta, arvostan.
Paniikkihäiriö höystettynä tukehtumisen pelolla.
Q anon sanoo, ettei koronaa ole ja eliitti vain haluaa alistaa ihmiset maskilla. Siksi en käytä!
En halua osallistua tähän vouhkaamiseen. Joskus käytän maskia. Pidempään käytettynä tulee huono olo, sen sain huomata töissä. Jonkin aikaa pystyy pitämään, mutta välillä pakko saada haukattua happea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä on vuosisatoja käytetty leikkaussaleissa, jos niistä ei olisi mitään hyötyä siellä?
Tämä on selitetty sinulle jo sata kertaa, arvoisa leikkaussaliprovoilija.
Leikkaussalissa maskin tarkoitus on estää kuolan valuminen leikkaushaavaan. Missä tuolla kaduilla kulkee ihmisiä suolet näkyvissä?
Vierailija kirjoitti:
Maskipakkomaissa on kyllä hienosti päästy yli koronasta.
Laitoin yläpeukun, mutta vain siksi että viestisi on sarkasmia.
Itse lopetin käytön kun maskittomat oli pelokkaan näköisiä. Mieluummin saan vihan tuntemattomilta maskipäiltä kuin aidoilta ihmisiltä.
Olen raskaana ja helposti pyörryttää. Mielummin sen kerran pari kuukaudessa kun käyn missään, otan riskin koronaan kuin että pyörryn kauppaan.
Jos 15 min kaupassakäynti maski päällä saa teidät pyörtyilemään, panikoimaan, saamaan migreenin ja tukehtumaan, kuulutte saattohoitoon eikä ulos ihmisten ilmoille.
Minun on raskauden edetessä vaikea hengittää maskin kanssa sisällä. Ulkona on helpompaa, mutta siellä sitä ei tarvitse käyttää...
Minusta oli hassua tuo, kun haastateltava kertoi, että "tietyt ryhmät" eivät maskia käytä ja näiden kanssa pitäisi keskustella. Haluaisin kuulla, mihin ryhmään kuulun.