Vähän kiva yrittää myydä asuntoa tästä pienkerrostalosta, kun tokassa kerroksessa asuu nuori jätkä, joka huudattaa musaa niin että rappu raikaa
Sen vuokranantaja ei välitä mitään. Kehottaa vaan, että mene aina sanomaan miconicoeetvartille jos kuuluu liikaa ääntä. Että hänelle voi kyllä sanoa. No kiva. Ainoo vaan, ettei tässä oikein muuta ehdikään sitten koska sitä ääntä kuuluu tuntikausia. Päivällä, alkuillasta, illalla. Nyt miconicoeetvartille on vähän yritetty selitytää mitä yöajan hiljaisuus tarkoittaa, mutta pojun tulkinta on sitten se, että päivällä ja alkuillasta sitten sitäkin enemmän. Se on kotonakin koko ajan, eli aina soi . Ja kaverit pesiytyy siellä myös.
Eli kun tähän taloon tulee ulkoa sisään rappukäytävään , niin se on ihan kun joku soittaisi rapussa. Infernaalinen mökä räppiä ym. En ostaisi itsekään asuntoa jos tulisin tänne vieraana. Kuluu asuntoihin siis myös, minun asuntoon ja muillekin. Vaikutus on vaan tyrmäävä heti kun ulkoa tulee, en kehtaa edes välittäjää kutsua kun täällä on melkein koko ajan tämmöistä.
Mitä tässä enää voi. On otettu yhteyttä vuokranantajaan , isännöitsijään ja hallituksen jäseniin. Kaikki ovat vaan sitä mieltä, että pitää ns. neuvotella sen häirikön kanssa että voisko hän aina vähän hiljentää sitä mökää.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mene soittamaan ovikelloa ja sano, että ens lauantaina klo 11-13 mulla on asuntonäyttö, voisitko olla sen aikaa hiljaa. Pyydät ystävällisesti. Ongelma ratkaistu.
Nii just. Anna rahaakin. Kuulokkeet ja leivo pullaa. Koska miksipä ei.
Itse asiassa homma alkaa kirkastua. Metelöin itsekin niin, että kaikki kämpät menee pian sijoittajille koska kukaan ei omaksi kodikseen osta. Sitten myyn omankin sijoittajalle ja niin on tää talo saatu tuhottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on varsinkin halvempien kerrostaloasuntojen ongelma. Tuollaiset aina kotona olevat ikimöykkääjät asuvat yleisesti ottaen juuri niissä suht halvan hintaluokan vuokra-asunnoissa. Itse asuin omistusasujana halvemmman luokan kerrostalossa aikoinaan ja siellä oli vuokralaisia varmaan 40% asujista ja vuokrat suht edulliset. Tuota häiriöongelmaa oli koko ajan.
Sitten kun muutin huomattavasti kalliimpaan (neliöhinta kolminkertainen) suht uuteen kerrostalokämppään, niin oli kuin olisi tullut eri maailmaan. Mistään ei kuulu mitään ja vuokralaisia hyvin vähän. Sekin vähä mitä vuokralaisia on, ovat fiksua porukkaa, sillä jo pelkkä vuokrataso karsii persaukisimmat pois.
Varmasti yleisimmin on näin. Itse olen asunut erittäin rauhallisessa kaupungin vuokratalossa, jossa iso osa asukkaista oli päivät töissä ja paljon oli myös lapsiperheitä. Ei pihinän pihinää kuulunut koskaan. Sitten ostin oman kaupungin kalleimmalta alueelta. Naapureina on jotain mt/sosiaalitapauksia, no itsepähän olin tyhmä kun ostin asunnon talosta jossa on paljon pieniä kaksioita = sijoittaijien hallussa, hallitusta myöten.
Tuossa tuli juuri se tärkein pointti esille uusien asuntojen suhteen. Ei pidä muuttaa sellaiseen taloon, jossa on paljon yksiöitä ja pienia kaksioita. Silloin kun tätä ongelmaa ei ole, niin lähes varmasti uusi kerrostalo on rauhallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene soittamaan ovikelloa ja sano, että ens lauantaina klo 11-13 mulla on asuntonäyttö, voisitko olla sen aikaa hiljaa. Pyydät ystävällisesti. Ongelma ratkaistu.
Nii just. Anna rahaakin. Kuulokkeet ja leivo pullaa. Koska miksipä ei.
no rahasta, pullasta en tiiä enkä kuulokkeistakaan, mut miksei sitä muka vois pyytää olemaan hiljaa? ap haluaa myydä asuntonsa. jos naapurilta parin tunnin hiljaisuutta homma onnistuu, niin tosiaan, sinä sen sanoit: miksi ihmeessä ei? -eri
Sijoittajat ei varmaan mieti sitä, millaista on kun koko talo on sossun asukkeja täynnä. Tulee vesivahinkoa ynnä muuta kivaa. Sijoittajat sitten maksaa niitä keskenään.
Voi tietty yrittää myydä, mutta kuka ostaa? Ei kukaan sellainen, joka ostaa itselleen kodin ja ei sellaisesta pommitalosta kiinnostu muutkaan sijoittajat.
Tähän ollaan matkalla.
Mieheni puolestaan pieree öisin niin että makkara raikaa!
Tässä talossa hallituksen tädit on täysin saamattomia, haluavat vaan ystävällisesti keskustella häirikön kansaa. Tosiasiassa tietävät itsekin etteivät häirikölle mitään mahda, eivätkä halua edes yrittää. Saa nähdä miten pärjäävät jos yrittävät omaa kämppää myydä. Ei nimittäin tule olemaan rauhallista silloin. Sijoittajat haluaa halvalla, jos jonkun mölyrappukämpän nyt ostavat.
Tästähän voi kehittää bisneksen. Kun haluaa jostain talosta osakkeen niin ujuttaa ensin sinne jonkun rymy-eetun vuokralle. Sitten voi ostaa sopuhintaan...
Vierailija kirjoitti:
Tästähän voi kehittää bisneksen. Kun haluaa jostain talosta osakkeen niin ujuttaa ensin sinne jonkun rymy-eetun vuokralle. Sitten voi ostaa sopuhintaan...
Ilmoittaudun ehdolle rymyeetuksi. Puolen vuoden sopimus, palkanmaksu pimeästi.
Kivempi se olisi ostaa asunto, jonka naapurissa asuu herkkäkorvainen ja -nahkainen utelias kyttääjä, joka ramppaa isännöitsijän ovella kertomassa naapureista tekemistään havainnoista. Sellaisen naapurin huomaa vasta kun on jo liian myöhäistä. Kannattaa vaikka lahjoa muutkin naapurit valittamaan vuokrantajalle ja jos se ei mitään tee, marssitte yhdessä isännöitsijän ovelle kertomaan murheenne, kirjaatte kellonajat ylös milloin koette ko vuokralaisen häiriöksi, pommitatte isännöitsijää ja vuokranantajaa muutaman kuukauden ahkerasti niin vuokralainen joko saa lähtöpassit tai häipyy omatoimisesti kuuntelemaan musiikkia muualle, jos siis hän siis oikeasti aiheuttaa häiriötä ja elää taloyhtiön sääntöjen vastaisesti. Vuokranantajan saa painostettu heittämään vuokralainen pihalle, jos on tarpeeksi näyttöä, mutta eiköhän silläkin ole raha mielessä, kuten sullakin.
Joo, tosiaan kotirauha kiinnostelee. Ja asunnon jälleenmyyntiarvokin. Olipa edellinen kommentti sekava. Toivon sinulle kaikesta sydämestäni elämääsi nicomicoeetvartticallepallen kaltaista ihmistä.
Kyllä vihjepuhelin on näissä tapauksissa ihan tarpeellinen.
Vähän sama juttu itselläni, naapuriin muutti yötä päivää meluava koirien omistaja. Vaikea on nyt päästä eroon asunnosta.
Jatkuva musiikkimökä ei kuulu ns. normaaleihin elämisen ääniin. Teet kirjallisen listan johon ajat ja päivämäärät milloin musiikkia on kuulunut ja miten kovaa se on ollut verrattuna muihin asuntoon kuuluviin ääniin. Tämän listan kanssa sitten menet isännöitsijälle. Myös omistusasunnosta voi saada kyllä häädön, ei se ole mikään villi kortti häiriköille.
Ja hiljaisuuden aikana kuuluvasta melusta suoraan soitto poliisille. Nykyisin poliisin ohjeistus sitä paitsi on, ettei mennä itse sanomaan, koska on ollut tapauksia joissa sanojan kimppuun on hyökätty.
Vierailija kirjoitti:
Kivempi se olisi ostaa asunto, jonka naapurissa asuu herkkäkorvainen ja -nahkainen utelias kyttääjä, joka ramppaa isännöitsijän ovella kertomassa naapureista tekemistään havainnoista. Sellaisen naapurin huomaa vasta kun on jo liian myöhäistä. Kannattaa vaikka lahjoa muutkin naapurit valittamaan vuokrantajalle ja jos se ei mitään tee, marssitte yhdessä isännöitsijän ovelle kertomaan murheenne, kirjaatte kellonajat ylös milloin koette ko vuokralaisen häiriöksi, pommitatte isännöitsijää ja vuokranantajaa muutaman kuukauden ahkerasti niin vuokralainen joko saa lähtöpassit tai häipyy omatoimisesti kuuntelemaan musiikkia muualle, jos siis hän siis oikeasti aiheuttaa häiriötä ja elää taloyhtiön sääntöjen vastaisesti. Vuokranantajan saa painostettu heittämään vuokralainen pihalle, jos on tarpeeksi näyttöä, mutta eiköhän silläkin ole raha mielessä, kuten sullakin.
Kalikka näemmä kalahti jollekin.
Onko tää se sama Mico joka tekee räppiä nimellä Ällä?