Mikä olisi ihannepaino 164 cm pitkälle
En tarkoita normaalipainoa, vaan ihannepainoa. Osaisitko sanoa?
Kommentit (85)
No kai se riippuu ihanteesta. Palstan anorektikon Sössön mielestä se on pituus-120 eli sun pituudella se olisi 44 kiloa.
Noin 50-55 kg. Yleensä ihannepaino on pituuteen suhdannainen, eli esim 170 cm pitkälle 60-65 kg. Mutta ei kannata liikaa vaakaan tuijottaa, sillä kropat on erilaisia ja pääasia että itsellä on hyvä olo!
Ahhaa. Toi ois niin huono kun oon 149 cm pitkä. Ois kuitenkin kivempi painaa enemmän kuin pikkulapset, kun on nainen jolla on tissit ja perse. En ymmärrä miten tuo sopii lyhyille.
Mä olen 162 cm ja 89 kg. Kurvikas taskuveenus en läski
Itse olen lihaksikas 170cm mies ja painan 60kg.
Lihaksista johtuu se lievä ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Noin 50-55 kg. Yleensä ihannepaino on pituuteen suhdannainen, eli esim 170 cm pitkälle 60-65 kg. Mutta ei kannata liikaa vaakaan tuijottaa, sillä kropat on erilaisia ja pääasia että itsellä on hyvä olo!
Mä 163 ja kun painoin 63 olin ihan lauta. N. 70kg ja hyvät muodot, tiimalasi näkyy, mut vielä hoikka.
58 kiloa olisi BMI:n normaalipainon keskikohta. Minusta normalipaino on myös ihannepaino. Ja ennen kuin joku sanoo, ettei tuo sovi lihaksikkaisiin, niin muistutan voimannoston olympiaedustajan Anni Vuohijoen olevan 162/62. Että sen verran ne lihakset painavat.
Vierailija kirjoitti:
Sori.. Olet kylläkin alipainoinen. Orava.
naiselle 55kg, sopivasti lihasta ja rasvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkeilyssä olisi vähän liian lyhyt tuohon sarjaan. Pitäisi painaa sen 54kg.
Mä olen aikoinaan oppinut näin: Pituus miinus sata miinus kymmenen prosenttia.
Numeroina: 164-100=64, josta 10%=6,4 eli 64-6,4=57,6
Ihannepaino 164 cm pituiselle on siis 57,6 kiloa.
Nuorempana 160 cm olin 59 kg hoikka. Myöhemmin 69 kg painossa aika normaali, mutta vähän pyöree. Ja sit nyt vaihdevuosissa 79 kg selvästi liikaa kiloa, mutten vieläkään mikään hirveen ylipainoisen näköinen.
Ruuminrakenne leveä, isot rinnat, maatilan runsas emäntä -tyyppiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontaktilajeissa painissa ja nyrkkeilyssä sekä vaparissa olisi ylipainoinen. Tulisi vastaan pidempiä otteilijoita ja pataan tulisi.
Naisesta kyse? Silloin 50-55kg. T. Mies.