Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen seurustellut 3kk ja mies on laittanut kuntoon kämpässäni kaiken, mikä exältäni jäi laittamatta 10 vuoden aikana

Vierailija
02.02.2021 |

Toki teen ja korjaan itsekin paljon, mutta oli juttuja, jotka vaatii erityistä osaamista, työkalunkäyttöä, voimaa tai 2 tekemässä, ja kuitenkin niin pieni homma, ettei tullut palkattua ketään tekemään. Tää uusi mies on omatoimisesti huomannut katonrajasta puuttuvan listan, vinossa olevan pistorasian, huonosti toimivan lukon, jne ja korjannut ne. Näitä pilluhommia on ollut parisenkymmentä ja nyt kaikki tehty. Ihana mies =)

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin vaan tarvitsi itsenäinen nykynainen prinssin pelastamaan...

Kukapa mies ei tahtoisi olla naisensa pulasta pelastava prinssi...

Parisuhde kukoistaa, kun molemmat tekevät itsensä toisilleen korvaamattomiksi :D

Vierailija
142/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tämä joidenkin naisten oletus että miesten jotenkin kuuluisi osata ja tehdä tietyt remonttihommat. Palkatkaa ammattilainen. Eksältäsi ei jäänyt tekemättä jos ei erityisesti luvannut tehdä. Olen itse nainen.

Mitäs siinä huvittumaan. En itsekään huolisi muunlaista miestä. Näinollen emme ole kiinnostuneita samoista miehistä. Mulle ahkera ja huomaavainen, sulle omahyväinen, laiska ja osaamaton. Win - win. 

Eli koska miesmakumme ja odotukset miehille ovat erilaisia, niin käsität tämän mustavalkoisena sinä hyvä-minä paha-leikkinä?

Okei, leikitään: minulle fiksu tällä vuosituhannella elävä mies joka VOI olla kätevä käsistään jos haluaa ja mitä tällöin arvostan, mutta mitä en oleta häneltä, eikä hänkään oleta että minä otan vaikka vastuun kaikista kotitöistä eikä vertaa minua eksiinsä.

Sulle joku junttieinari joka vähän nikkaroi ja päsmäröi ja neuvoo ja sut laitetaan keittiöön kun et muuta osaa elämässäsi:)

Sopii jos sen noin haluat muotoilla. Itseluottamukseni kestää kyllä olla keittiössä ja tehdä niitä asioita mistä pidän. Voin myös myöntää, että en osaa, enkä ole kiinnostunut opettelemaan, ap:n mainitsemia töitä. Voin kutsua jakoa vaikka miesten- ja naisten töiksi. Voin olla juntti mieluummin kuin nykyaikainen voimaantunut nainen. Ei kyse ole kumpi on hyvä ja paha, mutta kyllä mielestäni "hanki ammattilainen" on omahyväinen kommentti ja kiinnostus mieheen menisi heti. Ei kaikkea tarvitse osata, mutta avuliaisuus on sellainen piirre mistä pidän. Samoin ne perinteisemmät roolit parisuhteessa. Tiedän, että tätä ei ole tällä vuosituhannella kovin muodikasta sanoa ja useimmat jostain syystä sen jälkeen vetävät tuon keittiöön "laittamisen" ja usein ihan alistamisen ja väkivallan mukaan keskusteluun. Ihan kuin kukaan ei voisi vapaasta tahdostaan haluta miellyttää toista. Eksiin vertaamisesta olen samaa mieltä kanssasi kyllä.

Ja vielä. Ei kaikkea tarvi osata mutta silti oletat että juuri mies osaa kiinnittää listan ja sörkkiä sähköjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tämä joidenkin naisten oletus että miesten jotenkin kuuluisi osata ja tehdä tietyt remonttihommat. Palkatkaa ammattilainen. Eksältäsi ei jäänyt tekemättä jos ei erityisesti luvannut tehdä. Olen itse nainen.

Mitäs siinä huvittumaan. En itsekään huolisi muunlaista miestä. Näinollen emme ole kiinnostuneita samoista miehistä. Mulle ahkera ja huomaavainen, sulle omahyväinen, laiska ja osaamaton. Win - win. 

Eli koska miesmakumme ja odotukset miehille ovat erilaisia, niin käsität tämän mustavalkoisena sinä hyvä-minä paha-leikkinä?

Okei, leikitään: minulle fiksu tällä vuosituhannella elävä mies joka VOI olla kätevä käsistään jos haluaa ja mitä tällöin arvostan, mutta mitä en oleta häneltä, eikä hänkään oleta että minä otan vaikka vastuun kaikista kotitöistä eikä vertaa minua eksiinsä.

Sulle joku junttieinari joka vähän nikkaroi ja päsmäröi ja neuvoo ja sut laitetaan keittiöön kun et muuta osaa elämässäsi:)

Sopii jos sen noin haluat muotoilla. Itseluottamukseni kestää kyllä olla keittiössä ja tehdä niitä asioita mistä pidän. Voin myös myöntää, että en osaa, enkä ole kiinnostunut opettelemaan, ap:n mainitsemia töitä. Voin kutsua jakoa vaikka miesten- ja naisten töiksi. Voin olla juntti mieluummin kuin nykyaikainen voimaantunut nainen. Ei kyse ole kumpi on hyvä ja paha, mutta kyllä mielestäni "hanki ammattilainen" on omahyväinen kommentti ja kiinnostus mieheen menisi heti. Ei kaikkea tarvitse osata, mutta avuliaisuus on sellainen piirre mistä pidän. Samoin ne perinteisemmät roolit parisuhteessa. Tiedän, että tätä ei ole tällä vuosituhannella kovin muodikasta sanoa ja useimmat jostain syystä sen jälkeen vetävät tuon keittiöön "laittamisen" ja usein ihan alistamisen ja väkivallan mukaan keskusteluun. Ihan kuin kukaan ei voisi vapaasta tahdostaan haluta miellyttää toista. Eksiin vertaamisesta olen samaa mieltä kanssasi kyllä.

Voit olla niin konservatiivinen kun haluat mutta tulit heittämään halveksivia kommentteja oletetusta miesmaustani.

Itse aloitit, tulit huvittumaan toisten mielipiteistä ja komensit palkkaamaan ammattilaisen. Sitähän se nykyaika, oletusta vaan, niin älä sinäkään oleta saavasi asiallista vastausta tuollaiseen (saati tällä palstalla).

Vierailija
144/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä kummaa porukkaa. Kun joku teille tärkeä ihminen haluaa ilahduttaa teitä, niin ainoa oikea tapa on kieltäytyä ja maksaa/ostaa/pyytää joku muu tekemään homma.

Jos seurustelukumppani pyytää elokuviin, te sanotte ei, ja menette elokuviin naapurin kanssa.

Miksi menisin naapurin kanssa, jos uuden seurustelukumppanin kanssa voisin mennä elokuviin. Sen sijaan naapuri sillä aikaa voisi tehdä niitä pieniä remppahomppia, kun me vietetään laatuaikaa elokuvissa. 

Sekö ei olisi vaihtoehto, että tekisitte pienet korjaustyöt yhdessä ja menisitte sitten yhdessä elokuviin? Tuskin naapurisikaan on aina niin innoissaan, kun vähän väliä olet vailla tekemään sitä ja tätä.

Vierailija
145/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä. Aloittaja teki positiivisen aloituksen, kirjoitti nykyisestään tosi iloisena ja nätisti ja kehuen, ja miehet täällä valittavat??????

Oletteko ikinä tyytyväisiä?

Jos aloitus oli positiivinen niin sitten siinä varmaankin kirjoitettiin iloisesti ja nätisti myös exästä ja siitä miesten enemmistöstä joka ei toimi naiselle ilmaisena remonttipalveluna?

Miksi olisi kirjoitettu? Mitä positiivista olisi asioissa, jotka eivät tapahtuneet? Kukissa, joita ei tuotu? Suihinotossa, jota ei saatu?

Vierailija
146/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä. Ei kaikkea tarvi osata mutta silti oletat että juuri mies osaa kiinnittää listan ja sörkkiä sähköjä?

Kyllä joo noin perusasiat. Ja se ei ole sulta pois millään tavalla. Päinvastoin, voit taas huvittua.

Vierailija
147/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan nikottelisin, jos uusi miesystävä pyytäisi palvelusta jossain kotihommissa parin kuukauden seurustelun jälkeen. 

Ei tuon tyyppisiltä miehiltä tarvitse pyytää. Kuten ap:n mies, he huomaavat asioita ja haluavat auttaa. Ihmisellä on (yleensä) ihan luontainen tarve olla hyödyksi ja varsinkin, kun haluaa tehdä vaikutuksen toiseen. Ihanko tosi nikottelisit, jos mies, josta olisit kiinnostunut ja jota tapailisit, pyytäisi käymään kaupassa, auttamaan pyykkien viikkaamisessa, verhojen vaihtamisessa, pihatöissä? Nuo vaan esimerkkejä mitä itse olen tehnyt uuden tuttavuuden luona/kanssa. Olisi meillä ollut varmaan aika erilainen suhde jos olisin vaan todennut, että hoida itse tai palkkaa ammattilainen. Tai maksa minulle! :D 

Nyt on vasta seurustelu kolme kuukautta. Mielestäni tuollaiset hommat eivät kuulu vielä suhteeseen. Kyllä tuossa hyväksikäyttäjän olo tulisi vaikka toinen tarjoutuisikin. Sanoisin kohteliaasta, että kiitos, mutta ei tarvitse tehdä. Asia on jo hoidossa 

Kiva tietää. Minä olen innokas neulomaan ja neulon villasukkia kavereiden miehille ja heidän siskojensa miehillekin. Olen iloinen, kun kelpaavat. Jos siis rupeaisin seurustelemaan, niin en sitten saisi neuloa miesystävälle sukkia vaan sanoisin, että osta omat jostain joulumyyjäisistä.

En vertaisi sukan neulomista remontin tekemiseen. Harva varmaan tekee huvikseen remonttia kavereille ja koko suvulle. 

Juurikin tämä.

Tuo on muutenkin hyvä nyrkkisääntö: tekisikö mies remonttia huvikseen kavereille, suvulle ja vaikka ihan vain aikansa kuluksi?

Siivoaisiko nainen vessanpönttöjä, pyykkäisikö vaatteita ja pesisikö asioita ihan vain omaksi ilokseen?

Vastaus noihin on yleensä ei. Villasukkien kutominen, sisustuksen suunnittelu, jne ovat monelle sitä hupiosastoa. Samoin kuin jenkkiautojen rassaaminen tai miesluolan rakentaminen.

Aloituksessa mainitut hommat eivät ole remonttia. Remonttia on tapetointi, lattian laittaminen, maalaaminen noin esimerkiksi.

Vierailija
148/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämä ei nyt ollut 3kk demo, jonka jälkeen kaikki onkin sitten ihan toisin.

Vierailija
149/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo noin perusasiat. Ja se ei ole sulta pois millään tavalla. Päinvastoin, voit taas huvittua.

Passiivis-aggressiivisuus on ymmärrettävää kun äly ei riitä muuhun.

Eli joka peruspenan kuuluu osata pikku sähköhommia:D? Just noiden tee-se-itse-miesten jäljiltä kämpät ovat täynnä fiboja.

Ja miten niin kuuluu ja miten niin perusasiat? Niin, teillä takahikiällä varmaan kuuluukin.

Vierailija
150/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla niin konservatiivinen kun haluat mutta tulit heittämään halveksivia kommentteja oletetusta miesmaustani.

Itse aloitit, tulit huvittumaan toisten mielipiteistä ja komensit palkkaamaan ammattilaisen. Sitähän se nykyaika, oletusta vaan, niin älä sinäkään oleta saavasi asiallista vastausta tuollaiseen (saati tällä palstalla).

Wäää, vauvalla ei saa käyttää huvittua-verbiä. Miten niin komensin? Mikä vastauskyylä sinä olet?

Olet sen verran rasittava että säälittää.

Vierailija
151/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa seurustelusuhdetta keskitytään ihan muihin asioihin kuin remontteihin 

Vierailija
152/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa mukava mies, mutta toivottavasti ei luule, että "pitää" tehdä noita juttuja.

Näistä itkijäneideistä täällä ei tarvitse välittää, joku toinen mies korjaa saranan samassa ajassa kun nämä saa yhden ulinan tänne mölistyä.

Mä pyysin muuton jälkeen yhtä tyyppiä (miesoletettu) fiksaamaan kattolampun ja kaapin ovien saranat. "Pikku juttu" hänelle, sanoi etukäteen.

Mutta jäipä tekemättä. Lykkäsin ukolle kumminkin 20€ käteen, kun oli vaivautunut paikalle ja puoli tuntia siinä ihmetteli.

Sen jälkeen laitoin itse paikat kuntoon. Tyhjän saa pyytämättäkin ja rahat säästyy. 👍

N60

Miksi edes pyysit?

Siihen asti olin hoitanut koko muuton täysin keskenäni. Ja kasannut n+1 ikealaista mööpeliä täysin keskenäni. Toisinaan piti käyttää pahvilaatikkoja ja jo koottua huonekalua korvaamaan puuttuvaa asennuskaveria.

Tuossa vaiheessa olin lopen uupunut koko rumbaan ja keksin pyytää apua. Maksullista.

Ok?

N60

Vierailija
153/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahto olla pistorasia tosi vinossa kun meni pilluhommiksi.

Ei se aina paljon vaadi. Joskus luvattiin pillua, kunhan lähden koiran kanssa ulos.

Vierailija
154/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa mukava mies, mutta toivottavasti ei luule, että "pitää" tehdä noita juttuja.

Näistä itkijäneideistä täällä ei tarvitse välittää, joku toinen mies korjaa saranan samassa ajassa kun nämä saa yhden ulinan tänne mölistyä.

Mä pyysin muuton jälkeen yhtä tyyppiä (miesoletettu) fiksaamaan kattolampun ja kaapin ovien saranat. "Pikku juttu" hänelle, sanoi etukäteen.

Mutta jäipä tekemättä. Lykkäsin ukolle kumminkin 20€ käteen, kun oli vaivautunut paikalle ja puoli tuntia siinä ihmetteli.

Sen jälkeen laitoin itse paikat kuntoon. Tyhjän saa pyytämättäkin ja rahat säästyy. 👍

N60

Miksi edes pyysit?

Siihen asti olin hoitanut koko muuton täysin keskenäni. Ja kasannut n+1 ikealaista mööpeliä täysin keskenäni. Toisinaan piti käyttää pahvilaatikkoja ja jo koottua huonekalua korvaamaan puuttuvaa asennuskaveria.

Tuossa vaiheessa olin lopen uupunut koko rumbaan ja keksin pyytää apua. Maksullista.

Ok?

N60

Ja alkuperäinen pointtini koko aiheeseen oli lähinnä se, että -toisin kuin tämän ketjun dissauskommenteista voisi päätellä-

on paljon ryyppejä, jotka mieluusti paistattelevat 'osaavan ja kätevän' miehen aurassa, mutta tosipaikan tullen sitä taitoa ei edes löydy! Nämä sitten puhuvat miesten töistä ja ovat polleaa. Millähän lihaksilla? 😂😭

N60

Vierailija
155/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä ankeaa porukkaa. Ei ihme, että kahvikupillisen tarjoaminen treffeillä tuntuu ylivoimaiselta nöyrtymiseltä, kun asenne on tämä.

Vierailija
156/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä typo!!! Pikkuhommia siis !!!

Ap

Ei että 😁 Semmosia pikkuhommia vaan..

Käsistään kätevä mies on kyllä kullan arvoinen. Osoitan sormella jotain kitisevää kohdetta, mies urahtaa, hakee porakoneen tai jotain tippoja, fiksaa ongelman ja menee takaisin sohvalle/lenkille/pelaamaan. Mikä vaan ongelma, se korjaantuu.

Ainoa pieni miinus tällaisessa on se, että itsestä tulee ihan tumpelo. Ei tarvi edes yrittää mitään, kun toinen osaa kaiken.

Vierailija
157/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on varsin trollimainen asenne. Mielestäni (näin olen oppinut) jos nainen jotain pyytää niin siihen sitten on kohtuuajassa tartuttava toimeen joko tekemällä itse tai hommaamalla jonkun tekijän. Muuten pikkuhomma alkaa syödä parisuhteen kolmijalkaa.

Vierailija
158/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas katkerat naiset nillittämässä kun kaikki miehet eivät ole täydellisiä.

Vierailija
159/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika perinteiset roolit muuten, mutta lapsi hoidetaan varmaan tasan puoliksi. Minä tykkään laittaa ruokaa ja oon siinä parempi, joten teen sen. Samoin esim vaatehankinnat ja vaatteiden pesu ja muu huolto on mulla. Mies hoitaa siivouksen suuremmilta osin, koska haluaa siistimmän kodin kuin minä. Hän myös kokoaa pojan kanssa kirjahyllyt, hoitaa autojen huollot, renkaiden vaihdot jne.

Sanokaa mitä sanotte mutta me ollaan onnellisia. Jaetaan työt puoliksi omalla tavallamme ja molemmat on tyytyväisiä. Syödään hyvää ruokaa, asutaan siistissä kodissa ja ajetaan ehjillä ja huolletuilla autoilla.

Vierailija
160/166 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei oltu seurusteltu kovin pitkään, kun tuli veroilmoituksen palautusaika ja poikaystävä sitä tuskaili. Minä tarjouduin täyttämään sen hänen puolestaan, selvitin jopa kaikki vähennykset, joita hän pystyi saamaan. Minulle tuo oli pikkuhomma, miehellä olisi mennyt aikaa ja kirosanoja. Laskin myös käsin onko tulossa palautuksia vai maksettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi