Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä suuttui kun tarjosin lastenhoitoa hiihtolomaksi

Vierailija
02.02.2021 |

En taas ymmärrä. Nyt kun olen eläkkeellä, voisin ottaa pojan perheen teinejä hoitoon meille. Pojan kanssa jo alustavasti sovittiinkin, että tulevat viikoksi. Nyt ei sitten käykään miniälle, minulle tuhahteli että on muita suunnitelmia. Tuskin korona-aikana oikeasti on. Ehdin jo perua muita menojani tämän hoitokeikan takia ja harmittaa.

Kun olin työelämässä, ei minulla ollut mahdollisuutta auttaa kaempana asuvan poikani perhettä ja nyt kun olisi aikaa, ei apu enää kelpaa. Tyttäreni asuvat ihan lähellä ja totta kai nämä lapsenlapset ovat läheisempiä, olen silti surullinen kun ei anneta edes mahdollisuutta tutustua kunnolla näihin kaukaisempiin. :(

Kommentit (314)

Vierailija
61/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinit ei ikinä mihinkää "hoitoon" suostuis. Heillä on omat menot ja kaverit. Ruokaa tekevät lomalla keskenään, tykkäävät kokata ja leipoa. Mummola-ajat on ohitettu jo kauan sitten.

Muuten ok kommentti, mutta todella ikävää ettei mummon seura enää teininä kiinnosta.

Meillä poika kävi teininäkin mummoa usein katsomassa ja autteli mummoa arkiaskareissa.  Ihan mummon kuolemaan asti.  

Oli myös kantamassa mummon arkkua. Mummo oli tärkeä loppuun asti.

Mielestäni on täysin eri asia olla mummolassa hoidossa kuin tavata mummoa ja autella mummoa. Yleensä, jos suhteet ovat rakkaat, niin teinit haluavat mennä mummolaan jo senkin takia, koska siellä saa hemmottelua. Lisäksi isovanhemmat ovat saattavat olla henkisesti samalla tasolla teinien kanssa, ja siinä heillä on hauskaa, kun keksi-ikäiset vanhemmat yrittävät pitää jonkinlaista kuria niin teineille kuin isovanhemmille.

Mummo, joka haluaa laittaa teinit kuriin tarjoamalla teineille hoitopaikkaa, laittaa päiväjärjestyksen kuntoon, tarjoamalla suolatonta ruokaa, on puhelinta vastaan, ja joka on vielä vieraamman puoleinen teinille, ei ole teinin mielestä se unelmapaikka lomailla.

"Mielestäni on täysin eri asia olla mummolassa hoidossa, kuin tavata mummoa ja autella"

Jotenkin outo lause. Kyllähän sitä voi lapsikin olla mummolla hoidossa ja silti puuhastellakin mummon kanssa . Eihän nuo asiat mitenkään sulje pois toisiaan. 

Ja tuon lopun varmaan  keksit päästäsi, siis ,että ap on tuollainen mummo, suolattominen ruokineen ja puhelin vastaisena?

Vierailija
62/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisiin tapoihin on mielestäni hyväkin tottua, ei maailma toimi niin kuin kotona aina toimii. Joskus voi olla pakko syödä erilaista aamupalaa ja pullan kanssa onkin toisenlaista mehua kuin vanhemmat ostaa. En minä näe toisenlaisten tapojen oppimista pahana. Lapset ovat 13-16 vuoden välillä eli teineiksi ainakin ennen sanottiin. Ap mummeli.

Sun pitäisi nyt sitten vaan opetella niihin erilaisiin tapoihin, eikä viedä niitä omia näkemyksiä muiden ristiksi. Eikös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuten sanoin, niin sovin kyläilyt omien lasteni kanssa. Miniäni tekee tätä tiuskimista ja poikani puhuttelee minua kun miniä käskee. Se vie halut yhteistyöltä hänen kanssaan. Kyllä vanhempien pitää pystyä sopimaan keskenään nämä asiat, vaikka vain toinen heistä keskustelee kanssani. Vai soitatteko te oikeasti miniällekin, jos poika on kylässä, ja kysytte, että pojalle käy lasten mummolahoito mutta käykö sinulle miniä? Vaikeaksi menee, en usko että kukaan noin tekee. Mummo ap.

Kyllä mun anoppi yleensä varmistaa vielä minultakin asiat joita ovat miehen kanssa sopineet. Varmistaa, että poikansa on asiasta puhunut mulle ja että se sopii. Minusta ihan asiallista ja suunnitelmat on ihan jokusta poikkeusta lukuunottamatta sopineet oikein hyvin. Ei tarvi kiukutella anopille, kun hän kohtelee minua täysivaltaisena perheenjäsenenä jonka kanssa voi puhua ja keskustella ja joka on lastenlasten toinen huoltaja.

Vierailija
64/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummo soitti pojalle eikä suoraan lapsille? Kun minä olin teini, mummo soitti mulle aina kun halusi seuraa tai apua jossain askareessa. Ovelta vaan huikkasin että käyn mammalla. Ja kummitäti, joka asui kaukana, kysyi hänkin multa suoraan, haluanko viikonlopuksi navettaan avuksi. Vanhemmat eivät ikinä päättäneet puolestamme ja lähiaikuiset tämän tajusivat ja soittivat suoraan meille.

Kyllä meilläkin mummo soittelee suoraan alakouluikäiselle lapselleni tämän omaan puhelimeen ja juttelee kaiken maailman asioista. Outoa, jos ap ei juttele puhelimessa lastenlastensa kanssa, vai jutteleeko? Onko ap itse suoraan puhunut lastenlapsilleen siitä, että voisivat lomalla tulla käymään? Ja miksi koko viikoksi? Kai lyhyempikin aika riittäisi.

Vierailija
65/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään puolituntematon, olen nähnyt pojan perhettä kuitenkin noin kuukausittain, kun käyvät täällä. Ja kyllä minusta pitää olla oikeaa ruokaakin, ei joka päivä voi hiihtolomallakaan syödä Knorria ja Apetitia. Tiedän, ettei tästä mielipiteestä nykyäidit tykkää, mutta pidätän silti oikeuden. Ja onko se päivärytmi sitten aamusta iltaan puhelinta ja Knorria siinä välissä, ei kai tämä kenenkään mielestä ole hyvä tilanne, johon nyt apua tarjoan. Ap-mummo.

Ymmärrän, että koska miniäsi ei ole sinun tyttäresi, niin hän antaa lapsille valmisruokia. Sitä en ymmärrä, että miten poikasi syöttää lapsilleen niin Knorria kuin Apetitia, ruokaa, johon on lisätty suolaa, antaa lapsille puhelinta käyttöön, ei pidä huolta lasten päivärytmistä jne.

Mikä on poikasi kasvatuksessa mennyt pieleen, kun tämä ei aikuisenakaan osaa kommunikoida lastensa ja vaimonsa kanssa eikä osaa laittaa ruokaa puhumattakaan siitä, että olisi opettanut omat teininsä laittamaan ruokaa?

En ilkeile, vaan aidosti kysyn. Oletko ollut poikasi ollessa teini monta vuotta sairaalassa? Jos olet, niin hän silloin söi? Miksi kukaan ei opettanut häntä laittamaan ruokaa?

Vierailija
66/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa perustarve whatsappryhmän, niin jatkossa asiat on helpompi sopia niin, että kaikki ovat kartalla.

Vierailija
67/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa pikemminkin siltä, että anoppi suuttui, kun miniä ei pakota teinejään lähtemään mummon luokse hiihtolomalla.

Vierailija
68/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 15v ja 17v talvilomalla hoitoon?? Ei tod! Ne vihaa mummon armeijatyyliä, puoli kasilta ylös, aamupala ja reipasta ulkoilua. Teinit haluaa nukkua lomalla pitkään, pelata ja tavata kavereita. Mummo yritti viimeksi kesällä jopa takavarikoida kännykät "nyt vietetään hauska päivä yhdessä ilman kännyköitä". Sen jälkeen ei ole mummolaan halunneet.

Vierailija
69/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinit ei ikinä mihinkää "hoitoon" suostuis. Heillä on omat menot ja kaverit. Ruokaa tekevät lomalla keskenään, tykkäävät kokata ja leipoa. Mummola-ajat on ohitettu jo kauan sitten.

Muuten ok kommentti, mutta todella ikävää ettei mummon seura enää teininä kiinnosta.

Meillä poika kävi teininäkin mummoa usein katsomassa ja autteli mummoa arkiaskareissa.  Ihan mummon kuolemaan asti.  

Mielestäni on täysin eri asia olla mummolassa hoidossa kuin tavata mummoa ja autella mummoa. Yleensä, jos suhteet ovat rakkaat, niin teinit haluavat mennä mummolaan jo senkin takia, koska siellä saa hemmottelua. Lisäksi isovanhemmat ovat saattavat olla henkisesti samalla tasolla teinien kanssa, ja siinä heillä on hauskaa, kun keksi-ikäiset vanhemmat yrittävät pitää jonkinlaista kuria niin teineille kuin isovanhemmille.

Mummo, joka haluaa laittaa teinit kuriin tarjoamalla teineille hoitopaikkaa, laittaa päiväjärjestyksen kuntoon, tarjoamalla suolatonta ruokaa, on puhelinta vastaan, ja joka on vielä vieraamman puoleinen teinille, ei ole teinin mielestä se unelmapaikka lomailla.

"Mielestäni on täysin eri asia olla mummolassa hoidossa, kuin tavata mummoa ja autella"

Jotenkin outo lause. Kyllähän sitä voi lapsikin olla mummolla hoidossa ja silti puuhastellakin mummon kanssa . Eihän nuo asiat mitenkään sulje pois toisiaan. 

Ja tuon lopun varmaan  keksit päästäsi, siis ,että ap on tuollainen mummo, suolattominen ruokineen ja puhelin vastaisena?

Öö, ihan ap:n kirjoittamista viesteistä. Hän on valittanut, että kotonaan teinit olisivat vain puhelimella, hän on kertonut, että lasten ollessa pieniä hän on valistanut poikaansa ja miniäänsä siitä, että ruokaan ei tarvitse lisätä suolaa, vaan sen voi maustaa yrteillä. Ainoastaan poikansa kuunteli neuvot.

Osaatko lukea? Entä jos osaat, niin osaatko etsiä ne tärkeimmät asiat?

Vierailija
70/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, en minä syytä pelkästään miniää Knorrista! Ei poikani ole yhtään sen parempi. Olen äidillisesti yrittänyt pojalle motkottaa ja antanut ihan rahaa käteen, että käy ostamassa vihanneksia ja kalaa, jos rahasta on kiinni. Nyt en kyllä ole vuosiin tätä tehnyt, mutta silloin kun poika oli nuorempi. Olen yrittänyt ohjata häntä/heidän perhettä hyviin ruokailutapoihin, pitääkö sitä jotenkin hävetä? Ihmeelliseksi on maailma mennyt. Jos kertoo mikä on terveellistä ja mikä ei, niin siitä mennään rikki?? En usko hetkeäkään, etteikö muutkin isoäidit kanna huolta lapsistaan ja lapsenlapsistaan. Ap mummo.

Vierailija
71/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisiin tapoihin on mielestäni hyväkin tottua, ei maailma toimi niin kuin kotona aina toimii. Joskus voi olla pakko syödä erilaista aamupalaa ja pullan kanssa onkin toisenlaista mehua kuin vanhemmat ostaa. En minä näe toisenlaisten tapojen oppimista pahana. Lapset ovat 13-16 vuoden välillä eli teineiksi ainakin ennen sanottiin. Ap mummeli.

No sullahan on tässä nyt hyvä paikka opetella erilaisia tapoja. Ei kun oppimaan vaan. Vai haluatko sanoa, että muiden pitää oppia ne erilaiset tavat (siis sinun tapasi) mutta sinun ei tarvitse kunnioittaa tai opetella muiden tapoja. Ihan ensiksi alat kommunikoida sen miniäsi kanssa, asiallisesti. Ei se ole kuin erilainen tapa, joka ei ole ollenkaan paha homma.

Vierailija
72/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjassamme sekaantuva tunkeileva besserwisseranoppi.

Vaikka muotoilusta tunnistaa tän provoksi, niin tollasia on.

Aivan selvä provo.

Vierailija
73/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin lapsi voi olla hoidossa. Normaali 16-vuotias teini ei tarvitse hoitopaikkaa. 16-vuotias teini voi auttaa mummoa, tavata mummoa, opetella mummon kanssa kokkausta, ristipistotöitä tai it-taitoja, jos mummo on/on ollut it-alalla töissä.

Vierailija
74/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen meidän suvun ja perheen whatsup-ryhmä on olemassa, tosin ei siinä miniää ole, ei ole pyytänyt että haluaa liittyäkään. Eikä teinit minulle soittele tai kirjoittele, että kyllä se kulkee pojan eli heidän isän kautta ne viestit ja kyläilykutsut. Toki toivoisin, että vanhemmat patistelisivat lapsiaan olemaan minuun yhteydessä, vastailemaan viesteihini, mutta minkäs teet. Tätä juuri tarkoitin aloituksessa, nyt olisi aikaa tutustua näihin etäisemmäksi jääneisiin lapsenlapsiin, mutta yritykseni tyrmätään. Mummeli.

Vierailija
75/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis, onko mummo kysynyt lapsenlapsiltaan, haluavatko nämä tulla kyläilemään. Tässä syytellään miniää eikä mummo tunnu tietävän, mitä nämä isot lapsenlapset ovat mieltä asiasta. Kuulostaa hieman erikoiselta. Miksi mummo ei voi kysyä suoraan näiltä teineiltä, mitä asiasta ajattelevat. Jos on läheiset välit, niin kyllä teinit voivat suoraan sanoa, että ovat mieluummin kotona ja viettävät aikaa kavereiden kanssa. 

Vierailija
76/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa kysyä enää suoraan. Vastasin tuohon viestiin aiemmin. Jos kysyn ensin lapsenlapsilta ja he lupaavat tulla tai haluavat tulla, niin vanhemmat eivät lähdekään kuskaamaan heitä. Sitten minua syytetään, että sovin selän takana asioita. Eli en voi kysyä heiltä. Nyt en kysy, koska miniä on ilmoittanut ettei käy. mummo.

Vierailija
77/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että vahvaa erityistä tukea tarvitseva 13-vuotias saattaa tarvita apua. Hänellä on  kuitenkin vanhemmat etätöissä ja vielä 16-vuotias sisarus auttamassa.

16-vuotiaalle hoitopaikka? Itse osallistuin tuon ikäisenä mummoni hoitoon, jolla oli tuolloin alkava dementia. Vanhainkotipaikkaa ei ollut vielä saatu. Niinä koulupäivinä kun menin yhdeksäksi tai kymmeneksi kouluun, menin aamulla katsomaan, että mummo oli kotona, ja tällä oli kaikki hyvin. Lisäksi menin pikaisesti aina koulun jälkeen. Vanhempani kävivät aina iltaisin ja hoitivat kaikki viikonloput.

Vierailija
78/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis, onko mummo kysynyt lapsenlapsiltaan, haluavatko nämä tulla kyläilemään. Tässä syytellään miniää eikä mummo tunnu tietävän, mitä nämä isot lapsenlapset ovat mieltä asiasta. Kuulostaa hieman erikoiselta. Miksi mummo ei voi kysyä suoraan näiltä teineiltä, mitä asiasta ajattelevat. Jos on läheiset välit, niin kyllä teinit voivat suoraan sanoa, että ovat mieluummin kotona ja viettävät aikaa kavereiden kanssa. 

Ei ole kysynyt, tässä on vaan mummo yhtäkkiä päättänyt alkaa hoitamaan pojanlapsia ja pistämään heitä ruotuun. Hiihtolomalla. Suuttuu kun pojanlapset ei innostuneet. Syy on tietenkin ilkeän miniän. 

Vierailija
79/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tuntuu ristiriitaiselta, kun ap sanoo näkevänsä poikansa perhettä kuukausittain ja sitten puhuu toisessa viestissä etäisemmäksi jääneistä lapsenlapsista. Miksi ap ei voi itse soittaa näille lapsenlapsille ja kysellä kuulumisia? 

Vierailija
80/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miniäs on ruma, ja poikasi on sellanen ruma hipinretale pitkätukka heman-vivahteella. Hajotkaa paskaan perhe elämäänne, F**K ALL FAMILYS AND LAPSIPERHEET!"!!!!!! ULOS JÄTKÄSAARESTA KUSIPULKKINENNE. 

Lääkkeet!!! 💊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi