Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä suuttui kun tarjosin lastenhoitoa hiihtolomaksi

Vierailija
02.02.2021 |

En taas ymmärrä. Nyt kun olen eläkkeellä, voisin ottaa pojan perheen teinejä hoitoon meille. Pojan kanssa jo alustavasti sovittiinkin, että tulevat viikoksi. Nyt ei sitten käykään miniälle, minulle tuhahteli että on muita suunnitelmia. Tuskin korona-aikana oikeasti on. Ehdin jo perua muita menojani tämän hoitokeikan takia ja harmittaa.

Kun olin työelämässä, ei minulla ollut mahdollisuutta auttaa kaempana asuvan poikani perhettä ja nyt kun olisi aikaa, ei apu enää kelpaa. Tyttäreni asuvat ihan lähellä ja totta kai nämä lapsenlapset ovat läheisempiä, olen silti surullinen kun ei anneta edes mahdollisuutta tutustua kunnolla näihin kaukaisempiin. :(

Kommentit (314)

Vierailija
301/314 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille ei saa enää soittaa suoraan ja kysyä, tulevatko kylään! Pahaa aavistamatta tein niin muutaman kerran, silloin lapset olivat kyllä nuorempia. He vastasivat innoissaan tulevansa, mutta siitä tuli pitkä itku ja vihat minulle, kun ei vanhemmat kuskanneetkaan heitä. Silloin minulle tehtiin selväksi, ettei lasten kanssa sovita menoja vaan aikuisten, ja olen nyt poikani kanssa aina sopinut kyläilyt. Mummo.

Et sitten millään voi sopia sen äidin kanssa?

Mitä ihmeen kiukuttelua tuo on?

Miksi mies eli isä ei ole pätevä päättämään lastensa puolesta? Edes noin vähäistä asiaa?

Entä se teinien mielipide?

Viikko mummolassa ei muuten ole mikään vähäinen asia.

Vierailija
302/314 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alustavasti sovitaan jotain, niin eihän siinä ole oikeasti sitouduttu mihinkään. Jos pojan perheellä on muuta menoa tai teinit eivät halua mummulaan syömään suolatonta, yrteillä maustettua apetta, niin silloin on ihan normaalia perua alustavasti sovittu vierailu. Tuskin miniä on asiasta suuttunut kuin korkeintaan miehelleen. Meillä ainakin lasten menot sovitaan yhdessä, teinien ollessa kyseessä heilläkin on jo varmasti mielipide asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/314 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisipä munkin äitini lasta hoitoon.

Vierailija
304/314 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiniä, kun yhtäkkiä mummolle asia sopii?

Vierailija
305/314 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vaikka teiniä. Teinin uskaltaisin jo joitoon antaakin!

Ei ole yhtään lomaa miehen kanssa kahden koskaan ollut

Vierailija
306/314 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äiti, joka ei vie lapsiaan mummolaan hiihtolomalla(kaan). Haluamme viettää hiihtolomaa oman perheen ja lasten kanssa. Meillä ei hoidateta lapsia isovanhemmilla. Lastenhoito ei kuulu isovanhemmille, vaan lapsen äidille ja isälle.

Seuraamme uutisia. Korona-aikana ei kannata kyläillä missään, ei mummoloissakaan eikä etenkään viedä lapsia mummolaan hoitoon.

Suurimmalla osalla perheistä isovanhemmat asuvat eri taloudessa kuin ydinperhe. Usein eri paikkakunnalla ja eri maakunnassakin. Suomessa ei enää asuta kolmen sukupolven yhteistalouksissa kuten 1900-luvun alkupuolella. Korona tarttuu, kun ihmiset tapaavat toisiaan, kyläilevät, kulkevat väkijoukoissa, matkustavat eivätkä noudata yksinkertaisiakaan ohjeita ja rajoituksia!

Aloitushan on typerä provo. Jos jonkun anoppi tai appiukko käyttäytyisi näin törkeästi, niin on ihan oikein, että tämä anoppi tai appiukko saa oikein kunnolla nenilleen! Isovanhemmillahan ei ole mitään oikeutta järjestellä lapsiperheen arkea, vapaa-aikaa, lomanviettoa tai lastenlasten kyläilyjä. Jos minua kohdeltaisiin lasten äitinä ja miniänä näin röyhkeästi, niin laittaisin todennäköisesti välit poikki moiseen anoppiin!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua suututtaa tämä viesti! Äiti "jäkättää" lapsilleen. Onko tässä se oletus, että äiti on paha, kun vaatii lapsiltaan kotona ihan tavallisia kotitöitä? Ja isovanhemmat ovat hyviä, kun he antavat lastenlasten tehdä mummolassa mitä huvittaa? Siis pelata ja katsoa töllöä täysihoidossa?

Entäs, jos se lasten oma äiti onkin hyvä äiti? Ja lasten isä on hyvä isä? Uskomatonta, mutta totta - moni äiti ja isä viettää aikaa, leikkii, pelaa, viihtyy lastensa kanssa ja jopa ulkoilee perheensä kanssa. Myös lomilla ja viikonlopppuisin. Ja vaatii kotitöitä. Turvallisen aikuisen tehtävänä on valvoa lastensa älylaitteiden käyttöä, pelaamista, television katselua ja pelien ja ohjelmien ikärajoja.

Entäs, jos se isoäiti tai isoisä onkin sellainen, että lapsenlapset eivät viihdy hänen kanssa ollenkaan? Toki on helppoa antaa lasten pelata määrättömästi älylaitteilla ja katsoa televisiota mummolassa. Isovanhempien ei tarvitse tehdä mitään.

Faktaa alkuperäisessä tarinassa on se, että anoppi toimii väärin, jos hän puuttuu ja sekaantuu poikansa perheen asioihin. Anopin ei tarvitse hoitaa lastenlapsia koulun hiihtolomalla!

Vierailija kirjoitti:

Mun teinit ainakin tykkäävät mennä lomilla tai viikonloppuisin mummin patojen ääreen. Ei ne siellä mitään tee, kunhan pelaavat ja katsovat töllöä ja syövät niitä mummin kokkauksia. Onhan se lomaa niillekin kun ei ole äiti jäkättämässä "menisit ulos", "siivoa huoneesi", "vie pyykit". Mummilassa ollaan katsos täyshoidossa. 😁 Ja ihan itse mummi ja vaari niitä sinne pyytelee. Mun mielestä vaan ihanaa.

Siinähän suututtaa. Olen onnellinen kun lapset 13-17 viihtyvät yhä mummilassa ja heidät sinne halutaan. ❤️

Vierailija
307/314 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äiti, joka ei vie lapsiaan mummolaan hiihtolomalla(kaan). Haluamme viettää hiihtolomaa oman perheen ja lasten kanssa. Meillä ei hoidateta lapsia isovanhemmilla. Lastenhoito ei kuulu isovanhemmille, vaan lapsen äidille ja isälle.

Seuraamme uutisia. Korona-aikana ei kannata kyläillä missään, ei mummoloissakaan eikä etenkään viedä lapsia mummolaan hoitoon.

Suurimmalla osalla perheistä isovanhemmat asuvat eri taloudessa kuin ydinperhe. Usein eri paikkakunnalla ja eri maakunnassakin. Suomessa ei enää asuta kolmen sukupolven yhteistalouksissa kuten 1900-luvun alkupuolella. Korona tarttuu, kun ihmiset tapaavat toisiaan, kyläilevät, kulkevat väkijoukoissa, matkustavat eivätkä noudata yksinkertaisiakaan ohjeita ja rajoituksia!

Aloitushan on typerä provo. Jos jonkun anoppi tai appiukko käyttäytyisi näin törkeästi, niin on ihan oikein, että tämä anoppi tai appiukko saa oikein kunnolla nenilleen! Isovanhemmillahan ei ole mitään oikeutta järjestellä lapsiperheen arkea, vapaa-aikaa, lomanviettoa tai lastenlasten kyläilyjä. Jos minua kohdeltaisiin lasten äitinä ja miniänä näin röyhkeästi, niin laittaisin todennäköisesti välit poikki moiseen anoppiin!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua suututtaa tämä viesti! Äiti "jäkättää" lapsilleen. Onko tässä se oletus, että äiti on paha, kun vaatii lapsiltaan kotona ihan tavallisia kotitöitä? Ja isovanhemmat ovat hyviä, kun he antavat lastenlasten tehdä mummolassa mitä huvittaa? Siis pelata ja katsoa töllöä täysihoidossa?

Entäs, jos se lasten oma äiti onkin hyvä äiti? Ja lasten isä on hyvä isä? Uskomatonta, mutta totta - moni äiti ja isä viettää aikaa, leikkii, pelaa, viihtyy lastensa kanssa ja jopa ulkoilee perheensä kanssa. Myös lomilla ja viikonlopppuisin. Ja vaatii kotitöitä. Turvallisen aikuisen tehtävänä on valvoa lastensa älylaitteiden käyttöä, pelaamista, television katselua ja pelien ja ohjelmien ikärajoja.

Entäs, jos se isoäiti tai isoisä onkin sellainen, että lapsenlapset eivät viihdy hänen kanssa ollenkaan? Toki on helppoa antaa lasten pelata määrättömästi älylaitteilla ja katsoa televisiota mummolassa. Isovanhempien ei tarvitse tehdä mitään.

Faktaa alkuperäisessä tarinassa on se, että anoppi toimii väärin, jos hän puuttuu ja sekaantuu poikansa perheen asioihin. Anopin ei tarvitse hoitaa lastenlapsia koulun hiihtolomalla!

Vierailija kirjoitti:

Mun teinit ainakin tykkäävät mennä lomilla tai viikonloppuisin mummin patojen ääreen. Ei ne siellä mitään tee, kunhan pelaavat ja katsovat töllöä ja syövät niitä mummin kokkauksia. Onhan se lomaa niillekin kun ei ole äiti jäkättämässä "menisit ulos", "siivoa huoneesi", "vie pyykit". Mummilassa ollaan katsos täyshoidossa. 😁 Ja ihan itse mummi ja vaari niitä sinne pyytelee. Mun mielestä vaan ihanaa.

Siinähän suututtaa. Olen onnellinen kun lapset 13-17 viihtyvät yhä mummilassa ja heidät sinne halutaan. ❤️

Kyllä näitä tökeröitä isovanhempia löytyy. Meillä esim anoppi oli kovasti tulossa mukaan meidän kesälomareissulle "hoitamaan" vauvaa, kun ei kuulemma mieheni kanssa pärjätä reissussa vauvan kanssa. Ei otettu anoppia mukaan, ja koko suku oli itketty läpi, kuinka hankalia ollaan, kun mikään ei kelpaa. Jatkuva arvostelu ja puuttuminen meidän asioihin on johtanut siihen, että välit ovat etäiset ja tulehtuneet. Mun puolesta voitaisiin unohtaa koko kauhea akka, mutta mieheni ei ole siihen valmis, vaikka ihan loppu hänkin on äitinsä tempauksiin.

Vierailija
308/314 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitoa teineille? Ap on idiootti.

Vierailija
309/314 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vaikka teiniä. Teinin uskaltaisin jo joitoon antaakin!

Ei ole yhtään lomaa miehen kanssa kahden koskaan ollut

Lapset eivät ole ikinä yökyläilleet kavereilla, käyneet leirillä, muita sukulaisia ei kiinnosta? Kummallista.

Vinkki. Kyllä niille lapsille voi hankkia rahalla hoitajan, jos tarve on.

Vierailija
310/314 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joki on ap:n lomakuviot selkiytyneet?

Vierailija
311/314 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teinit mummolassa "hoidossa"?

Vierailija
312/314 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mummolla hilpeä hiihtolomafantasia :D Meillä on lapset 11- ja 15-ve ja heillä toinen etäiseksi jäänyt mummo. Jos tämä mummo keksisi nyt jostain syystä, että haluaa lapsemme viikoksi luokseen lomailemaan, että saa myöhään nukkumisen ja ruudulla olemisen sijaan mennä hiihtämään ja uimaan, niin että mummo vieressä valmentaa... voi luoja sentään! 

Kuule mummo, voit luovuttaa. Miniäsi on pilannut lapsenlapsesi, koska et ehtinyt tarpeeksi ajoissa ja topakasti väliin. Niistä tuli ihan normaaleja lapsia ja teinejä, jotka haluavat lomallaan levätä, nukkua pitkään, herkutella, rentoutua, roikkua niissä kirotuissa ruuduissa koska siellä on heidän sosiaalinen elämänsä. Ja tämä pitäisi vaihtaa siihen, että vieras mummo huutaa ladun vieressä "HopHop..". Siitähän saisi sketsin. 

Vierailija
313/314 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniät suuttuu aina. Teit niin tai näin.

Vierailija
314/314 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniät suuttuu aina. Teit niin tai näin.

Anopille ei kelpaa ikinä mikään, mitä miniä tekee. Aina löytyy moitittavaa. Sitten ihmetellään, kun miniä ei halua olla tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi