Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä suuttui kun tarjosin lastenhoitoa hiihtolomaksi

Vierailija
02.02.2021 |

En taas ymmärrä. Nyt kun olen eläkkeellä, voisin ottaa pojan perheen teinejä hoitoon meille. Pojan kanssa jo alustavasti sovittiinkin, että tulevat viikoksi. Nyt ei sitten käykään miniälle, minulle tuhahteli että on muita suunnitelmia. Tuskin korona-aikana oikeasti on. Ehdin jo perua muita menojani tämän hoitokeikan takia ja harmittaa.

Kun olin työelämässä, ei minulla ollut mahdollisuutta auttaa kaempana asuvan poikani perhettä ja nyt kun olisi aikaa, ei apu enää kelpaa. Tyttäreni asuvat ihan lähellä ja totta kai nämä lapsenlapset ovat läheisempiä, olen silti surullinen kun ei anneta edes mahdollisuutta tutustua kunnolla näihin kaukaisempiin. :(

Kommentit (314)

Vierailija
21/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miniäs on ruma, ja poikasi on sellanen ruma hipinretale pitkätukka heman-vivahteella. Hajotkaa paskaan perhe elämäänne, F**K ALL FAMILYS AND LAPSIPERHEET!"!!!!!! ULOS JÄTKÄSAARESTA KUSIPULKKINENNE. 

Tää on kyllä kiva kun näin korona-aikaan ei kauheesti liiku, niin Vauvalla saa tän autenttisen metrotunnelman suoraan Kalliosta ihan näin kotisohvalle toimitettuna. 

Vierailija
22/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ne teini-ikäiset lapset tulisivat puolituntemattomalle mummolle viikoksi ja vieläpä loma-aikana, kun voi tehdä kaikenlaisia kivoja juttuja kavereiden kanssa? Enkä minä ainakaan omien teinien ruokailuista ota paineita vaikka itse olenkin hiihtoloman töissä ja lapset kotona. Saarioiset, Knorr ja Apetit ruokkivat kyllä, jos edellispäivän päivällisestä ei jää lounaaksi syötävää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miniäs on ruma, ja poikasi on sellanen ruma hipinretale pitkätukka heman-vivahteella. Hajotkaa paskaan perhe elämäänne, F**K ALL FAMILYS AND LAPSIPERHEET!"!!!!!! ULOS JÄTKÄSAARESTA KUSIPULKKINENNE. 

Tää on kyllä kiva kun näin korona-aikaan ei kauheesti liiku, niin Vauvalla saa tän autenttisen metrotunnelman suoraan Kalliosta ihan näin kotisohvalle toimitettuna. 

Joo v***u!!!!!!!!!! SKLÖDE VEI TÖÖTIT NII MUA V****TUTTAA!!!!! NYT PITÄÄ LÄHTEE KURVIN ÄRRÄLLE OSTAA PUHE AIKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!

Vierailija
24/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ikävä miniä. Ei tuohon muuta voi sanoa. Soita ens kerralla suoraan lapsille ja kysy niiltä.

Vierailija
25/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään puolituntematon, olen nähnyt pojan perhettä kuitenkin noin kuukausittain, kun käyvät täällä. Ja kyllä minusta pitää olla oikeaa ruokaakin, ei joka päivä voi hiihtolomallakaan syödä Knorria ja Apetitia. Tiedän, ettei tästä mielipiteestä nykyäidit tykkää, mutta pidätän silti oikeuden. Ja onko se päivärytmi sitten aamusta iltaan puhelinta ja Knorria siinä välissä, ei kai tämä kenenkään mielestä ole hyvä tilanne, johon nyt apua tarjoan. Ap-mummo.

Vierailija
26/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvitse teinien perään todellakaan katsoa. Meillä nuo loma-aikoina nukkuvat puolillepäivin, syövät aamiaisen ja ovat koneella tai kaverin kanssa, illalla sitten me olemmekin jo kotona ja teemme ruuan ja oleillaan yhdessä.

Voihan myös olla, että miniä on ottanut hiihtoloman myös vapaaksi ja suunnitellut tekemistä teinien kanssa.

Olisi aina viisasta kysyä molemmilta suunnitelmista, eikä sopia vain poikansa kanssa. Molempien konsultoiminen on kohteliasta ja viisasta. Tuskin sinäkään ap tykkäisit, jos miniä sopisi miehesi kanssa vaikkapa kotinne muutostöistä ilman, että sinulta kysytään mielipidettä. "Hyväähän hän vain tahtoo ja oli ehtinyt ostaa maalitkin valmiiksi"!

Lapsien poissaolo lomalla on vähän samaa kaliiperia.

N54

Vierailija
27/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei saa enää soittaa suoraan ja kysyä, tulevatko kylään! Pahaa aavistamatta tein niin muutaman kerran, silloin lapset olivat kyllä nuorempia. He vastasivat innoissaan tulevansa, mutta siitä tuli pitkä itku ja vihat minulle, kun ei vanhemmat kuskanneetkaan heitä. Silloin minulle tehtiin selväksi, ettei lasten kanssa sovita menoja vaan aikuisten, ja olen nyt poikani kanssa aina sopinut kyläilyt. Mummo.

Vierailija
28/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille ei saa enää soittaa suoraan ja kysyä, tulevatko kylään! Pahaa aavistamatta tein niin muutaman kerran, silloin lapset olivat kyllä nuorempia. He vastasivat innoissaan tulevansa, mutta siitä tuli pitkä itku ja vihat minulle, kun ei vanhemmat kuskanneetkaan heitä. Silloin minulle tehtiin selväksi, ettei lasten kanssa sovita menoja vaan aikuisten, ja olen nyt poikani kanssa aina sopinut kyläilyt. Mummo.

Et sitten millään voi sopia sen äidin kanssa?

Mitä ihmeen kiukuttelua tuo on?

Vierailija
29/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään puolituntematon, olen nähnyt pojan perhettä kuitenkin noin kuukausittain, kun käyvät täällä. Ja kyllä minusta pitää olla oikeaa ruokaakin, ei joka päivä voi hiihtolomallakaan syödä Knorria ja Apetitia. Tiedän, ettei tästä mielipiteestä nykyäidit tykkää, mutta pidätän silti oikeuden. Ja onko se päivärytmi sitten aamusta iltaan puhelinta ja Knorria siinä välissä, ei kai tämä kenenkään mielestä ole hyvä tilanne, johon nyt apua tarjoan. Ap-mummo.

No justiinsahan sinä sanoit, että tämä on ensimmäinen kerta, kun pystyisit lapset pidemmäksi ajaksi ottamaan. Siitä on aika iso harppaus, että ensin on tavattu kuukausittain ja sitten pitäisikin mennä koko viikoksi. Luontevat isovanhemmuussuhteet luodaan kyllä jo ihan varhaislapsuudessa, harvoin pystyy enää teiniin muodostamaan kunnollista suhdetta, jos se on aiemmin jäänyt tekemättä. 

Sanoin, että meidän perheessä syödään hiihtolomalla (ja aika monesti muutenkin, huh!) Knorria ja Apetitia, en tiedä mitä miniäsi perheessä. Syötiin siellä mitä tahansa, niin asia ei sinulle kuulu, koska nykyaikainen laadukas valmisruoka ei ketään riko, etenkään silloin tällöin syötynä. Päivärytminkin pystyy varmasti lapset ja ko. perhe itse sopivaksi säätämään, siihenkään ei tarvita mitään puolituntemattoman mummon väkisinaktivointeja. Puhelimessa on teinien kaverit. 

Vierailija
30/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäiset nämä teinit ovat?

Joulukuussa juuri 13 vuotta täyttäneet kaksoset, joilla on vakavan puoleista kehityksen viivästymää?

Teinit eivät mielellään mene mummolaan, jos mummo ja vaari eivät ole entuudestaan rakkaita. Vaikka olisivat rakkaita, niin silti teinien elämässä on lomilla paljon muutakin. 

Teinit eivät myöskään tarvitse lastenhoitoa, mikäli vanhemmat ovat samassa kodissa ja etätöissä. Silloinhan on mukava syödä koko perheen yhdessä esim lounasta, joka on teinien tekemää. Teineille tämä lounas toki voi olla aamiainen.

Poikasi on kyllä urpo tuossa kuviossa. Miten et sitä itse tajua? Hän lupasi lapset sinulle kysymättä lapsilta tai vaimolta. Tottakai tuonikäisillä on omia suunnitelmia, vaikka ei olisi mitään isompaa hiihtolomareissua. Heillä voi olla etälanit, etäsynttärit, ulkosynttärit, laavureissu yms. yms.

Vierailija
31/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkään puolille päiville lomalla autuaasti nukkuvat teinit eivät tarvitse lounasta. Ja kaupasta saa vaikka kuinka hyviä eineksiä, ei tarvitse mitään aataminaikuisia knorrin pussikeittoja lipitellä. Mummo menee nyt seuraavalla kerralla silmälasit mukana sinne kauppaan ja vähän TUTKII einesvalikoimaa. Vaikkapa Kokkikartanon valmiit kiusaukset tai Vian valmiit sitruunarisotot ja curryt ovat taatusti maukkaampia kuin sinun pusaamasi pöperöt. Ja ihan säilöntäaineettomia ovat.

Eikä mikään toki estä miniää pakastamasta illallisista parin viikon aikana hyvää varastoa kotitekoista ruokaakin sinne pakastimeen.

Teinien kannalta mahtavaa, että heillä on fiksu äiti, joka antaa lomailla kotona kaikessa rauhassa ilman niuhottavaa mummoa kyttäämässä tekemisiä.

Vierailija
32/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miniä suuttui tietty siitä, että muka korona-aikana auttaisit. Kaikkihan sen tketää, ettei toisia saa tavata. Eli ilkeää muka tarjota apua silloin, kun sitä ei voi ottaa vastaan.

Vierailija
33/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuten sanoin, niin sovin kyläilyt omien lasteni kanssa. Miniäni tekee tätä tiuskimista ja poikani puhuttelee minua kun miniä käskee. Se vie halut yhteistyöltä hänen kanssaan. Kyllä vanhempien pitää pystyä sopimaan keskenään nämä asiat, vaikka vain toinen heistä keskustelee kanssani. Vai soitatteko te oikeasti miniällekin, jos poika on kylässä, ja kysytte, että pojalle käy lasten mummolahoito mutta käykö sinulle miniä? Vaikeaksi menee, en usko että kukaan noin tekee. Mummo ap.

Vierailija
34/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä minusta pitää olla oikeaa ruokaakin, ei joka päivä voi hiihtolomallakaan syödä Knorria ja Apetitia. Tiedän, ettei tästä mielipiteestä nykyäidit tykkää, mutta pidätän silti oikeuden. Ja onko se päivärytmi sitten aamusta iltaan puhelinta ja Knorria siinä välissä, ei kai tämä kenenkään mielestä ole hyvä tilanne, johon nyt apua tarjoan. Ap-mummo.

Kai olet muistanut miniääkin valistaa näistä ruokailu- ja päivärytmiasioista? Voit myös huokaista päälle, että "hyvää hyvyyttäni minä vain haluan auttaa".

Vierailija
35/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies eli isä ei ole pätevä päättämään lastensa puolesta? Edes noin vähäistä asiaa?

Vierailija
36/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuten sanoin, niin sovin kyläilyt omien lasteni kanssa. Miniäni tekee tätä tiuskimista ja poikani puhuttelee minua kun miniä käskee. Se vie halut yhteistyöltä hänen kanssaan. Kyllä vanhempien pitää pystyä sopimaan keskenään nämä asiat, vaikka vain toinen heistä keskustelee kanssani. Vai soitatteko te oikeasti miniällekin, jos poika on kylässä, ja kysytte, että pojalle käy lasten mummolahoito mutta käykö sinulle miniä? Vaikeaksi menee, en usko että kukaan noin tekee. Mummo ap.

No sun pitää sanoa sille pojallesi että opettelee kommunikoimaan vaimonsa kanssa.

Vierailija
37/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies eli isä ei ole pätevä päättämään lastensa puolesta? Edes noin vähäistä asiaa?

Ei se ole mikään vähäinen asia että tunget viemään lapset lomaviikolla.

Ja kysehän ei ole päättämisestä vaan siitä että pitää katsoa mitä siellä jo on spvittuna ja mitä perhe toivoo jne.

Me esimerkiksi oltiin ladattu viimeisi syyslomalle lääkärikäyntejä koska ei haluta teineille poissaoloja koulusta.

Vierailija
38/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Päättämään teinien puolesta, että he joutuvat viettämään koko hiihtoloman mummolassa.

Vierailija
39/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen Knorria? Minun teinini on valehtelematta suunnitellut jo, että mitä ruokia aikoo itse kokkailla lomalla. 

Kysyisin myös, että mitä vikaa puhelimessa on? Oma teinini käyttää sitä kuvaamiseen, valokuvaamiseen, juttujen kirjoittamiseen, reseptien etsimiseen... Katsoo myös elokuvia, kuuntelee äänikirjoja, musiikkia, radio-ohjelmia. Katsoo ja lukee uutisia, Helsingin Sanomia, YLE:n uutisia suomeksi ja ruotsiksi, BBC:n uutisia, Guardiania... On yhteydessä kavereihinsa monin eri keinoin puhelimen avulla. Näin korona-aikana se on hyvä väline kaverisuhteiden hoitamiseen. Toki ei korvaa täysin yhdessäoloa, mutta korona-aikana mahdollisimman hyvä korvike.

Vierailija
40/314 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teinit mitään hoitamista tarvi. Sehän se juuri oli parasta kun sai olla keskenään sisarusten kanssa lomailemassa, yleensä syysloma-aikaan, maaliskuun alun hiihtolomalla oltiin yleensä tunturissa. Sai kerrankin nukkua pitkään, sai katsella telkkaria myös päivällä ilman huolia läksyistä, sai kavereiden kanssa touhuta jne jne. Kyllä se teini ennemmin valitsee kodin, kuin jonkun mummolan aikaiset aamuheräämiset.

Ovathan he voineet tosiaan jo sopia vaikka jotain juttuja tekevänsä koronasta huolimatta, turvavälien kanssa ulkoilua, aikovat vaikka porukalla hakea noutoruokaa jne. Tai jopa johonkin reissuun loppuviikosta, siinäkin voi käyttää harkintaa ja reissata siten että pysyy turvavälit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä