Lapsi sai koulussa väärää ruokaa. Miten toimin?
Keliaakikkolapsi oli saanut koulussa ruokaa jossa oli vehnää. Tuli kesken päivän huonovointisena kotiin. Opettaja vain lyhyesti soitti että lähettää lapsen kotiin. Ei ehtinyt jäädä juttelemaan edes sen verran että olisin kunnolla saanut suunvuoroa.
Miten eteenpäin?
Kommentit (136)
Lapsi osanee ensi kerralla varmistaa asian ennen kuin syö.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi? Osaako itse pyytää erikoisruokaa? Siellä on voinut olla uusi työntekijä joten armollisuutta. Onneksi ei ollut kuitenkaan pahemmasta kyse.
Sori mut kyllä se aika paha on jos keliaakikko syö gluteenia. Aiheuttaa ihan pysyviä vaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi? Osaako itse pyytää erikoisruokaa? Siellä on voinut olla uusi työntekijä joten armollisuutta. Onneksi ei ollut kuitenkaan pahemmasta kyse.
Ja muutenkin. Kaikki ei aina mene tismalleen oikein.
Ensisijaisesti lapsen itse kyetä huolehtimaan ruokavaliostaan koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mut kyllä se aika paha on jos keliaakikko syö gluteenia. Aiheuttaa ihan pysyviä vaurioita.
Joo joo nyt tämän lapsen loppu elämä on piloilla.
Vierailija kirjoitti:
Ekaluokalla on. Tähän asti on onnistunut aina saamaan oikeaa ruokaa. Alkusyksystä haki open kanssa ruoan, nyt en tiedä onko tapa muuttunut.
Ja kyllä minun mielestä aika suuri moka on tapahtunut vaikka vahinko varmasti olikin. Keliaakikolla kun tuhoutuu suolinukka pienestäkin gluteenimäärästä, mikä ei ole leikin asia. Ap
Suosittelen vetämään herneen nenään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi osanee ensi kerralla varmistaa asian ennen kuin syö.
Lapsi myös luottaa aikuiseen joka sen ruoan antaa. Ap
Päiväkoti-ikäisetkin lapset tietävät itse mitä eivät voi syödä, eiköhän koululainenkin. Ikävää, että vahinko pääsi käymään, ensi kerralla sitten lapsikin joissa olla tarkempi.
Käyt kakalla ihan samalla tavalla kuin tänäkin aamuna.
Anna olla. Työtapaturmia saattuu kaikille.
Voi hel vetti mitä urpoja täällä taas kommentoi. Mitä jos lapsi olisi vaikeasti allerginen jollekin aineelle ja koulussa täydellisen välinpitämättömyyden takia ruokittaisiin pientä väärin ja nyt makaisi ruumishuoneella? Suomalaiset ovat kyllä ihme porukkaa. Veroja vaaditaan lisä joka päivä mutta ihan sama mitä saa vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoti-ikäisetkin lapset tietävät itse mitä eivät voi syödä, eiköhän koululainenkin. Ikävää, että vahinko pääsi käymään, ensi kerralla sitten lapsikin joissa olla tarkempi.
Kyllä lapsi tietääkin että mitä voi syödä ja osaa sitä pyytääkin. Gluteenittoman ruoan saa keittiöltä mutta jostain syystä siinä oli gluteenia. Ei mielestäni ole lapsen vika. Ap
Jos tuo jatkuu, poliisille rikosilmoitus.
Varmasti kyselisin koululta ensin, että mistä syystä saanut väärää ruokaa. Onko lapsi ottanut väärästä kiposta tai sijainen ei ole tiennyt tai onko keittiöltä sattunut moka. Sen jälkeen sitten etenisin asiassa.
Sillä opettajalla ei ole kesken päivää aikaa jutella kanssasi, ymmärrät varmaan sen?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vetämään herneen nenään.
Ilmeisesti kokemuksesta. Sinulla lienee nenä täynnä herneitä? Herneet tehneet sinusta ääliön, oletko itse huomannut?